dodano: 2023-01-23 17:09 | aktualizacja:
2023-01-23 19:09
autor: RO |
źródło: parabola.cz
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Spektrum Home działa w płatnym modelu biznesowym, podobnie jak kanały dokumentalne Spektrum i CBS Reality, gastronomiczny TV Paprika, dziecięce Minimax i JimJam, sportowe Sport1 i Sport2 oraz filmowe Film+ i AMC.
Stacja kładzie nacisk na projektowanie domu i ogrodnictwo. Widzom oferuje praktyczne wskazówki, jak ulepszyć swój dom i ogród. W Polsce są nadawane podobne kanały tematyczne
HGTV i
Home TV.
Zmiana modelu biznesowego typowo płatnych stacji telewizyjnych na bezpłatną dystrybucję naziemną/satelitarną nie jest niczym nowym za granicą. W Niemczech od lat funkcjonują w takiej formie kanały
Disney Channel,
Nickelodeon,
HGTV,
TLC,
MTV Germany czy
Eurosport1. Są przykłady na innych rynkach, np. we Włoszech.
Najbliższym konkurentem dla
Spektrum Home jest kanał
HGTV amerykańskiego giganta mediowego
Warner Bros. Discovery. Dlatego niszowy kanał
Spektrum Home może dążyć do zwiększania zasięgu i walki o widzów, wybierając sobie inne kraje, np. Czechy.
Szansa na wejście do multipleksu 23 naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T2 jest duża. Multipleks obsługiwany przez operatora
Czech Digital Group (CDG) ma trochę wolnej pojemności za sprawą nieprzydzielonych pozycji testowych
Test1,
Test2 i
Test3. Ostatnio miejsca zrobiło się więcej po przerwaniu emisji ukraińskiego kanału
1+1. Inną opcją jest wykorzystanie pojemności w multipleksie 24, którego obsługuje
Digital Broadcasting.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.