reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

TVP liderem oglądalności od początku 2012 roku

dodano: 2012-07-24 15:43 | aktualizacja: 2012-07-24 15:50
autor: Anita Dąbek | źródło: TVP

TVP Czerwiec br. to był czas, w którym Telewizja Polska dzięki transmisjom meczów Euro 2012 biła rekordy oglądalności  i udziałów w rynku. Dobra passa telewizji publicznej nie zakończyła się wraz z finałem piłkarskiego święta. Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement, widzowie pozostają wierni TVP, która dystansuje komercyjną konkurencję. W ostatnim tygodniu, od 16 do 22 lipca, Telewizja Polska uzyskała 32,4 proc. udziałów w rynku, co oznacza, że wyprzedziła grupę Polsat liczącą 13 stacji,  której udziały wyniosły 21 proc. oraz TVN z 8 kanałami telewizyjnymi -  19,3 proc.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

Wśród ogółu widzów  Jedynka jest niezmiennie tą anteną, po której ofertę programową sięgają oni najchętniej. Wśród 15 audycji, które w minionym tygodniu zgromadziły największa widownię było aż 11 pozycji TVP, 3 audycje TVN i jedna Polsatu.

Latem łączne udziały wszystkich 10 kanałów Telewizji Polskiej (wśród ogółu widzów 32,7 proc., a w grupie komercyjnej 25,8 proc.) przewyższają łączne udziały wszystkich kanałów Polsatu - analogicznie  21,7 proc. i 24,2 proc. oraz wszystkich kanałów TVN (19,2 proc. i 19,4 proc.).

W miesiącach letnich zwiększa się zainteresowanie widzów kanałami tematycznymi. Łączne udziały stacji tematycznych Telewizji Polskiej wyraźnie wzrosły w czerwcu  i lipcu 2012 r. Wzrost widowni wyspecjalizowanych kanałów TVP z 5,9 proc. do 7,6 proc. jest obserwowany od początku roku i najwyższy wśród trzech głównych nadawców.

Łączne udziały wszystkich stacji Telewizji Polskiej od początku 2012 r. wśród wszystkich widzów (grupa 4+) wynoszą 35,2 proc., a wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat - 28,3 proc. Są one zdecydowanie wyższe niż udziały stacji grupy Polsatu (w 21,4 proc. w grupie 4+ i  23,6 proc. w grupie 16-49) i  grupy TVN  (20,5 proc. w grupie 4+ oraz  21,3 proc. w grupie 16-49).

Analitycy zauważają szybkie zmiany dotyczące polskiego rynku i widowni telewizyjnej. Jedną z powszechnie wskazywanych prawidłowości jest, iż duże anteny ogólnopolskie tracą widzów na rzecz kanałów tematycznych. Widzowie coraz częściej sięgają po ofertę wyspecjalizowanych stacji. TVP robi bardzo wiele, by dostosować się do aktualnych trendów zachowując jak najwięcej ze swojej specyfiki nadawcy publicznego.

Warto podkreślić, że tylko w uniwersalnych programach TVP widzowie mogli w ostatnich dniach wysłuchać jubileuszowego koncertu z okazji 80. rocznicy urodzin Wojciecha Kilara, uczestniczyć w uroczystościach na Majdanku, a w dniu śmierci Andrzeja Łapickiego obejrzeć filmy z jego udziałem. W najbliższym czasie TVP umożliwi ogółowi Polaków obserwowanie zmagań sportowców podczas Igrzysk Olimpijskich, ale także m.in. udział w rocznicowym koncercie organizowanym przez Muzeum Powstania Warszawskiego i uroczystościach święta 15 sierpnia. Najnowsze wyniki badań pokazują, że TVP cały czas utrzymuje swoją czołową pozycję wśród polskich nadawców telewizyjnych.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Oglądalność


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Google TV Next 4K Stick HDMI

Google TV Next 4K Stick HDMI to ciekawy i wydajny...

339 zł Więcej...

Odbiornik Ferguson Ariva 9000 4K CI+ HDR Dolby Vision

Ariva 9000 4K CI+ to uniwersalny odbiornik typu Combo z...

449 zł Więcej...

SAT Kurier - 1-2/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 1-2/2023

12 zł Więcej...