Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W zakresie wydajności infrastruktury ładowania do samochodów elektrycznych, Tesla zamierza tym samym nawiązać rywalizację z takimi projektami jak np. IONITY, Ultra E czy E-VIA FLEX-E, w ramach których powstają stacje dysponujące mocą do 350 kW.
Według wcześniejszych wypowiedzi Elona Muska, ładowania z mocą 350 kW nie ma obecnie w praktyce większego sensu. Ładowarki dysponujące tak wysoką wydajnością mogą być przydatne jedynie w przypadku samochodów elektrycznych wyposażonych w wyjątkowo pojemne pakiety baterii. Warto zaznaczyć, że aktualnie na rynku nie są dostępne żadne modele EV pozwalające na ładowanie z mocą 350 kW.
Tesla dysponuje obecnie siecią 1229 stacji ładowania, wyposażonych łącznie w 9623 Superchargery. W Polsce stacje Tesli znajdują się w zaledwie 4 miejscach:
Ciechocinku, Katowicach, Kostomłotach i Poznaniu. Kolejne zostaną uruchomione w Rzeszowie, Strykowie, Sieradzu i Ostrowi Mazowieckiej.
Jak na taki kraj z dużym potencjałem elektromobilności i mocnymi zapowiedziami rządu co do milionów elektrycznych aut to co najmniej jakiś żart ze strony Tesli.
Czyżby Polacy musieli poprosić o wsparcie dla polskiej elektromobilności samego Elona Muska?
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.