Instytut Monitorowania Mediów (IMM) zbadał wydatki na reklamę w prasie, radiu i telewizji w październiku 2017 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, motoryzacyjnej oraz telekomunikacyjnej. W raporcie można znaleźć informacje o największych reklamodawcach, najczęściej reklamowanych markach oraz kategoriach produktów.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wydatki reklamowe w październiku br.
Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki na reklamę w prasie, radiu i telewizji w październiku 2017 roku w wybranych branżach: handlowej, farmaceutycznej, finansowej, motoryzacyjnej i telekomunikacyjnej. W sezonie grypowym to branża farmaceutyczna najwięcej zainwestowała w reklamę (więcej tutaj).
Wydatki reklamowe w podziale na branże
W październiku br. największy budżet na reklamę przeznaczyła branża farmaceutyczna - jej wydatki reklamowe stanowiły 40 proc. wszystkich nakładów na reklamę w branżach zbadanych przez IMM. Na drugim miejscu znalazła się branża handlowa, na trzecim - finansowa.
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w październiku 2017 roku”: Wydatki reklamowe w podziale na branże, foto: Instytut Monitorowania Mediów
Wydatki reklamowe w podziale na media
Wszystkie branże zainwestowały najwięcej środków w reklamę telewizyjną, w branżach farmaceutycznej i finansowej było to ponad 30 proc. budżetu reklamowego. W branży motoryzacyjnej budżet lokowany był proporcjonalnie we wszystkich mediach.
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w październiku 2017 roku”: Wydatki reklamowe w podziale na media, foto: Instytut Monitorowania Mediów
Branże: farmaceutyczna - wydatki 468,2 mln zł; handlowa - 356,4 mln zł; finansowa - 124,6 mln zł; motoryzacyjna - 123,4 mln zł; telekomunikacyjna - 103,3 mln zł. Wydatki w październiku 2017 roku według oficjalnych cenników reklamowych netto.
Najwięksi reklamodawcy: branża farmaceutyczna
W rankingu największych reklamodawców z branży farmaceutycznej pierwsze miejsce zajmuje Aflofarm z budżetem wynoszącym ponad 113 mln zł. Kolejne miejsca należą do USP Zdrowie oraz Polpharmy.
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w październiku 2017 roku”: Najwięksi reklamodawcy z branży farmaceutycznej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
Marki o największych wydatkach reklamowych: farmacja
Reklamodawcy z sektora farmaceutycznego największe budżety reklamowe ulokowali w produktach Ibuprom oraz Gripex firmy USP Zdrowie. W pierwszej trójce znalazł się także Voltaren (Novartis).
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w październiku 2017 roku”: Marki z branży farmaceutycznej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów
Marki: Ibuprom - wydatki 8,9 mln zł; Gripex - 8,3 mln zł; Voltaren - 124,6 mln zł; Molekin D3 - 7,8 mln zł; Neosine - 6,6 mln zł. Wydatki w październiku 2017 roku według oficjalnych cenników reklamowych netto.
Najwięksi reklamodawcy: branża finansowa
W październiku br. największym reklamodawcą w branży finansowej był Bank Zachodni WBK, który zainwestował w promocję ponad 16 mln zł. W pierwszej trójce znalazły się także Alior Bank oraz Bank Millennium.
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w październiku 2017 roku”: Najwięksi reklamodawcy z branży finansowej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
Typy reklamowanych produktów: finanse
Branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy kont bankowych, pożyczek gotówkowych oraz ogólnych usług finansowych.
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w październiku 2017 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży finansowej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
Najwięksi reklamodawcy: branża handlowa
Najwięcej w promocję w branży handlowej zainwestował Lidl oraz Media Expert (budżety o wartości ponad 40 mln zł), a także Metro Group (właściciel m.in. marek Real i Saturn).
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w październiku 2017 roku”: Najwięksi reklamodawcy z branży handlowej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
Kategorie reklamowanych sklepów: handel
W branży handlowej największy budżet został wykorzystany na reklamę sklepów z elektroniką oraz sklepów dyskontowych. Na trzecim miejscu znalazła się reklama hipermarketów.
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w październiku 2017 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży handlowej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
Najwięksi reklamodawcy: branża motoryzacyjna
Według danych z monitoringu reklam IMM największy budżet reklamowy w branży motoryzacyjnej ulokował w mediach Volkswagen. W październiku br. na kolejnych miejscach znalazły się Toyota i General Motors.
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w październiku 2017 roku”: Najwięksi reklamodawcy z branży motoryzacyjnej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
Marki o największych wydatkach reklamowych: motoryzacja
Opel to marka, w którą zainwestowano najwyższe kwoty reklamowe (ponad 10 mln zł) w branży motoryzacyjnej. Za nim znalazły się Volkswagen oraz Renault.
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w październiku 2017 roku”: Marki z branży motoryzacyjnej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów
Marki: Opel - wydatki 10,3 mln zł; Volkswagen - 9,6 mln zł; Renault - 9,5 mln zł; Hyundai - 9,3 mln zł; Toyota - 7,5 mln zł. Wydatki w październiku 2017 roku według oficjalnych cenników reklamowych netto.
Najwięksi reklamodawcy: branża telekomunikacyjna
Plus (marka spółki Polkomtel, należącej do grupy Cyfrowy Polsat) i Orange to najwięksi reklamodawcy z branży telekomunikacyjnej w październiku br. - z budżetami ponad 20 mln zł każdy. Trzecie miejsce należy do T-Mobile.
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w październiku 2017 roku”: Najwięksi reklamodawcy z branży telekomunikacyjnej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
Typy reklamowanych produktów: telekomunikacja
Branża telekomunikacyjna w największym stopniu inwestowała w reklamy oferty na abonament, internetu, a także oferty łączonej (telewizji, internetu i telefonii w jednym pakiecie).
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w październiku 2017 roku”: Kategorie reklamowanych produktów z branży telekomunikacyjnej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
O badaniu
Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-31 października 2017 roku. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów. Dane za Instytutem Monitorowania Mediów.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.