reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Prognoza: 1 mld abonentów pay-tv do 2027 r.

dodano: 2022-09-26 11:44
autor: Janusz Sulisz | źródło: Digital TV Research

Pay tv Digital Research TV 2020 360px.jpg Liczba abonentów płatnej telewizji w 138 krajach osiągnie do 2027 roku 1,03 mld. Nieznacznie ta liczba wzrosła w stosunku do 2021 r., ponieważ płatna telewizja nadal rośnie w krajach rozwijających się. Takie prognozy przedstawia raport dotyczący aktualizacji prognoz dla telewizji płatnej opracowanym przez firmę analityczną Digital TV Research. Ta suma reprezentuje 57 proc. gospodarstw domowych z telewizorami – w porównaniu z maksimum 61 proc. w 2018 r.

satkurier.pl
pay tv płatna telewizja logo satkurier 760px


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

- Biorąc pod uwagę rosnące zapotrzebowanie na szybkie łącza szerokopasmowe, IPTV będzie zwycięzcą telewizji płatnej

– potwierdził Simon Murray, analityk w Digital TV Research.

- IPTV doda 79 mln abonentów w latach 2021-2027, co daje łącznie 440 mln. IPTV stanie się liderem płatnej telewizji w 2022 roku.


Niestety w latach 2021-27 płatna telewizja satelitarna straci aż 12 mln abonentów, ponieważ gospodarstwa domowe na całym świecie dość szybko przechodzą na platformy streamingowe i IPTV korzystające z łącza szerokopasmowego.

Do 2027 roku będzie 367 mln abonentów telewizji kablowej, o 56 mln mniej niż liczba 422 mln prognozowane w 2021 roku. W 2021 roku liczba abonentów telewizji kablowej obejmuje 22 mln abonentów analogowej telewizji kablowej. Ta liczba spadnie do zera do 2027 roku, bo wtedy zniknie analogowa kablówka na całym świecie.

Te dane są niepokojące, jeśli chodzi o płatną telewizję satelitarną i kablową, bo te dwa segmenty stracą najwięcej. Wydaje się, że warunkiem powodzenia takich prognoz w przyszłości jest poprawne działanie sieci i serwerów przy usługach streamingowych, bo na razie to jeszcze mocno kuleje. Operatorzy satelitarni zaś powinni poważnie się zastanowić co można teraz zrobić, aby w przyszłości nie utracić swoich operatorów platform sat. Jednym z pierwszych, który jawnie zapowiada rezygnację z satelity jest Sky.

W tym badaniu w Polsce wzięto pod uwagę następujących operatorów:

UPC, Vectra, Inea, Toya, TP/Orange, Polsat, Canal+, Netia.

Źródło: digitaltvresearch.com 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Telewizja


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik DVB-T/T2/C Edision Nano T265+ HEVC (hotelowy)

Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki EDISION dla Naziemnej Telewizji...

99 zł Więcej...

Google TV Next 4K Stick HDMI

Google TV Next 4K Stick HDMI to ciekawy i wydajny...

349 zł Więcej...

SAT Kurier - 3-4/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2022

12 zł Więcej...