dodano: 2016-03-07 19:27 | aktualizacja:
2016-03-08 12:37
autor: Jerzy Kruczek |
źródło: TVN
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W kluczowej dla reklamodawców komercyjnej grupie widzów w wieku 16-49
TVN był najchętniej oglądaną stacją telewizyjną zarówno w ujęciu całodobowym (14,1 proc. udziału), jak i w porze najwyższej oglądalności telewizji, tj. w wieczornych pasmach peak time (16,4 proc.) i prime time (16,2 proc.).
W komercyjnej grupie widzów 16-49 z dużych miast oraz wielkomiejskiej widowni 16-49 z wysokimi dochodami najlepsze wyniki na polskim rynku telewizyjnym miał nie tylko kanał główny, ale również cała Grupa TVN, osiągając odpowiednio całodobowy udział 26,8 proc. i 28,9 proc.
|
|
4+ |
16-49 |
16-49 c>100 tys |
16-49 c>100 tys, wysoki dochód |
cała doba |
TVP1 |
11,82% |
7,55% |
6,87% |
7,54% |
|
TVP2 |
8,50% |
7,39% |
5,60% |
6,18% |
|
Polsat |
10,70% |
12,72% |
11,55% |
8,56% |
|
TVN |
11,39% |
14,09% |
16,04% |
15,81% |
18:00 - 23:00 |
TVP1 |
12,11% |
8,04% |
7,17% |
7,83% |
|
TVP2 |
12,11% |
9,80% |
7,46% |
7,76% |
|
Polsat |
11,56% |
14,53% |
13,13% |
11,14% |
|
TVN |
14,24% |
16,39% |
19,27% |
17,57% |
19:00 - 23:00 |
TVP1 |
11,89% |
8,13% |
7,21% |
7,92% |
|
TVP2 |
12,58% |
10,51% |
7,78% |
7,89% |
|
Polsat |
10,92% |
13,75% |
12,81% |
10,98% |
|
TVN |
13,95% |
16,22% |
19,53% |
18,73% |
Źródło: Nielsen Audience Measurement
Najchętniej oglądane pozycje programowe TVN w poszczególnych kategoriach:
NOWOŚCI
„Druga szansa” – serial obyczajowy z udziałem Małgorzaty Kożuchowskiej oraz Bartłomieja Świderskiego, Rafała Królikowskiego, Mai Ostaszewskiej, Magdaleny Boczarskiej i Katarzyny Herman. Premiera serialu, emitowana 15 lutego, zgromadziła przed telewizorami
ponad 2,5 miliona widzów, osiągając 21,2 proc. udziału w grupie komercyjnej 16-49 i uzyskując najlepszy wynik spośród pierwszych odcinków TVN-owskich seriali od 2012 roku. Wszystkie trzy emitowane dotychczas odcinki produkcji osiągnęły także rewelacyjne wyniki na Player.pl – łącznie odtworzono je już online ponad 2,2 mln razy.
Kolejne gwiazdy w serialu TVN „Druga szansa”
„MasterChef Junior” – najpopularniejszy program rozrywkowo-kulinarny na świecie, po raz pierwszy na antenie TVN z udziałem młodych kucharzy w wieku 8-13 lat. Premierę obejrzało
ponad 3,1 mln osób. Widownia nadal utrzymuje się na średnim poziomie blisko 3 mln widzów, a rekordowy udział 23,6 proc. w grupie komercyjnej 16-49 miał trzeci odcinek programu zaprezentowany 6 marca, po starcie ramówek konkurencji. Podczas emisji „MasterChef Junior” TVN jest w tej grupie niekwestionowanym liderem pasma.
„MasterChef Junior” od 21.02 w TVN
„Agent – Gwiazdy” – jeden z najpopularniejszych telewizyjnych reality show po 14 latach znów na antenie TVN w nowej, odświeżonej formule. Pierwsze zmagania celebrytów z zadaniem zdemaskowania tytułowego Agenta w odległym zakątku południowej Afryki śledziło
ponad 1,9 mln widzów, co dało TVN-owi udział 16,7 proc. w komercyjnej grupie docelowej 16-49. Po emisji dwóch odcinków program „Agent – Gwiazdy” jest liderem w swoim paśmie nadawania w grupie komercyjnej 16-49 ze średnim udziałem 15,9 proc.
