reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Udane testy lotnicze anten powietrznych 5G

dodano: 2024-07-23 16:54 | aktualizacja: 2024-07-24 15:58
autor: Jan Borejko | źródło: SPL/Britten-Norman

SPL 5G z samolotu Stratospheric platforms 360px 18 lipca 2024 r. był historycznym kamieniem milowym dla Stratospheric Platforms Ltd (SPL), ponieważ zakończono udane próby w locie, demonstrując technologię dostarczania sygnału 5G z samolotu Britten-Norman Islander. Przeprowadzono testy anten powietrznych dla zapewnienia zasięgu 5G o wysokiej wydajności.

Britten-Norman
samolot Britten Norman Islander SPL 5G 760px


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

Zaawansowany system łączności lotniczej 5G został pomyślnie zintegrowany z samolotem Britten-Norman Islander, po czym przeprowadzono serię lotów demonstracyjnych.

Nad rozwojem tej technologii pracuje kilka brytyjskich firm, na czele z Stratospheric Platforms Limited (SPL), twórcą sieci telekomunikacyjnych Non-Terrestrial Networks, a za projekt, integrację i loty demonstracyjne odpowiada producent Britten-Norman.

Firma SPL opracowuje anteny powietrzne, aby zapewnić zasięg 5G o wysokiej wydajności.

Technologia ta oferuje wiele cennych zastosowań, takich jak szybkie przywracanie sieci po poważnych katastrofach, takich jak trzęsienia ziemi lub tsunami, gdzie tradycyjna infrastruktura sieci mobilnych została zakłócona.

18 lipca do zespołu projektowego dołączyli goście będący potencjalnymi klientami i inwestorami, aby obserwować instalację układu w rzeczywistych warunkach lotu podczas wydarzenia na lotnisku Solent firmy Britten-Norman.

Próba przeprowadzona przez firmę Britten-Norman miała na celu zademonstrowanie zdolności samolotu do bezpiecznego działania z zainstalowaną dużą anteną fazowaną 5G.

Połączenie 5G do 200 Mb/s z anteny w samolocie na 15 tys. km kw.

Kluczowe aspekty programu testów w locie obejmowały ocenę osiągów samolotu i właściwości pilotażowych, obejmującą zarówno normalną, jak i awaryjną pracę. Umożliwi to pełną certyfikację systemu, umożliwiając integrację z naziemną siecią telekomunikacyjną przy prędkościach połączenia do 200 Mb/s na obszarze 15 000 km kw.

Wersja turbośmigłowa BN2T-4S Islander została wybrana ze względu na solidną konstrukcję, zdolność do pracy w każdych warunkach pogodowych, wyjątkową wytrzymałość i ładowność.

Ponadto modułowa konstrukcja samolotu sprawia, że ​​jest on idealną platformą do integracji dużych ładunków systemów misji, zachowując jednocześnie możliwość szybkiego przekwalifikowania się do innych zadań.

Następne testy już z brytyjską siecią 5G

Następna faza projektu obejmuje demonstrację technologii poprzez połączenie z prywatną brytyjską krajową siecią telekomunikacyjną 5G. Ten projekt stanowi znaczący krok naprzód w telekomunikacji powietrznej, przybliżając niezawodną, ​​szybką łączność 5G z nieba o krok do urzeczywistnienia.

 

Źródło: stratosphericplatforms.com  britten-norman.com 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii 5G


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Stojak ścienny regulowany 60-100cm

stojak ścienny boczny, ocynkowany

129 zł Więcej...

Antena Inverto 120 jasnoszara

Antena stalowa, cynkowana 120cm z zawieszeniem sztywnym w kolorze jasnoszarym....

399 zł Więcej...

Odbiornik Spycat Mini V2

Spycat Mini V2  - mały, tani odbiornik satelitarny HD w...

219 zł Więcej...