Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
KOGO TO DOTYCZY?
Przede wszystkim
skromna ilość takich przypadków - póki co liczona raczej w dziesiątkach (może setkach, biorąc pod uwagę, że nie każdy korzysta z własnego odbiornika) wskazuje, że (jeszcze!) nie jest to masowa akcja, może bardziej sondowanie rynku lub rozbicie tego procesu na dłuższy czas, aby nie obciążyć infolinii i punktów APS. Ma jednak miejsce - redakcja otrzymała od jednego z czytelników taką kartę z prośbą o jej zbadanie i określenie przyczyny braku działania w jednym z popularnych odbiorników satelitarnych.
Poza tym, obejmuje tylko tych, którzy mają dekodery od nc+ na umowach - w końcu trudno się spodziewać, aby operator usuwał jedyną drogę korzystania z oferty osobom, które nie mają żadnych dekoderów, więc nawet nie mają gdzie karty umieścić.
Co bardzo ważne, wstępne ustalenia wskazują, że aktualizacja do kart trafia do abonentów:
- z dekoderami Philips, które zgodziły się na jego wymianę lub zmiany na umowie przy kontakcie z infolinią od czerwca/lipca br. (przypuszczalnie takich osób może być sporo, gdyż nieświadomi zagrożenia zgadzali się dla tzw. świętego spokoju, planując wrzucenie nowego dekodera do szafy);
- z nowymi/przedłużonymi umowami (~3 miesiące), które otrzymały bieżące modele dekoderów od nc+;
- korzystających z usługi Multiroom, które otrzymały niezależne karty tzw. Cameleon (pokazane na foto wyżej) przy zestawie składającym się z dekoderów Wifi Premiumbox+ i wifibox+ (tu operator ostrzegł, że będą wprowadzone dodatkowe zabezpieczenia, szczegóły dalej).
W każdej z wyżej wymienionych sytuacji
nie są to wszyscy - są raporty od klientów, którym jak na razie karty działają zarówno w przypadku Multiroom jak i wymiany Philipsów.
Problemy mogą mieć też osoby, które kupowały same karty od pośredników, różne prepaid, gdyż nie wiadomo, w jaki sposób umowy były regulowane u operatora - jeśli także były wydawane z dekoderami, a te dekodery pośrednik „upłynniał" - to nie dość, że karta zgaśnie, to nie będzie do czego jej włożyć (podobnie jeśli ktoś sam z własnej inicjatywy pozbył się dekodera operatora, choć nie powinien tego robić). Tu w razie problemów można się kontaktować w zasadzie wyłącznie ze sprzedawcą celem ustalenia, jaki jest dokładnie stan prawny posiadanej karty, gdyż samo nc+ bezpośrednio takich ofert nie miało.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.