reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

RT wyłączony z satelitów SES

dodano: 2023-02-27 11:59 | aktualizacja: 2023-02-27 14:23
autor: HP | źródło: SES

RT Russia today rosyjski kanał out 360px Transmisje rosyjskiej stacji propagandowej RT (dawniej Russia Today), zostały wyłączone z terenu Afryki. Podczas gdy w marcu ubiegłego roku kanał RT został wyłączony z pakietu płatnej telewizji DStv w RPA, ale wtedy nie wyłączono transmisji w platformach StarSat i StarTimes dla wielu krajów afrykańskich. Teraz nałożeniu 10. pakietu unijnych sankcji zadziałał operator satelitarny SES z Luksemburga i wyłączył ostatnie swoje dosyły. Wyłączono m.in. RT News i RT France z satelity SES-5 (5°E).

RT
RT No question Russia Today 760px


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Operator SES w przeszłości twierdził, że „...współpracował z naszymi klientami i organami regulacyjnymi, aby ocenić zarówno to, co możemy, jak i musimy zrobić w ramach różnych systemów prawnych, którym podlegamy. SES jest przygotowany do podjęcia natychmiastowych działań i wdrożenia wszelkich instrukcji, które otrzymamy od organów regulacyjnych”. Można to jednak uznać jako taką wymówkę, ale też chęć zyskania na czasie, bo RT zawsze dobrze płaciła za wykorzystywane pojemności na zachodnich satelitach. Teraz wiadomo, że było to świadome działanie polegające na propagandzie i wpływaniu na widzów według pojęcia Kremla.

SES twierdzi, że „wyłączył wyznaczone sygnały zgodnie z europejskimi sankcjami przyjętymi 2 marca 2022 r.”, ale nie wyłączono wszystkich przekazów Russia Today. Dlatego RT dalej spokojnie nadawało przez satelitę SES-5 (5°E), nie było tym, czego Unia Europejska zakazała. Była pewna luka w tych sankcjach. Nadawano m.in. kanał RT Arabic, ale już nie RT English.

Ostatecznie 24 lutego wspierane przez Chiny sygnały RT w platformach StarSat i StarTimes z pozycji 5°E wyłączono. StarSat korzystał z częstotliwości 12,341 GHz, pol. H (wiązka subsaharyjska na środkową i południową cześć Afryki), a nadawano tam m.in. RT News i RT France.

StarSat w swoim powiadomieniu mówi, że „z przykrością informuje naszych abonentów, że ze skutkiem natychmiastowym Russia Today (kanał 260) będzie niedostępny do odwołania”. Dodano: „operator satelitarny odpowiedzialny za przesyłanie RT do StarSat przerwała sygnał z powodu sankcji nałożonych przez Unię Europejską”.

RT Arabic pozostał jedynie na satelitach arabskich (egipskim Nilesat i arabskim Badr od saudyjskiego Arabsatu) oraz rosyjskich satelitach Express. Tam sankcje już nie sięgną, ale zasięg spadł diametralnie w dół.

RT France jest tylko z satelity Express AM-8.
RT Espanol też tam jest, ale znaleźć go można na wielu satelitach nad Ameryka Południową, przy czy zasięg tych transmisji jest mały.

RT News (English) jest jeszcze na wielu satelitach, ale nad Europą i Ameryką już jest praktycznie niedostępny - nie licząc rosyjskich satelitów Express, Yamal czy ABS. Świadomie nie podajemy danych gdzie znaleźć ten kanał, bo mało znaczący kanał z czystą propagandą. Zaskakuje, że jest jeszcze na satelitach Optus nad Australią i Nową Zelandią (nie mamy aktualnych danych).

Kanał RT jest w platformach DTH dla Mongolii (Telstar 18 - 138°E), Indonezji, Nepalu, Laosu (Laosat), Indii (Airtel India z satelity SES -7 z pozycji 108,2°E). Okazuje się, że SES jednak nie wyłączyła wszystkich przekazów RT.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Wyłączenia


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

429 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2 HEVC DI-WAY 2020 Mini

Mini odbiornik DVB-T/T2 z HEVC/H.265 marki DI-WAY z trybem hotelowym...

99 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C AB TereBox 2T HEVC

Najnowszy hybrydowy (naziemno- kablowy) odbiornik DVB-T/T2/C (bez LAN) z MPEG-4/H.264...

119 zł Więcej...