dodano: 2023-03-09 10:33 | aktualizacja:
2023-03-09 14:25
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: Vivendi/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przychody Grupy CANAL+ z biznesu telewizyjnego we Francji kontynentalnej wzrosły o 1,6 proc. w porównaniu z 2021 rokiem. Napędzane było to głównie dalszym wzrostem bazy abonentów. Całkowita liczba klientów w kontynentalnej Francji wzrosła w ciągu roku o 457 tys. do
9,508 mln.
Przychody z międzynarodowej działalności telewizyjnej wzrosły o 3,5 proc. Ponownie dzięki wzrostowi liczby abonentów (+1,331 mln rok do roku). Całkowita baza klientów poza Francją kontynentalną liczyła na koniec 2022 roku
15,986 mln osób, w tym
7,597 mln w Afryce (+750 tys.),
6,335 mln w Europie poza kontynentalną Francją (+677 tys.),
824 tys. we francuskich terytoriach zależnych (-11 tys.) i
1,23 mln w regionie Azji i Pacyfiku (-85 tys.).
W całej Europie Grupa CANAL+ ma 15,843 mln abonentów płatnej telewizji. Nie wiadomo, ilu z nich w Polsce - w raporcie Vivendi zabrakło takiej informacji.
Przychody
Studiocanal za 2022 rok zmniejszyły się o 22,8 proc. i wyniosły 383 mln euro.
Najważniejsze wydarzenia 2022 roku w Grupie CANAL+:
- Wprowadzenie oferty łączonej z usługą streamingową Paramount+ (obok istniejących już ofert z Netflixem, Disney+, beIN i OCS)
- Nabycie wyłącznych praw do transmisji ARES French Fighting Championship do 2027 roku na wszystkich terytoriach Grupy CANAL+
- Nabycie praw do transmisji w Austrii wybranych meczów Ligi Mistrzów UEFA, Ligi Europy UEFA i Ligi Konferencji Europy UEFA począwszy od 2024 roku
- Kontynuacja współpracy z francuską Fédération Française du Sport Automobile dotyczącej transmisji French Rally Championship do 2025 roku
- Podpisanie protokołu uzgodnień z Orange dotyczących przejęcia przez Grupę CANAL+ telewizyjnego pakietu OCS oraz wytwórni Orange Studio
- Zwiększenie udziałów w afrykańskiej MultiChoice Group do 30,27 proc.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.