reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Turcja nakłada kary za krytyczne relacje z trzęsienia ziemi

dodano: 2023-02-23 17:45 | aktualizacja: 2023-02-23 18:14
autor: RO | źródło: balkaninsight.com/broadbandtvnews.com

Turecka Najwyższa Rada Radiofonii i Telewizji RTUK Turecka Najwyższa Rada Radia i Telewizji (RTÜK) ukarała grzywną 3 kanały telewizyjne za krytykowanie reakcji rządu na trzęsienie ziemi, które zdewastowało południowe i południowo-wschodnie prowincje Turcji w dniu 6 lutego. Eksperci medialni i związki dziennikarzy potępiają kary.

https://4.bp.blogspot.com/-8lcNL286EcE/WEWIwO-3_eI/AAAAAAAAns8/kudSAE60et007545GZpK9cS68Y6GivYfgCLcB
Turcja


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Ilhan Tasci, członek RTÜK z głównej opozycyjnej Republikańskiej Partii Ludowej (CHP), powiedział, że grzywny mają charakter czysto polityczny. – Oczekuje się, że ci, którzy podążają za prawdą, utoną w milczeniu. Cały ten pośpiech [partii rządzącej], aby nie stracić władzy w wyborach.

RTÜK ukarał stacje telewizyjne FOX i Halk TV grzywną w wysokości 3 proc. ich miesięcznych dochodów z reklam. Powodem były komentarze dziennikarzy o powolnej i nieskutecznej reakcji rządu na katastrofę. Tele 1 TV otrzymała taką samą grzywnę za komentarze dotyczące rządu prezydenta Recepa Tayyipa Erdogana i jego polityki.

6 lutego br. Turcję nawiedziły silne trzęsienia ziemi o sile 7,9 i 7,7 st. w skali Richtera. Szacuje się, że od tego czasu zginęło ponad 42 tys. osób, a ponad 108 tys. zostało rannych. Z kolei miliony ludzi straciło dach nad głową.

Rząd spotkał się z ostrą krytyką za słabą reakcję na katastrofę i za to, że nie wykorzystał w tym czasie ogromnych zasobów tureckiej armii.

Opozycja, eksperci i międzynarodowe organizacje praw człowieka oskarżyły tureckiego regulatora o pójście na całość w celu ukarania niezależnych mediów i działanie jako narzędzie autorytarnego rządu prezydenta Erdogana.

Wcześniej rząd zablokował większość dostępu do Twittera i TikTok oraz spowolnił Internet, narzekając na "dezinformację" gdy narastała złość opinii publicznego w związku z reakcją rządu na kryzys. Dostęp do sieci społecznościowych i Internetu został w pełni przywrócony dzień później, jednak po ostrej krytyce tego posunięcia.
 
Tele 1 TV zawiesiła nadawanie z satelity Türksat 4A (42°E), tp. 7 (12,034 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 5/6; DVB-S / QPSK) . Widzom jest transmitowana plansza informacyjna

Źródło: balkaninsight.com 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Telewizja


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX R Plus 4K - Uszkodzone opakowanie

Homatics BOX R Plus to najnowszy wzbogacony m. in. o...

499 zł Więcej...

Odbiornik AB CryptoBox 752HD Combo

Odbiornik HD Combo DVB-S2X, DVB-T2, DVB-C z kieszenią na moduły...

349 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Edision Nano T265+ HEVC (hotelowy)

Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki EDISION dla Naziemnej Telewizji...

119 zł Więcej...