„Agent - gwiazdy” od 23.02 w TVN
„Wszyscy na jednego czyli…roast Kuby Wojewódzkiego” – wielkie widowisko na otwarcie kolejnego, dziesiątego sezonu talk show, w którym udział wzięły polskie gwiazdy: Anna Dereszowska, Dawid Podsiadło, Piotr Kędzierski i Abelard Giza oraz popularni polscy stand-uperzy: Antoni Syrek-Dąbrowski, Cezary Jurkiewicz, Michał Kempa oraz Sebastian Rejent. Program uzyskał udział 23,1 proc. w grupie komercyjnej 16-49, zajmując pozycję lidera pasma.
KONTYNUACJE
„Mali giganci” – talent show z udziałem małych uczestników prezentujących wyjątkowe umiejętności taneczne, wokalne i w kategorii show. Trzy pierwsze odcinki programu gromadziły średnio
2,9 mln widzów, a najliczniejszą widownię 3,2 mln osób miał drugi z nich (20,8 proc. w grupie ogólnej 4+ oraz 19,3 proc. w grupie komercyjnej 16-49). W obu grupach docelowych TVN-owskie show jest absolutnym liderem oglądalności w swoim paśmie nadawania, tj. w soboty w godz. 20:00 – 21:55.
„Mali giganci” 2 od 20.02 w TVN
„Kuchenne rewolucje” – trzynasta edycja autorskiego programu cenionej restauratorki Magdy Gessler i stała pozycja w czwartkowym menu telewizyjnym dla wiernych adoratorów Królowej smaku. Program zadebiutował wiosną z widownią 2,2 mln osób, jednak to drugi odcinek osiągnął najlepszy dotąd rezultat
2,3 mln widzów przy udziale 21,8% w komercyjnej grupie docelowej 16-49. Tradycyjnie TVN jest w tej grupie najchętniej wybieraną stacją telewizyjną w porze emisji „Kuchennych rewolucji”.
„Kuchenne rewolucje” 13 od 18.02 w TVN
„Kuba Wojewódzki” – kolejna kultowa pozycja w ramówce TVN. Dziesiąty sezon show Kuby Wojewódzkiego zadebiutował z widownią
1,9 mln widzów. Maksymalny udział programu w widowni komercyjnej 16-49 wyniósł 19,3 proc. Dwa ostatnie odcinki, emitowane o stałej dla show porze, tj. we wtorkowy wieczór o 21:30, zajęły pozycję lidera w swoim paśmie nadawania, zwyciężając z ofertą konkurencji zarówno wśród wszystkich widzów (4+), jak i w komercyjnej grupie docelowej 16-49.
„Ugotowani” – reality show z udziałem pasjonatów gotowania rywalizujących o tytuł najlepszego kucharza i gospodarza domowego przyjęcia. Program posiada wierną widownię, która od początku sezonu wiosennego sięga nawet
1,7 mln osób. Maksymalny udział „Ugotowanych” w komercyjnej grupie docelowej (16 – 49) po emisji trzech pierwszych odcinków sięgnął 17,1 proc.
TVN: „Ugotowani” 10 w Bydgoszczy
„You Can Dance – Po Prostu Tańcz!” – kultowy program dla miłośników tańca, w którym nagrodą główną jest stypendium w prestiżowej szkole tańca Broadway Dance Center oraz 100 tysięcy złotych. Program z udziałem nowych jurorów – finalistów pierwszych edycji show - ogląda średnio
1,5 mln widzów przy maksymalnym udziale 14,3 proc. w komercyjnej grupie docelowej 16-49.
„You Can Dance - Po prostu...” 9 od 17.02 w TVN
SERIALE
„Na Wspólnej” – wiodąca propozycja serialowa TVN. 13 lat na antenie. Ponad 2000 odcinków.
