reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

6 grup medialnych dominuje w pay-tv w Europie

dodano: 2016-07-04 14:44 | aktualizacja: 2016-07-04 20:44
autor: Jerzy Kruczek | źródło: adtv/European Audiovisual Observatory/satkurier.pl

6 grup medialnych dominuje w pay-tv w Europie 6 grup medialnych dominuje w pay-tv w Europie 15 głównych grup medialnych w Europie obsługuje 68 proc. gospodarstw domowych płatnej telewizji w Unii Europejskiej, wynika z najnowszego raportu Europejskiego Obserwatorium Audiowizualnego. 6 wybranych grup objętych tym raportem (Deutsche Telekom, Liberty Global, Orange, Sky, Viasat i Vivendi) gromadzi aż 50 proc. abonentów płatnej telewizji w UE.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
3 międzynarodowe grupy nadawcze (Central European Media Enterprises, Modern Times Group i Grupa RTL) obejmują głównych graczy w 17 krajach europejskich.

13 paneuropejskich nadawców (21st Century Fox, AMC Networks, Bonnier, Discovery Communications, NBC Universal, Scripps Networks, Sony Corporation, Time Warner, United Media Group, Viacom, Viasat, Vivendi, i Walt Disney) posiada (bezpośrednio lub za pośrednictwem spółek zależnych) w swoich portfolio dobrze znane i dostępne w całej Europie kanały. 9 z nich jest związanych z głównymi grupami telewizyjnymi i wytwórniami w USA.

Ekspansja geograficzna dystrybutorów oraz ich współdziałanie w zakresie technologii, a także istnienie międzynarodowych nadawców prowadzi do rozwoju regionalnych usług na życzenie (VOD).

Wybrane 6 paneuropejskich grup medialnych i ich zasięg


Co ciekawe, w raporcie Europejskiego Obserwatorium Audiowizualnego nie uwzględniono Grupy Cyfrowy Polsat, choć można to tłumaczyć tym, że autorzy skupili się na grupach o międzynarodowym zasięgu. Na powyższej mapce w obrysie granic Polski zaznaczono grupy medialne Vivendi (nc+), Orange (Orange TV) i Liberty Global (UPC Polska).


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik FindSAT VF-6800 PRO Combo (WS-6944P) DVB-S/S2/T/T2/C2

Miernik dla pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, DVB-T/T2, DVB-C/C2 w...

439 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle R 4K

Homatics Dongle R to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

259 zł Więcej...

Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H

Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...

120 zł Więcej...