Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Takie oświadczenia złożyły już firmy PepsiCo (marki Pepsi, Mirinda, 7up, Lay's, Agusza, Czudo, Lubimyj i innych), Procter & Gamble (marki Tide, Ferry, Pampers), L’Oreal Groupe i Unilever (marki Dove, Axe, Rexona, Czystaja linia). O wstrzymaniu swojej pracy ogłosiła też Coca-Cola (marki Coca-Cola, Sprite, Fanta, Dobryj).
PepsiCo zajmuje trzecie miejsce na rosyjskim rynku reklamy telewizyjnej z rocznym budżetem 4 mld rubli.
Procter & Gamble jest na 6. miejscu z budżetem 3,1 mld rubli.
Pierwsze miejsce zajmuje szwajcarskie przedsiębiorstwo
Nestlé, które również ogłosiło zamiar nie umieszczania reklam w rosyjskich kanałach telewizyjnych, wynika z oddzielnego raportu rosyjskiej agencji informacyjnej
Interfax.
Jak wskazuje
Kommersant, rosyjskie stacje telewizyjne mają nadzieję, że przez pewien czas będą w stanie utrzymać swoje budżety reklamowe z kar, które otrzymają od zagranicznych reklamodawców za zerwanie kontraktów reklamowych. Potem cała nadzieja będzie leżała we wpływach z reklam od lokalnych firm. Jednak mało jest prawdopodobne, aby udało się w pełni zrekompensować utracone budżety, a dla firm z małym budżetem telewizja pozostanie zbyt drogą technologią do reklamowania swoich produktów i usług.
W okresie styczeń - wrzesień 2021 r. sprzedaż reklam telewizyjnych w Rosji wyniosła 134 mld rubli. Największe firmy medialne
Gazprom Media,
Narodowa Medialna Grupa i
VGTRK odmówiły komentarza.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.