W połowie czerwca 2014 roku Kia Motors poinformował, że rozpoczął produkcję swojego nowego, w pełni elektrycznego modelu samochodu - Kia Soul EV. Będący punktem zwrotnym w historii Kia, zeroemisyjny Soul EV to pierwszy samochód elektryczny Kia, który ma być wprowadzony do sprzedaży poza Koreą. Pierwsze pojazdy z nowej linii produkcyjnej są przeznaczone dla wybranych krajów europejskich, a sprzedaż na całym kontynencie ma rozpocząć się w drugiej połowie 2014 roku.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Soul EV jest produkowany w koreańskim zakładzie Kia w Gwangju, gdzie roczna produkcja samochodów elektrycznych jest wstępnie planowana na 5000 sztuk.
- Teraz, kiedy produkcja modeli eksportowych się rozpoczęła, nowy Soul EV jest naprawdę w czołówce programu „Clean Mobility” Kia, zapewniając przyjazny dla środowiska transport dla naszych klientów na całym świecie - komentuje Thomas Oh, wiceprezes i dyrektor ds. operacyjnych w Kia Motors Corporation.
Co więcej Kia Soul EV jest najnowszym modelem koreańskiej marki, który uzyskał certyfikację TÜV Nord. Ta niezależna organizacja kontroli technicznej udzieliła certyfikatu dla nowego Kia Soul EV zgodnie ze standardem ISO 14040 Life Cycle Assessment (LCA). LCA bada wpływ na środowisko zarówno samochodu, jak i całego procesu produkcyjnego, biorąc pod uwagę takie czynniki, jak wybór materiałów, emisję spalin i recykling.
Porównując Soul EV do jego odpowiednika obecnie sprzedawanego w Europie, elektryczny pojazd o zerowej emisji zdobył bardzo dobry wynik „współczynnika ocieplenia globalnego”, emitując o 39,7 proc. mniej gazów cieplarnianych w ciągu całego cyklu życia pojazdu, takich jak dwutlenek węgla i metan. Soul EV osiągnął także poprawę w porównaniu do poprzedniego modelu pod względem ograniczenia ilości smogu generowanego podczas procesu produkcji pojazdu i przez sam pojazd w całym jego cyklu życia.
Pierwsza certyfikacja TÜV Nord dia Kia została uzyskana w 2008 roku dla pierwszej generacji cee'd, a tegoroczne certyfikaty zwiększają całkowitą liczbę modeli Kia z certyfikatem ISO 14040 Life Cycle Assessment (LCA) do 11 modeli.
Ładowanie
Jak zapewnia producent, ładowanie akumulatorów Kia Soul EV jest łatwe i wygodne. Wystarczy odsunąć pokrywę pomiędzy lampami przednimi i podłączyć odpowiednie przewody do standardowego, domowego gniazdka elektrycznego lub skorzystać z miejskiej stacji szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych. Na górnej powierzchni deski rozdzielczej znajduje się specjalny wskaźnik stanu naładowania, widoczny przez szybę czołową z zewnątrz pojazdu. Przewody można przechowywać w odpowiednim schowku, a całość zaprojektowano w sposób wykluczający możliwość nieprawidłowego podłączenia.
Konstrukcja
Jak twierdzi Kia Motors, rozmieszczenie poszczególnych podzespołów Kia Soul EV zostało podporządkowane wydajności. Akumulatory, silnik elektryczny, układ kierowniczy i jednostka sterowania napędem elektrycznym są zamontowane nisko. Efektem ma być dobra stabilność i zapewnienie sztywności kabiny, która chroni pasażerów. Ponieważ zasięg zależy od stopnia naładowania akumulatorów, wiele układów pojazdu — w tym układ hamulcowy, ogrzewania i klimatyzacji — zaprojektowano tak, by oszczędzały lub nawet uzupełniały ilość energii. Do wstępnego podgrzania lub schłodzenia kabiny używana jest energia ze stacji ładowania.