reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Zmiany w koncesji Stopklatki TV - pojawi się rozrywka

dodano: 2016-03-10 13:26 | aktualizacja: 2016-03-10 17:45
autor: Łukasz Knapik | źródło: Stopklatka/Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji/satkurier.pl

Stopklatka TV Na wniosek nadawcy Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT) wyraziła zgodę na zmiany w koncesji kanału Stopklatka TV w zakresie zapisów programowych poprzez zwiększenie udziału audycji powtórkowych, filmów dokumentalnych, zmniejszenie udziału filmów fabularnych, wprowadzenie nowej kategorii audycji - rozrywka.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Kanał Stopklatka TV jest dostępny w pakietach platform satelitarnych Cyfrowy Polsat, nc+ i Orange TV, w ofertach sieci kablowych i IPTV (w kablówkach także w wysokiej rozdzielczości - Stopklatka TV HD, wersje SD i HD mają identyczne ramówki), oraz bezpłatnie w ramach pierwszego multipleksu (MUX 1) naziemnej telewizji cyfrowej (NTC). Stacja nadaje od 15 marca 2014 roku (więcej tutaj). Nadawcą kanału jest spółka Stopklatka, której udziałowcami są Agora i Kino Polska TV (SPI International B.V.).

Koncesja obliguje spółkę Stopklatka S.A. do rozpowszechniania, codziennie przez nie mniej niż 23 godziny na dobę programu telewizyjnego pod nazwą Stopklatka TV, o charakterze wyspecjalizowanym filmowym, realizowanym poprzez udział w programie głównie polskich lub różnorodnych filmów kina światowego: fabularnych, dokumentalnych, animowanych. Program ma zawierać także inne audycje poświęcone współczesnej kinematografii oraz historii kina polskiego i światowego (sylwetki twórców, relacje z festiwali i inne), a także audycje z zakresu edukacji filmowej i medialnej. Program ma być tworzony zgodnie z warunkami zadeklarowanymi we wniosku o udzielenie koncesji - w części „Informacje Programowe” oraz w załącznikach, do których przestrzegania po uzyskaniu koncesji wnioskodawca się zobowiązał.

Erica Durance i Michael Shanks w serialu „Szpital Nadziei”, który można obecnie oglądać na antenie kanału Stopklatka TV, foto: Stopklatka


Nadawca wystąpił o dokonanie zmiany zapisów programowych w koncesji poprzez:

- zwiększenie udziału audycji powtórkowych z 20 proc. do nie więcej niż 30 proc. w tygodniowym czasie nadawania programu w godz. 6:00-23:00;
- zmniejszenie udziału filmów fabularnych, z obecnych 60 proc. do minimum 53 proc. w tygodniowym czasie nadawania programu w godz. 6:00-23:00;
- zwiększenie udziału filmów dokumentalnych z 8 proc. do minimum 10 proc. w tygodniowym czasie nadawania programu w godz. 6:00-23:00;
- wprowadzenie nowej kategorii audycji - rozrywka - na poziomie minimum 5 proc. w tygodniowym czasie nadawania programu w godz. 6.00-23.00.

Potrzebę zwiększenia udziału powtórek w tygodniu z 20 proc. do 30 proc. koncesjonariusz uzasadnia nabywaniem licencji i respektowaniem ograniczeń wiekowych.

- Stopklatka kierując się kryterium najwyższej jakości filmów, do których licencje są pozyskiwane na potrzeby programowe kanału Stopklatka TV, zawsze respektuje ograniczenia wiekowe filmów, co jednocześnie powoduje, że wiele filmów emitowanych w programie posiada ograniczenie wiekowe i jest przeznaczona dla odbiorców powyżej szesnastego roku życia, a to sprawia, że filmy te mogą być emitowane jedynie w porze wieczornej. To wpływa negatywnie na większą powtarzalność filmów. Jednocześnie stacja realizuje koncesyjny udział procentowy animacji, nabywając w tej specjalizacji filmy dla dzieci, które są emitowane w ciągu dnia. Nabywane są także licencje do filmów familijnych. Pomimo starań Stopklatki, powyższe działania nie zmniejszają istotnie procentu powtórek i mimo iż obecnie określony poziom 20 proc. powtórek nie został przekroczony, to jeżeli sytuacja nie ulegnie zmianie, należy zakładać, że Stopklatka będzie niebezpiecznie oscylować wokół określonego limitu, o ile nie zostanie on przekroczony w najbliższej przyszłości

- czytamy w uzasadnieniu nadawcy.


Koncesjonariusz uważa, że ciągle utrzymuje niski poziom audycji powtórkowych zgodnie z warunkami koncesji, ale Stopklatka TV, jako wyspecjalizowany program telewizyjny typu „Free TV”, może mieć problem z nieprzekroczeniem określonego limitu powtórek.

- Należy zakładać, że te korzystne rezultaty mogłyby zostać zniweczone np. gdyby koncesja przewidywała inne niż tygodniowe rozliczenie ilości powtórek, co dodatkowo uzasadnia zwiększenie ustanowionego udziału procentowego audycji powtórkowych z 20 proc. do minimum 30 proc.

- czytamy w stanowisku nadawcy.


