reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Polsat: Rok 2015 należał zdecydowanie do nas

dodano: 2016-01-04 15:29 | aktualizacja: 2016-01-09 23:57
autor: Łukasz Knapik | źródło: Cyfrowy Polsat

logo polsat Jak informuje nadawca, 2015 był niezwykle udanym rokiem dla telewizji Polsat. W grupie komercyjnej 16-49 stacja pokonała konkurencyjne TVN i TVP - z udziałami na poziomie 13,2 proc. w skali roku po raz kolejny udowodniła - jak czytamy w komunikacie, że jest liderem w rynku i najchętniej oglądaną stacją telewizyjną spośród tzw. „wielkiej czwórki” (Polsat, TVN, TVP1 i TVP2). Również Grupa Polsat w 2015 roku okazała się zdecydowanym liderem w grupie komercyjnej - osiągnęła wynik na poziomie 24,6 proc. SHR (więcej tutaj).



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jak zapewnia nadawca, miniony 2015 rok przyniósł telewizji Polsat już po raz kolejny pierwsze miejsce w walce o widza w grupie wiekowej 16-49. Udziały stacji wyniosły 13,2 proc. Drugi w kolejności TVN zanotował wynik na poziomie 12,4 proc. SHR, a trzecia była TVP1 z wynikiem 8,4 proc. SHR. Wśród wszystkich oglądających (4+) telewizja Polsat z 11,6 proc. udziałów znalazła się na drugim miejscu, zaraz po TVP1 (12,3 proc.), a wyprzedzając TVN (10,7 proc.) oraz TVP2 (8,7 proc.).

Na tak doskonały wynik Polsatu złożyły się między innymi lubiane przez widzów hitowe programy rozrywkowe, takie jak: „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami” (najlepszy odcinek tego show w minionym roku oglądało blisko 3,8 mln widzów), znakomity format „Twoja twarz  brzmi znajomo” w którym polskie gwiazdy wcielają się w ikony polskiej i światowej muzyki (najchętniej oglądany odcinek w tym roku przyciągnął 2,9 mln widzów z udziałami w rynku w grupie komercyjnej na poziomie 24,3 proc.), „Nasz nowy dom” (najlepszy odcinek w tym roku obejrzało blisko 3,2 mln widzów, co dało w grupie komercyjnej udziały na poziomie 24,6 proc.) oraz „Polsat SuperHIT Festiwal 2015” („Sopocki Hit Kabaretowy” oglądało blisko 3,3 mln widzów - dało to wynik na poziomie 28,1 proc. SHR w grupie komercyjnej) (więcej tutaj), serial codzienny „Pierwsza miłość” (średnio ogląda go blisko 2,1 mln widzów, a najlepszy odcinek w tym roku miał oglądalność na poziomie 2,6 mln widzów). Na świetny wynik stacji wpłynęły też inne jej flagowe produkcje: „Hell's Kitchen. Piekielna kuchnia”, „Top Chef”, „Must be the music. Tylko muzyka”, seriale „Przyjaciółki” i „Świat według Kiepskich” oraz pasma filmowe „Mega Hit”.

Na świetny wynik Polsatu wpływ miał program „Must be the music. Tylko muzyka”. Na zdjęciu Paulina Sykut-Jeżyna, prowadząca to widowisko, foto: Cyfrowy Polsat

Wśród przebojów Polsatu znalazł się program „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami”. Na zdjęciu tancerka Agnieszka Kaczorowska, która występuje w tym widowisku, foto: Cyfrowy Polsat


Telewizja Polsat okazała się także niekwestionowanym zwycięzcą ostatnich godzin 2015 roku. Noworoczny toast podczas „Sylwestrowej Mocy Przebojów 2015” wprost z serca Katowic wzniosło z Polsatem 4,5 miliona widzów, w tym kluczowym momencie był z Polsatem co trzeci widz przed telewizorem. W trakcie sylwestrowego koncertu telewizja Polsat była absolutnym liderem oglądalności w obu grupach audytoryjnych, notując średnie udziały na poziomie 24,9 proc. SHR w grupie komercyjnej i 23 proc. SHR w grupie 4+. Wynik łączny sylwestrowego koncertu z czterech stacji grupy Polsat, takich jak Polsat, Polsat 2, Polsat News i Polsat News 2, które relacjonowały wydarzenie, jest jeszcze bardziej imponujący. Przez cały czas transmisji bawiło się z Polsatem średnio 25,8 proc. widzów w grupie 4+ i 27,5 proc. widzów w grupie 16-49, czyli „Sylwestrową Moc Przebojów” wybierał co czwarty Polak oglądający telewizję (więcej tutaj).

Polsat od lat stawia na sport. Ostatnie dwa mecze reprezentacji Polski w eliminacjach Euro 2016 w piłce nożnej okazały się doskonałe pod względem oglądalności. Mecz Szkocja - Polska obejrzało ponad 7,6 mln widzów w kanałach Polsat i Polsat Sport. W trakcie trwania spotkania z Polsatem był co drugi widz oglądający telewizję (dało to wynik na poziomie 54,3 proc. SHR w grupie komercyjnej i 47,5 proc. SHR wśród wszystkich badanych). Rekordową oglądalność przyniósł ostatni mecz eliminacji Euro 2016 - 10 mln 300 tys. widzów to średnia oglądalność meczu Polska - Irlandia w Polsacie i Polsacie Sport. Ostatnie, decydujące o awansie spotkanie eliminacji Euro 2016 zgromadziło największą widownię spośród wszystkich spotkań kwalifikacji. Grająca z ogromnym zaangażowaniem reprezentacja Polski pokonała na Stadionie Narodowym w Warszawie zespół Irlandii 2:1 po bramkach Grzegorza Krychowiaka i Roberta Lewandowskiego. Zespół Adama Nawałki zagra latem tego roku na mistrzostwach Europy rozgrywanych na boiskach Francji. Turniej pokaże Telewizja Polsat (więcej tutaj).

Cała Grupa Polsat w 2015 roku również okazała się zdecydowanym liderem w grupie komercyjnej - zanotowała 5-proc. wzrost udziałów w tej grupie - osiągając wynik na poziomie 24,6 proc. SHR. Jej konkurenci osiągnęli kolejno: Grupa TVP - 23,8 proc. SHR oraz Grupa TVN - 22,3 proc. SHR (dane za Cyfrowym Polsatem).


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Oglądalność


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX R Plus 4K

Homatics BOX R Plus to najnowszy wzbogacony m. in. o...

559 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C AB TereBox 2T HEVC

Najnowszy hybrydowy (naziemno- kablowy) odbiornik DVB-T/T2/C (bez LAN) z MPEG-4/H.264...

119 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle Q

Homatics Dongle Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

239 zł Więcej...