Jak informuje BBC Worldwide, „Sherlock i upiorna panna młoda” został niekwestionowanym królem świątecznego, bożonarodzeniowego sezonu telewizyjnego w Wielkiej Brytanii. Odcinek specjalny obejrzało 11,6 milionów widzów kanału BBC One. W niedzielę, 17 stycznia br. film pokaże TVP2.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jak potwierdza BBC Worldwide, film odnosi sukcesy na całym świecie, w samej Azji przyniósł on twórcom filmu wielomilionowe zyski. 90-minutowy odcinek specjalny osadzony w epoce wiktoriańskiej został wyświetlony na ponad 6000 ekranach w Chinach, Hongkongu, Japonii, Korei Południowej i na Tajwanie. Do dziś w tych krajach obejrzało go ponad 5 milionów widzów. Film uplasował się na pierwszym miejscu w rankingu filmów anglojęzycznych w Hongkongu i Korei Południowej, a od dnia premiery 4 stycznia br. przez 4 dni (od 4 do 7 stycznia br. włącznie) był przebojem kasowym wśród filmów anglojęzycznych w Chinach. W Korei Południowej, w tygodniu otwarcia, „Sherlock” pokonał czterokrotnie film „Gwiezdne Wojny: Przebudzenie mocy”.
W Chinach przychód ze sprzedaży biletów przekroczył 19 milionów dolarów amerykańskich, a w Korei Południowej ponad 7 milionów.
Po premierze telewizyjnej w amerykańskiej stacji PBS/Masterpiece, kanał BBC Worldwide North America (BBCWNA) zorganizował specjalny, dwudniowy pokaz filmowy w ponad 750 kinach w USA - (5 i 6 stycznia br.) i Kanadzie (4 i 6 stycznia br.). W Stanach Zjednoczonych pokaz kinowy przyniósł najwyższy przychód na ekran, liczony średnio na bazie 10 najlepiej oglądanych filmów w całym kraju i znalazł się na 5 pozycji pod względem całościowego dochodu. W Ameryce Północnej pokazy kinowe przyniosły 2,7 miliona dolarów przychodu brutto.
W Australii, w dwa dni (2 i 3 stycznia br.) odcinek specjalny zarobił w kinach ponad 750 tysięcy dolarów australijskich brutto. Pokazy kinowe towarzyszyły premierze filmu w oferującym usługi streamingowe serwisie STAN, gdzie jest on obecnie jedną z najchętniej oglądanych pozycji.
W Europie odcinek specjalny był wyświetlany w 86 kinach w Polsce (dzięki współpracy z Best Film - więcej tutaj), gdzie w trakcie jednodniowego pokazu 7 stycznia br. zobaczyło go 37 tysięcy fanów, oraz w Rosji, gdzie w dniu premiery kinowej 4 stycznia br. osiągnął on najwyższy przychód licząc średnią na ekran i zarobił 4,3 miliony rubli, mimo że 3 dni wcześniej zadebiutował w telewizji.
W Wielkiej Brytanii film wyświetlany był tylko w wybranych kinach, ale równocześnie z emisją w kanale BBC One. Na dużym ekranie film obejrzało 18 600 fanów w 127 kinach w całym kraju.
- Od początku zamierzaliśmy emitować „Sherlock i upiorna panna młoda” tylko w wybranych kinach, aby było to wyjątkowe wydarzenie dla fanów oraz by jak najbardziej wesprzeć emisję telewizyjną. Nigdy nie spodziewaliśmy się, że możemy pokonać hollywoodzkie giganty, więc tym bardziej cieszymy się z naszych wyników
- komentuje Sally de St Croix, Head of Drama Brands, BBC Worldwide.
- Dziękujemy wszystkim fanom na całym świecie, którzy obejrzeli nasz odcinek specjalny. Mam również przyjemność ogłosić, że trwają prace nad czwartym sezonem
- dodaje Sue Vertue z Hartswood Films, producentka „Sherlocka”.
Licencja na emisję „Sherlocka” została sprzedana do ponad 225 krajów i terytoriów na całym świecie, a odcinek „Sherlock i upiorna panna młoda” będzie jeszcze pokazywany w wielu sieciach telewizyjnych. Do dnia dzisiejszego film został pokazany na ekranach kinowych ponad 20 krajów (dane za BBC Worldwide).
„Sherlock i upiorna panna młoda” - emisja w niedzielę, 17 stycznia 2016 roku o 20:10 w TVP2 (TVP2 HD). Inne produkcje z serii BBC „Sherlock” mogą obecnie oglądać widzowie kanałów BBC HD i TVP2 (TVP2 HD).
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.