Wiosną 2016 roku serial cieszy się niesłabnącą popularnością; ogląda go
do 2,6 mln osób przy maksymalnym udziale 18,4 proc. w komercyjnej grupie docelowej 16-49.
„Szpital” – serial paradokumentalny prezentujący skomplikowane i poruszające historie pacjentów trafiających na Szpitalny Oddział Ratunkowy. Jeden z wiosennych odcinków serialu serial oglądało nawet
2,7 mln widzów przy udziale 23,8% w komercyjnej grupie docelowej 16 – 49 i 19,9% wśród wszystkich widzów 4+. Serial należy do najbardziej popularnych produkcji TVN w paśmie access prime time; w grupie 4+ jest najchętniej wybieraną pozycją programową w 18:00 – 19:00.
„Ukryta prawda” – serial obyczajowy o problemach w rodzinie i relacjach międzyludzkich. Od startu wiosennej ramówki najliczniejszą widownię
2 mln widzów zgromadził odcinek emitowany 16 lutego. W grupie komercyjnej 16 – 49 maksymalny udział serialu sięgnął 23,6 proc. Podczas jego nadawania TVN był w tej grupie najchętniej wybieraną stacją telewizyjną.
„Singielka” – ciąg dalszy przygód Elki, czyli tytułowej Singielki, która ma 274 dni na znalezienie prawdziwej miłości. Najpopularniejszy odcinek serialu miał
ponad 1,3 mln widzów.
„Szkoła” – czwarty sezon popularnego paradokumentu przedstawiającego losy uczniów z krakowskich szkół. W ciągu trzech pierwszych tygodni emisji serial gromadził
do 1,2 mln widzów przy maksymalnym udziale 18,3 proc. w komercyjnej grupie docelowej (16-49). „Szkoła” pozostaje najchętniej wybieraną pozycją programową na polskim rynku telewizyjnym w swoim paśmie nadawania, tj. codziennie w dni robocze po godz. 16.00 w komercyjnej grupie docelowej.
INFORMACJA I PUBLICYSTYKA
„Fakty TVN” – wieczorne wydania głównego serwisu informacyjnego TVN. W okresie od 15 lutego do 6 marca br. „Fakty TVN” gromadziły przed telewizorami widownię liczącą nawet
blisko 3,9 mln osób. Zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej 16-49 stacja była liderem rynku w paśmie nadawania „Faktów TVN”. W kategorii serwisów informacyjnych na całym rynku telewizyjnym „Fakty TVN” (emitowane na antenie kanału TVN oraz TVN24 BIS), osiągnęły najwyższy średni udział zarówno w grupie ogólnej (25,4 proc.), jak i w grupie komercyjnej 16-49 (24,2 proc.), wyprzedzając „Wydarzenia” Polsatu (Polsat, Polsat News, Polsat News 2) z udziałem odpowiednio 18,9 proc. i 21,3 proc. oraz „Wiadomości” TVP1 (odpowiednio 21,7 proc. i 14,9 proc.). Także biorąc pod uwagę tylko główne anteny poszczególnych nadawców (TVN, Polsat, TVP1) „Fakty TVN” osiągnęły najlepsze wyniki na rynku.
„Uwaga!” – wiodący codzienny magazyn interwencyjny. Od startu wiosennej ramówki TVN do 6 marca maksymalna widownia programu sięgała
ponad 3 mln widzów, co przełożyło się na 18,8 proc. udziału w grupie wszystkich widzów (4+) i 18,4 proc. w komercyjnej grupie docelowej (16 – 49).
POZOSTAŁE
„Dzień Dobry TVN” – program telewizji TVN nadawany w paśmie telewizji śniadaniowej najchętniej oglądany jest w weekendy (
do 1,25 mln widzów). W godzinach emisji „DD TVN” stacja jest liderem oglądalności w grupie komercyjnej, a w soboty i w niedziele zarówno w grupie ogólnej (4+) jak i w grupie 16-49.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.