reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Czym Polacy kierują się przy zakupie telewizora?

dodano: 2021-11-18 10:34
autor: Jerzy Kruczek | źródło: TP Vision

Philips OLED 903 Wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie TP Vision, właściciela marki Philips TV & Sound, wykazały, że korzystając z odbiorników wciąż jednak najczęściej sięgamy po tradycyjną telewizję, mimo że nowoczesne telewizory oferują dużo więcej możliwości. Czym kierujemy się kupując telewizor, co, z kim i kiedy najchętniej oglądamy?

Philips
OLED 855 Philips TV Android 760px.jpg


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zacznijmy od zakupu

Trwałość, stosunek jakości do ceny i wysoka rozdzielczość ekranu to trzy najważniejsze cechy telewizorów, na które zwracają uwagę Polacy, wybierając nowe urządzenie. Dla ponad 92 proc. ankietowanych to trwałość urządzenia jest najważniejsza. Coraz większą uwagę przywiązujemy również do jakości – 91 proc. badanych potwierdza, że ważną cechą telewizora jest korzystny stosunek poniesionego wydatku do jakości urządzenia. Trzecim czynnikiem jest wysoka rozdzielczość ekranu – 88 proc. respondentów oraz dla 87 proc. – jakość dźwięku.
 

– Wyraźnie widzimy, że wyniki badań są odzwierciedlone w preferencjach zakupowych klientów. Jakość ma coraz większe znaczenie. Samouczące się systemy, wykorzystanie sztucznej inteligencji do optymalizacji jakości obrazu, dzięki czemu jest on bardziej realistyczny i zbliżony do obrazów widzianych na żywo – to technologie, które już dziś wykorzystujemy w naszych telewizorach – mówi Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce.

– Z drugiej strony, cena wciąż pozostaje bardzo ważnym kryterium wyboru telewizora – stąd duża popularność naszej serii Philips Performance, oferującej jakość na poziomie urządzeń premium, przy rozsądnej cenie. Widzimy też wyraźnie, że klienci coraz chętniej wybierają modele urządzeń o większych rozmiarach – telewizory o przekątnej przekraczającej 55 cali stanowią dziś 55 proc. naszej sprzedaży. To z kolei wynika ze zmieniającej się funkcji telewizji, co na pewno przyspieszyła też pandemia. Dziś to już nie tylko źródło wiedzy o świecie, ale całe centrum rozrywki domowej – filmy, seriale, sport, dostęp do internetu i platform streamingowych, zaawansowane graficznie gry – do tego wszystkiego potrzebny jest sprzęt o odpowiedniej jakości.

Rodzinne lub samotne popołudnia i wieczory - czyli co, z kim i kiedy oglądamy

Przeciętne polskie gospodarstwo domowe posiada średnio 1,8 telewizora. Co najchętniej oglądamy, z kim i ile czasu nam to zajmuje? Okazuje się, że mimo zaawansowanych funkcji współczesnych telewizorów, oferujących m.in. dostęp do internetu czy gier, jesteśmy tradycjonalistami. Wśród Polaków wciąż najpopularniejsza jest tradycyjna telewizja (niemal 50 proc. wskazań). Na kolejnym miejscu plasują się platformy streamingowe – takie jak Netflix, czy inne platformy VOD. Filmy, seriale czy programy dokumentalne ogląda za ich pośrednictwem 15 proc. ankietowanych. Z serwisów wideo, takich jak YouTube, korzysta na telewizorze 12 proc. Co ciekawe – blisko 8 proc. respondentów wykorzystuje telewizor do słuchania muzyki – co tradycyjnie było do niedawna wyłącznie domeną sprzętu audio.
 

– Kiedyś pomijana – dziś jakość dźwięku płynącego z telewizora jest coraz ważniejsza. W naszych telewizorach, dzięki współpracy z Bowers & Wilkins, gwarantujemy wysoką jakość dźwięku. Dzięki temu widz ma zapewniony nie tylko efekt wizualny, ale i dźwiękowy na wysokim poziomie - w jednym urządzeniu, dzięki czemu może używać telewizora do słuchania muzyki – mówi Marcin Habzda.

Większość z nas ogląda TV samotnie (nieco ponad 50 proc. wskazań), a ci, którzy preferują wspólne oglądanie – najchętniej spędzają w ten sposób czas w towarzystwie partnera lub partnerki (84 proc.), a ponad 75 proc. czerpie dużą frajdę ze spędzania czasu przed telewizorem z dziećmi. Na pytanie o to, z kim chętnie oglądają telewizję, więcej niż 73 proc. badanych wskazało ogólnie – rodzinę.

By umilić sobie czas podczas oglądania filmu czy seriali, niemal 36 proc. ankietowanych przygotowuje przekąski i napoje, a około 30 proc. dostosowuje światło w pomieszczeniu do ekranu. Prawie 18 proc. Polaków podczas oglądania nie korzysta ze swojego telefonu – nie odbiera połączeń i nie sprawdza wiadomości. Zaś blisko 43 proc. respondentów deklaruje, że nie potrzebuje żadnych dodatków, aby cieszyć się seansem.

Telewizje oglądamy najchętniej na koniec dnia – przed snem (ponad 50 proc. wskazań) oraz po południu – po powrocie z pracy (prawie 25 proc.). Przed telewizorem spędzamy przeciętnie około 3 godziny i 40 minut dziennie. W grupie w wieku 18-29 lat zajmuje to średnio 3 godziny, a osoby starsze - w wieku 60 i 75 lat oglądają telewizję średnio przez ponad 4 godziny dziennie.

Polacy lubią też dyskutować o tym, co obejrzeli. Najczęściej rozmowy toczą się wokół programów informacyjnych – 48 proc. Na kolejnym miejscu znalazły się transmitowane w telewizji zawody sportowe – wskazało je ponad 28 proc respondentów. Natomiast o serialach oglądanych na platformach streamingowych debatuje 24 proc. ankietowanych.


Badanie online przeprowadzone przez PanelWizard Direct na reprezentatywnej grupie 1027 osób w wieku od 18. do 75. roku życia w dniach 24-29 września 2020 roku.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Kabelio: CAM CI+ 3 m gratis

Oryginalny, bezkartowy moduł (CAM) CI+ nowej szwajcarskiej platformy Kabelio z...

530 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC Biały

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

419 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ UNO 4K SE S2X FBC Multistream

Vu+ UNO 4K SE - najnowsza wersja tunera 4K od...

1 259 zł Więcej...