reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Weryfikacja behawioralna w ING Banku Śląskim

dodano: 2020-01-24 03:33 | aktualizacja: 2020-01-24 10:37
autor: Łukasz Knapik | źródło: ING Groep N.V.

ING Bank Śląski grafika animacja rysunek bajka ING Bank Śląski (grupa ING Groep N.V.) wdrożył weryfikację behawioralną, czyli usługę polegającą na analizie zachowania klienta podczas korzystania z serwisu transakcyjnego. Utworzony dzięki temu profil użytkownika pozwala na wykrycie oszustwa w przypadku, gdy osoba nieuprawniona podejmie próbę wykonania transakcji. Projekt realizowany jest we współpracy z Centrum Bezpieczeństwa Cyfrowego.

ING Bank Śląski grafika animacja rysunek bajka


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jak informuje ING Bank Śląski, weryfikacja behawioralna analizuje interakcje użytkownika z komputerem lub urządzeniem mobilnym.

Chodzi o zachowanie, a konkretnie sposób poruszania kursorem myszy, jak również dynamikę korzystania z klawiatury. Podczas tej weryfikacji bank nie sprawdza co robi dany użytkownik, ale w jaki sposób to robi. Nie bada więc tego co użytkownik wpisuje na klawiaturze, lecz jak z niej korzysta.

Ten zestaw cech pozwala zbudować unikalny, niezwykle trudny do podrobienia profil użytkownika. ING Bank Śląski buduje profil użytkownika tylko po zalogowaniu do „Mojego ING” i po każdym logowaniu porównuje zachowania. Będą zbierane i analizowane m.in. informacje o tym, jak szybko i często użytkownik klika w poszczególne klawisze na klawiaturze, jak przewija ekran, jak szybko i często klika myszką komputerową oraz jak trzyma urządzenie.

- Bezpieczeństwo w bankowości internetowej jest kluczowe dla klientów, dlatego stale rozwijamy mechanizmy wspierające bezpieczne bankowanie. Od kilku tygodni zapraszamy użytkowników „Mojego ING”, aby wyrazili zgodę na zbieranie danych przez bank, w ramach weryfikacji behawioralnej. Dzięki temu wkrótce będziemy mogli w dodatkowy sposób zabezpieczać wykonywane transakcje oraz dostęp do bankowości internetowej. W ten sposób będziemy przeciwdziałać podszywaniu się osób trzecich pod użytkowników „Mojego ING”

- mówi Tomasz Chmielewski, główny ekspert DigitalEcosystem w ING Banku Śląskim.


Projekt realizowany jest we współpracy z Centrum Bezpieczeństwa Cyfrowego.
 
Weryfikacja behawioralna w ING Banku Śląskim, foto: ING Groep N.V.
Weryfikacja behawioralna w ING Banku Śląskim, foto: ING Groep N.V.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Banki


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik DVB-T/T2/C AB TereBox 2T HEVC

Najnowszy hybrydowy (naziemno- kablowy) odbiornik DVB-T/T2/C (bez LAN) z MPEG-4/H.264...

125 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 3,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 3,0m w wersji v2.1 dla...

79 zł Więcej...

Antena Fuba DAA 850 biała

Fuba DAA 850 to profesjonalna, włoska antena offsetowa. Łatwa w...

429 zł Więcej...
reklama