dodano: 2020-02-13 10:17 | aktualizacja:
2020-02-13 11:03
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: Orange Polska/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Ogólna liczba klientów telewizyjnych
Orange Polska wzrosła w czwartym kwartale 2019 roku o 15 tys., przy czym był to wzrost liczby klientów IPTV o 26 tys. i uszczuplenie bazy klientów DTH o 11 tys.
W całym 2019 rok liczba klientów Orange TV wzrosła o 51 tys. Na koniec grudnia z oferty Orange Love z telewizją korzystało o 26 tys. klientów Orange więcej niż trzy miesiące wcześniej i o 103 tys. więcej w skali roku. 83 proc. spośród klientów usług telewizyjnych ma pakiet konwergentny.
Na koniec 2019 roku spośród użytkowników domowego internetu od Orange, 62 proc. korzystało z całego pakietu usług operatora (rok wcześniej było to 57 proc.). W przypadku indywidualnych klientów mobilnych usług głosowych, z pakietów korzysta już co drugi z nich, rok wcześniej było to 46 proc.
Na koniec 2019 roku
520 tys. klientów Orange Polska korzystało z oferty światłowodowej (wzrost o 47 tys. w czwartym kwartale i o 154 tys. w skali roku).
Jak informuje operator, w zasięgu sieci światłowodowej Orange Polska znajduje się
ponad 4,2 mln mieszkań, domów i małych firm w całym kraju. Inwestycje mają być kontynuowane, tak by do końca 2020 roku objąć zasięgiem około 5 mln gospodarstw domowych. W 2019 roku na rozbudowę sieci światłowodowej Orange Polska przeznaczył ponad 720 mln zł, czyli co trzecią złotówkę wydaną na inwestycje. W sumie w latach 2016-2019 operator wydał na ten cel ponad 2,5 mld zł.
Jak poinformował operator,
po raz pierwszy od 13 lat roczne przychody Orange Polska wzrosły - były wyższe o 2,9 proc. niż w roku poprzednim. Drugi rok z rzędu rośnie EBITDAaL. W 2019 roku była ona o 7 proc. wyższa niż w 2018. Firma przewiduje, że utrzyma wzrost obu wskaźników w 2020 roku.
Wyniki za 2019 rok, które właśnie ogłosiliśmy, są dobre – rentowność operacyjna EBITDAaL rośnie drugi rok z rzędu, a po raz pierwszy od 13 lat odnotowaliśmy wzrost przychodów. To efekt bardzo dużej koncentracji na realizowaniu naszej strategii i mocnego zaangażowania w ten cel całej naszej organizacji. W ubiegłym roku widzieliśmy pierwsze oznaki naprawy rynku telefonii mobilnej i konkurowanie bardziej jakością niż wyłącznie ceną usług. Zmienialiśmy nasze oferty w duchu „więcej za więcej”, oferując więcej korzyści za nieco wyższą cenę. Widzimy, że to rozwiązanie zostało dobrze przyjęte przez klientów. W ubiegłym roku pozyskaliśmy więcej użytkowników naszych abonamentowych usług głosowych niż w 2018, a obecni klienci chętniej polecają Orange. Niezmiennie widzimy duży apetyt na szybki, światłowodowy internet. Inwestujemy w tę technologię przyszłości, która nie tylko daje nam przewagę konkurencyjną na rynku, ale będzie nam służyć przez następne dekady. Dziś użytkownicy światłowodu to już 20% wszystkich klientów usług szerokopasmowych od Orange
– podkreślił Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.