reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Kino Polska TV przedstawia dane za I kwartał 2014

dodano: 2014-05-20 19:47 | aktualizacja: 2014-05-20 20:41
autor: Łukasz Knapik | źródło: Kino Polska TV

Kino Polska Grupa Kapitałowa Kino Polska TV S.A. opublikowała raport za pierwszy kwartał 2014 roku. EBITDA Grupy Kino Polska TV S.A. wzrosła o 24 proc. w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej; zwiększyły się też przychody z reklam.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
EBITDA Grupy w I kwartale 2014 roku wyniosła 8,3 mln zł - o 24 proc. więcej niż w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku. Przychody ogółem w pierwszym kwartale 2014 roku ukształtowały się na poziomie 24,1 mln zł. W porównaniu z 2013 rokiem znacząco wzrosły przychody z reklam (o 23 proc., do niemal 4 mln zł) i działalności emisyjnej (o 30 proc., do 15,3 mln zł - m.in. efekt przejęcia Filmbox International Ltd. - więcej tutaj i tutaj, dane finansowe dotyczą działalności kontynuowanej Grupy Kapitałowej Kino Polska TV S.A.). - Przychody z tego drugiego tytułu byłyby wyższe, gdyby nie negatywne skutki silnego odpływu abonentów platformy nc+ w wyniku fuzji platform CYFRA+ i n - czytamy w komunikacie.

Niewątpliwie najważniejszym wydarzeniem pierwszego kwartału 2014 roku było dla Grupy uruchomienie wraz ze spółką Agora naziemnego kanału Stopklatka TV (więcej tutaj). Kino Polska TV S.A. jest właścicielem 41,04 proc. akcji produkującej i dystrybuującej ten kanał spółki Stopklatka S.A. - Pierwsze wyniki nowej stacji potwierdziły istnienie popytu na tematyczny kanał filmowy dostępny w telewizji naziemnej - jeszcze w marcu Stopklatka TV przekroczyła 1 proc. udziału w oglądalności wśród widzów korzystających jedynie z naziemnej telewizji cyfrowej (NTC) - informuje nadawca.

- Oglądalność Telewizji Kino Polska w pierwszym kwartale 2014 roku nieco spadła w perspektywie rok do roku. Trzeba jednak pamiętać, że ramówka w pierwszych miesiącach 2013 roku obfitowała w najbardziej popularne seriale. W 2014 roku podobną programową ofensywę zaplanowano na kwiecień - i przyniosła ona rekordowe w historii stacji wyniki. Jako unikalna propozycja wśród płatnych kanałów filmowo-serialowych telewizja Kino Polska dobrze radzi sobie z presją ze strony rozszerzających swój zasięg (m.in. dzięki polityce cenowej operatorów) konkurencyjnych kanałów płatnych z podobnymi treściami, rozwijających się naziemnych kanałów tematycznych oraz coraz bardziej dostępnych zasobów wideo na żądanie - czytamy w komunikacie.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik Signal ST-5155 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem

Miernik Signal ST-5155 do pomiarów zarówno cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2,...

699 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

399 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ UNO 4K SE S2X FBC Multistream

Vu+ UNO 4K SE - najnowsza wersja tunera 4K od...

1 230 zł Więcej...