Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W kuluarach forum, dyrektor platformy dystrybucyjnej Medialogistika (firma MSK-IX), Grigorij Kuzin, powiedział, że krajowi nadawcy przygotowują około 15 nowych kanałów telewizyjnych na początek następnego sezonu telewizyjnego. To jest ich reakcja na wycofanie się zachodnich firm z rosyjskiego rynku.
Kilku rosyjskich nadawców planuje uruchomić około 15 nowych kanałów na wrzesień 2022 roku i w tej sprawie negocjuje z
Medialogistika. Nadawcy krajowi dostrzegli nowe nisze i chcą je teraz wypełnić.
Po rozpoczęciu rosyjskiej inwazji w Ukrainie, nałożono sankcje międzynarodowe na Rosję. Zachodnie koncerny ogłosiły odmowę wprowadzenia nowych filmów do rosyjskich kin. Ta decyzja została ogłoszona przez
Warner Bros.,
Sony i
Paramount. Później dołączył jeszcze
Universal Pictures.
Ponadto główne firmy zachodnie zawiesiły nadawanie swoich kanałów telewizyjnych w Federacji Rosyjskiej. W marcu
The Walt Disney zaprzestał działalności komercyjnej w Rosji, zwłaszcza wycofując kanał
Disney Channel. Konsekwencją tej decyzji jest strata firmy na kwotę 195 mln dolarów.
To samo uczynił
Discovery, zawieszając swoje kanały telewizyjne
Discovery Channel,
Discovery Science,
HGTV,
Animal Planet,
TLC,
Eurosport i inne.
Następnie w kwietniu
Paramount poszedł tym samym krokiem, wycofując
Paramount Channel,
Paramount Comedy,
Nickelodeon,
Nickelodeon HD,
NickToons,
Nick Jr. i pakiet kanałów
MTV.
Na tle tych wyłączeń pojawiły się dwa nowe, rosyjskie kanały dla dzieci. Firma
Red Media uruchomiła
SuperGeroj (co prawda, zastępując inny o nazwie
Malysz TV), a
Trikolor wprowadził na rynek własny kanał
TipTop.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.