reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

778 tys. nowych subskrybentów Viaplay

dodano: 2022-04-26 14:16 | aktualizacja: 2022-04-26 20:36
autor: Anita Kaźmierska | źródło: NENT Group/satkurier.pl

Viaplay Platforma streamignowa Viaplay miała na koniec pierwszego kwartału 2022 roku 4,783 mln subskrybentów na wszystkich obsługiwanych rynkach, w tym 3,575 mln w krajach nordyckich i 1,208 mln na rynkach międzynarodowych, poinformowała NENT Group. Grupa wyznaczyła sobie cel, by do końca 2025 roku zwiększyć bazę subskrybentów do 12 mln, w tym niemal dwukrotnie w krajach nordyckich (do 6 mln) i niemal pięciokrotnie na pozostałych rynkach (również do 6 mln), oczywiście biorąc pod uwagę zbliżające się debiuty w Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Niemczech, Austrii i Szwajcarii.

Liczba subskrybentów Viaplay [mln], źródło: NENT Group
Viaplay NENT Group


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Udana premiera Viaplay w Holandii

W pierwszym kwartale 2022 roku baza subskrybentów Viaplay wzrosła o 778 tys., w tym o 117 tys. w Danii, Finlandii, Islandii, Norwegii i Szwecji oraz o 661 tys. w krajach bałtyckich (Estonii, Litwie i Łotwie), Holandii, Polsce i Stanach Zjednoczonych. W raporcie nie podano, ilu subskrybentów Viaplay jest w naszym kraju.

Jak poinformował Anders Jensen, prezes i dyrektor generalny NENT Group, uruchomienie Viaplay w Holandii dnia 1 marca przerosło wszelkie oczekiwania Grupy i było głównym czynnikiem wpływającym na liczbę 778 tys. nowych subskrybentów Viaplay na koniec marca br. - Holandia odpowiadała na koniec kwartału za większość z liczby 1,208 mln subskrybentów na rynkach międzynarodowych - dodał Anders Jensen.

Oznacza to, że w Holandii jest co najmniej 605 tys. subskrybentów Viaplay, a w Estonii, Litwie, Łotwie, Polsce i Stanach Zjednoczonych łącznie co najwyżej 603 tys. subskrybentów, przy czym wzrost na tych pięciu rynkach w pierwszym kwartale br. wyniósł co najwyżej 56 tys. i to biorąc pod uwagę niedawny start Viaplay w USA (15 grudnia ub.r.).

W skali roku baza Viaplay powiększyła się o 1,636 mln subskrybentów (52 proc.), w tym o 428 tys. w krajach nordyckich i 1,208 mln na rynkach międzynarodowych, gdzie serwis dopiero zadebiutował. Viaplay wystartował w Polsce 3 sierpnia ub.r.

Grupa zmieniła prognozę dotyczącą liczby subskrybentów Viaplay w krajach nordyckich na koniec roku 2022 z 4,3 mln do 4,8 mln, za to nie zmieniła celu 2,2 mln subskrybentów Viaplay na rynkach międzynarodowych.

Subskrybent Viaplay jest definiowany w raporcie NENT Group jako „klient, który ma dostęp do Viaplay i dla którego udostępniona została metoda płatności. NENT Group raportuje tylko opłacone subskrypcje, w przypadku których płatność została otrzymana bezpośrednio od klienta końcowego lub od organizacji partnerskiej”.
 

- Uruchomienie Viaplay w Holandii w zeszłym miesiącu [1 marca - przyp. red.] przerosło wszelkie oczekiwania i było głównym czynnikiem wpływającym na liczbę 778 tys. nowych subskrybentów Viaplay na koniec pierwszego kwartału. Pierwszy kwartał był dla nas również piątym z rzędu kwartałem dwucyfrowego organicznego wzrostu sprzedaży. Zyski z naszej działalności w Skandynawii wzrosły o 29 proc. pomimo znacznych inwestycji w treści i zapewniliśmy zysk operacyjny Grupy, nawet po uwzględnieniu inwestycji w naszą międzynarodową ekspansję. Niedawno podpisana umowa dystrybucyjna z Tele2 w Szwecji doprowadziła nas do podwyższenia celu dotyczącego liczby subskrybentów Viaplay na koniec 2022 roku, przy czym wzrost przychodów Viaplay ma przyspieszyć, a prognozowany wzrost przychodów Grupy został nienaruszony - powiedział Anders Jensen, prezes i dyrektor generalny NENT Group.

- Organiczny wzrost przychodów Grupy o 10 proc. rok do roku w pierwszym kwartale ponownie był napędzany głównie przez Viaplay (39 proc. sprzedaży). Viaplay jest naszym największym generatorem przychodów, dlatego proponujemy podjęcie kolejnego naturalnego kroku, jakim jest stanie się Viaplay Group. Sprzedaż Viaplay wzrosła o 26 proc. w ujęciu organicznym po wzroście liczby subskrybentów o 52 proc. rok do roku. Dodaliśmy 778 tys. subskrybentów Viaplay w pierwszym kwartale i 1,636 mln w ciągu roku, kończąc marzec z liczbą 4,783 mln subskrybentów - kontynuował.

- Viaplay zaprezentował w pierwszym kwartale 13 nowych produkcji Originals, a także poszerzył zasięg kluczowych praw sportowych na wyłączność na istniejących i nowych rynkach. W tym roku będziemy mieli premierę ponad 70 Viaplay Originals, a także pokażemy jeszcze większą liczbę transmisji sportowych wysokiej rangi, do których prawa zabezpieczyliśmy w wymiarze długoterminowym - dodał Anders Jensen.

Jeszcze w 2022 roku Viaplay wystartuje w Wielkiej Brytanii, następnie w 2023 roku zadebiutuje w Kanadzie, Niemczech, Austrii i Szwajcarii.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Platformy streamingowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik Satlink ST-5150 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem

Miernik Satlink ST-5150 do pomiarów zarówno cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2,...

690 zł Więcej...

SAT Kurier - 11-12/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2022

12 zł Więcej...

SAT Kurier - 8-10/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 8-10/2023

12 zł Więcej...