reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

IPTV goni w Europie telewizję satelitarną

dodano: 2015-04-30 17:07 | aktualizacja: 2015-05-05 14:18
autor: Janusz Sulisz | źródło: Digital TV Research

samsung 3D Z nowego raportu „Digital TV Research” wynika, że pomimo oznak dojrzałości rynku, rezygnowanie z płatnej telewizji na rzecz Internetu nie będzie tak bardzo postępować w Europie Zachodniej. Według raportu, który obejmuje 18 państw, penetracja płatnej telewizji w tym regionie wzrośnie z 56,7% na koniec 2014 roku do 60,4% w 2020 roku.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Według raportu „Digital TV Research”, liczba abonentów płatnej telewizji w Europie Zachodniej ma wzrosnąć w 2015 roku o 2,57 mln do 99 mln (z 92,86 mln w 2010 roku). Z kolei pomiędzy 2014 a 2020 rokiem liczba abonentów pay-tv ma wzrosnąć o 8,38 mln (8,7%) do 104,81 mln. Liczba abonentów cyfrowej telewizji wzrośnie o 23,1% (prawie 20 mln), a analogowej telewizji kablowej spadnie z 11,31 mln w 2014 roku do zera w 2019 roku.

W 2015 roku liczba abonentów IPTV ma przekroczyć liczbę abonentów telewizji satelitarnej. Liczba abonentów IPTV ma wzrosnąć o 8,6 mln (37%) między 2014 a 2020 rokiem w porównaniu z 1,2 mln dla telewizji satelitarnej (5%) i 0,3 mln dla naziemnej telewizji cyfrowej (6%). Liczba abonentów telewizji cyfrowej ma zwiększyć się o prawie 10 mln (30%) w tym samym okresie.

Simon Murray, główny analityk w „Digital TV Research”, powiedział:

Mimo że liczba abonentów cyfrowej telewizji rośnie, przychody z pay-tv pozostaną na niezmienionym poziomie około 32 mld dol. ARPU spada w większości krajów i na większości platform. Arena pay-tv staje się coraz bardziej konkurencyjna, ponieważ startują nowe platformy (zwłaszcza IPTV - ale również OTT/SVOD). Większa konkurencja oznacza tańsze pakiety kanałów. Sprzedaż wiązana zwiększy ogólne ARPU dla operatorów, ale prowadzi do obniżenia ARPU dla TV.

Telewizja satelitarna pozostanie najbardziej dochodową platformą płatnej telewizji, ale przychody z niej maleją co roku od 2011 roku - pomimo wzrostu liczby abonentów.

źródło: Digital TV Research Ltd


W 2012 roku osiągnięto rekordowy poziom przychodów z telewizji kablowej. Między 2013 a 2020 rokiem przychody te zmaleją o 1 mld dol. (o 8,6%) - spadnie również liczba abonentów (o 6,1%). Za to wzrosną przychody z IPTV - o 26,7% w latach 2014-2020 do 5,51 mld dol. (liczba abonentów wzrośnie o 37,1%).

Wielka Brytania (7,574 mld dol.) nadal będzie najbardziej lukratywnym rynkiem płatnej telewizji do 2020 roku. Przychody z pay-tv w Niemczech będą dużo niższe niż w Wielkiej Brytanii - 4,460 mld dol. Francja i Włochy nie będą dużo w tyle za Niemcami, mimo że jest tam mniej abonentów pay-tv..


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 3-4/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2023

12 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ DUO 4K SE S2X FBC

Vu+ DUO 4K SE - najnowszy odbiornik Ultra HD 4K...

1 690 zł Więcej...

SAT Kurier - 7-8/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 7-8/2022

12 zł Więcej...