Według badań Parks Associates, do końca 2019 roku na całym świecie sprzedanych zostanie ponad 330 mln sztuk telewizorów UHD 4K. Dla porównania do końca 2013 roku sprzedano ich zaledwie 2 mln sztuk. Raport „Connected CE: Trends and Innovation” wskazuje, że 56 proc. amerykańskich gospodarstw domowych z dostępem do Internetu, planujących zakup nowego telewizora w 2015 roku, uważa, że jakość 4K obrazu jest ważną cechą.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wśród osób planujących zakup nowego telewizora - ale nie UHDTV - 42 proc. z nich nie zna w ogóle technologii UHD 4K, a 44 proc. uznało, że albo cena jest zbyt wysoka, albo jakość obrazu nie jest warta poniesienia takich kosztów.
Odpowiedzi na pytanie „Dlaczego telewizor, który planujesz kupić w ciągu najbliższych 12 miesięcy, ma nie być UHD 4K?”
W uzupełnieniu do 4K, na rynek wprowadzane są takie technologie obrazu, jak wysoki zakres dynamiki (HDR) i szeroka gama kolorów (WCG)
- powiedziała Barbara Kraus, dyrektor ds. badań w Parks Associates.
Połączenie tych technologii obrazu będzie dawać bardziej nasycone kolory, bardziej dynamiczne obrazy, a także zdjęcia, które wyglądają bardziej realistycznie.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.