Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Rządowy program dofinansowania do zakupu telewizora i dekodera to odpowiedź na zmianę standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej. Aby móc odbierać sygnał w nowym standardzie, należy posiadać odbiornik przystosowany do standardu
DVB-T2/HEVC. Telewidzowie posiadający starszy sprzęt, a chcący nadal odbierać telewizję naziemną, muszą dokupić specjalny dekoder lub wymienić telewizor na nowszy. Wsparcie finansowe osób, które nie są w stanie samodzielnie ponieść tego wydatku (kwota
250 zł na zakup telewizora i
100 zł na zakup dekodera), to główny cel projektu, który będzie realizowany
do końca 2022 roku.
Przypominamy, że składając wniosek o dofinansowanie świadczeniobiorca oświadcza m.in. że jego gospodarstwo domowe posiada trudną sytuację materialną. Zakup bardzo drogich odbiorników cyfrowych, bez wyraźnego uzasadnienia (np. wynikającego z potrzeb zdrowotnych) może zostać w świetle prawa uznany za nadużycie.
Jak ubiegać się o dofinansowanie?
Wniosek o dofinansowanie możesz złożyć za pośrednictwem:
- Formularza online na platformie gov.pl
- Poczty Polskiej w tradycyjnej formie papierowej – lista placówek, gdzie można złożyć wniosek.
Po złożeniu wniosku otrzymuje się specjalny kod na podany w formularzu online adres e-mail lub w postaci wydruku przekazanego przez pracownika Poczty Polskiej, który będzie rejestrował wniosek w systemie.
Otrzymany kod z przyznanym świadczeniem można zrealizować w
sklepach internetowych i stacjonarnych, które przystąpiły do programu. Realizacja świadczenia jest możliwa w
przeszło 3600 punktach sprzedaży zlokalizowanych w całej Polsce. Wyszukiwarka sklepów, w których można zrealizować świadczenie, dostępna jest na
tej stronie.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.