dodano: 2024-03-12 15:10 | aktualizacja:
2024-03-13 13:28
autor: Jan Borejko |
źródło: Digital TV Research/satkurier.pl
W latach 2023-2029 liczba abonentów płatnej telewizji w Europie Zachodniej spadnie o 8,6 mln (8 proc.), do poziomu 93 mln, prognozuje Digital TV Research. Tym samym wskaźnik penetracji pay-tv wyniesie w 2029 roku 53 proc. w porównaniu z 58 proc. w 2023 roku - już tylko połowa widzów TV będzie płacić za oglądanie.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Liczba abonentów pay-tv w Europie Zachodniej będzie maleć
Liczba abonentów płatnej telewizji ma w latach 2023-2029 spaść w 14 z 18 krajów Europy Zachodniej. W Niemczech, gdzie działają platformy Vodafone, T-Home, Sky czy Tele Columbus, strata wyniosłaby 2,7 mln abonentów do łącznej liczby 20,2 mln abonentów, we Francji (m.in. Orange, SFR, CANAL+, Free, Bouygues Telecom) liczba abonentów pay-tv spadłaby o 1,1 mln do 21,2 mln, a w Wielkiej Brytanii (m.in. Sky, Virgin Media i BT) o 2 mln do 11,2 mln.
Tylko IPTV będzie zyskiwać
Jeśli chodzi o technologię dostarczania płatnej telewizji, IPTV ma zyskać 1 mln abonentów, natomiast telewizja satelitarna stracić 6,4 mln abonentów, telewizja naziemna 0,8 mln, a telewizja kablowa również stracić - 2,4 mln abonentów.
- Największym przegranym będzie płatna telewizja satelitarna, ponieważ większość platform DTH nie oferuje dostępu przez internet. Nie dotyczy to Sky, które chce przenieść abonentów telewizji satelitarnej na swoje platformy streamingowe. Sky straci 1,8 mln abonentów telewizji satelitarnej w Niemczech i Wielkiej Brytanii, a także kolejne 1,3 mln we Włoszech - czyli prawie 5 mln na pięciu terytoriach w latach 2023-2029 - powiedział Simon Murray, główny analityk w Digital TV Research.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.