Koncesjonariusz podkreśla, że dokonanie wyżej wymienionej zmiany pozwoli z jednej strony w dalszym ciągu na zachowanie prymatu wśród podmiotów pierwotnie ubiegających się o koncesję w zakresie deklarowanego udziału audycji powtórkowych, a z drugiej, zapobiegnie ewentualnemu naruszeniu postanowień koncesji.

Koncesjonariusz wniósł również o zmniejszenie w tygodniowym czasie nadawania programu w godz. 6:00-23:00 procentowego udziału filmów fabularnych z 60 proc. do minimum 53 proc., podwyższenie udziału filmów dokumentalnych z 8 proc. do minimum 10 proc., pozostawienie filmów animowanych na dotychczasowym poziomie i wprowadzenie kategorii rozrywka w wymiarze minimum 5 proc. audycji.

- (...) Na polskim rynku, większość stacji telewizyjnych i kanałów tematycznych opiera swoje ramówki na filmach, serialach i rozrywce. Rynek nabywania licencji filmowych i serialowych stał się w ostatnich latach niezmiernie konkurencyjny. Liczba kanałów filmowo-serialowych w Polsce w latach 2013-2015 wzrosła o 9,4 proc. (3 kanały telewizyjne). Liczba emisji filmów fabularnych w analogicznym okresie wzrosła o 33 proc. (15,7 tys. emisji na 132 kanałach w okresie styczeń - sierpień). Ponieważ w ciągu ostatnich dwóch lat nastąpił znaczący wzrost liczby kanałów filmowo-serialowych w Polsce a liczba emisji filmów fabularnych w analogicznym okresie niezmiernie wzrosła, Stopklatka napotyka trudności w pozyskiwaniu dobrych, wartościowych filmów. Należy mieć na uwadze, że Stopklatka ma przychody jedynie z reklam a nie z umów z platformami satelitarnymi i sieciami kablowymi. Dbając jednocześnie o jakość pokazywanych filmów, Stopklatka rywalizuje z podmiotami o ugruntowanej pozycji na polskim rynku, zarówno pod względem filmowym jak i reklamowym

- czytamy w stanowisku nadawcy.


W ocenie koncesjonariusza, dokonanie wnioskowanych zmian warunków koncesji w stopniu znaczącym podniesie jakość oferowanych programów, a w konsekwencji zwiększy satysfakcję odbiorców programu Stopklatka TV.

Jak podaje KRRiT. udział audycji realizujących specjalizację nie zmieni się i będzie wynosił tak jak dotychczas 76 proc. w tygodniowym czasie nadawania programu w godz. 6:00-23:00. Udział filmów animowanych, audycji publicystycznych i edukacyjnych pozostanie bez zmian i będzie wynosić: audycje publicystyczne - 3 proc.; filmy animowane - 3 proc.; audycje edukacyjne - 2 proc.

Koncesjonariusz przestawił także formularz „Informacje programowe”, prezentujący wnioskowane zmiany koncesji i założenia projektowanego programu, dotyczące zakresu tematycznego i form realizacji zaplanowanych w programie audycji rozrywkowych. W ramach rozrywki nadawane będą między innymi: audycje humorystyczne, satyryczne oraz prezentujące sztukę uliczną, sztukę z pogranicza iluzji i magii, krótkie formy kabaretowe, skecze, teledyski, programy typu talk-show. Do kategorii rozrywkowej zaliczane też będą wywiady z twórcami, audycje prezentujące kulisy filmowych produkcji i materiały z planów zdjęciowych, ukazujące pracę nad uznanymi i nagradzanymi tytułami z Polski i ze świata.

Równolegle z uzupełnieniem dotychczasowej oferty programowej stacji o audycje rozrywkowe koncesjonariusz chce także rozwijać prezentowane już na antenie programu Stopklatka TV pasmo filmów dokumentalnych, zwiększając ich procentowy udział do 10 proc. W ramach pasma dokumentalnego, pokazywane będą nagradzane na festiwalach filmy o tematyce związanej z kinem i jego twórcami, a także dokumenty poruszające aktualne i ważne tematy obyczajowe, kulturalne i społeczne.

Jak poinformował nadawca, zmiany w ofercie programowej Stopklatki TV będą obowiązywać od kwietnia br.

- W ocenie spółki wyżej wskazana zmiana warunków udzielonej koncesji w stopniu znaczącym podniesie jakość oferowanych programów, a w konsekwencji zwiększy satysfakcję odbiorców kanału Stopklatka TV. Przyczyni się tym samym do wzrostu oglądalności kanału oraz przychodów firmy z reklam

- poinformował nadawca w wydanym komunikacie.

Więcej o wiosennej ofercie kanału Stopklatka TV można przeczytać tutaj.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX R 4K + Tuner DVB-T2 na USB

Homatics BOX R z adapterem DVB-T2 na USB-C to dobry...

409 zł Więcej...

Stojak ścienny regulowany 60-100cm

stojak ścienny boczny, ocynkowany

129 zł Więcej...

Odbiornik Spycat Mini V2

Spycat Mini V2  - mały, tani odbiornik satelitarny HD w...

219 zł Więcej...