Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Sony Pictures Entertainment zaprezentowało specjalną wersję logotypu Columbia Pictures z okazji przygotowań do obchodów 100. rocznicy powstania jednej z wiodących wytwórni filmowych na świecie, która będzie obchodzić swój okrągły jubileusz w środę, 10 stycznia 2024 roku.
Jak czytamy w komunikacie, nowe logo czerpie inspirację z ponadczasowej formy oryginalnego znaku Columbia Pictures, „Damy z pochodnią”. W nowym logo wzmocnione światło pochodni symbolizuje 100 lat bogatej historii Columbia Pictures. Nowe logo to symbol jej rozwoju, od skromnych początków do osiągnięcia statusu wiodącego studia na świecie, znanego z produkcji nagradzanych i innowacyjnych filmów, które odzwierciedlają społeczne problemy swoich czasów. Z największą w historii liczbą statuetek „Oscara” za „Najlepszy obraz”, Columbia Pictures od dziesięciu dekad dostarcza widowni najwyższej jakości rozrywkę i wywiera silny wpływ na naszą kulturę.
- Tylko jedna rzecz różni wielkie studia filmowe od pozostałych twórców treści - historia. Historia Columbia Pictures jest widoczna w niezliczonej liczbie dzieł kultury, stworzonych przez tysiące osób w ciągu ostatnich 100 lat istnienia. Wszyscy w Columbii są dumni z tego dziedzictwa i zaszczyceni możliwością uczestniczenia w obchodach tego wyjątkowego jubileuszu
- powiedział Tom Rothman, chairman & CEO Sony Pictures’ Motion Picture Group.
Z okazji obchodów jubileuszu dom wydawniczy Assouline opublikuje specjalny album przedstawiający 100 najważniejszych momentów z historii Columbia Pictures. W ramach zaplanowanych uroczystości w 2024 roku odbędą się także festiwale, koncerty muzyki filmowej, jak również udostępniane będą specjalnie wyselekcjonowane tytuły z biblioteki Columbia Pictures. Więcej szczegółów dotyczących obchodów setnej rocznicy wytwórni zostanie podanych do wiadomości w 2024 roku.
Jak czytamy w komunikacie, Columbia Pictures została założona 10 stycznia 1924 roku przez braci, Harry’ego i Jacka Cohnenów, oraz ich najlepszego przyjaciela, Joego Brandta. W 1934 roku po zdobyciu pięciu statuetek „Oscara” za film „Ich noce”, w reżyserii Franka Capry, Columbia Pictures ugruntowała swoją pozycję elitarnego studia, odpowiedzialnego za tworzenie klasyków kina i ponadczasowych fenomenów kultury, takich jak: „Ich noce”, „Pan Smith jedzie do Waszyngtonu”, „Cieszmy się życiem”, „Zgadnij, kto przyjdzie na obiad”, „Stąd do wieczności”
(więcej tutaj), „Na nabrzeżach”, „Lawrence z Arabii”
(więcej tutaj), „Nauczyciel z przedmieścia”, „Zabawna dziewczyna”
(więcej tutaj), „Taksówkarz”
(więcej tutaj), „Tootsie”
(więcej tutaj), „Karate Kid”
(więcej tutaj), „Przyczajony tygrys, ukryty smok”
(więcej tutaj), „Faceci w czerni”
(więcej tutaj), „Pogromcy duchów”
(więcej tutaj), „Chłopaki z sąsiedztwa”, „Dzień świstaka”
(więcej tutaj), „Ich własna liga”, „The Social Network”
(więcej tutaj), „Jumanji”
(więcej tutaj), „Pewnego razu w... Hollywood”
(więcej tutaj), „Małe kobietki”
(więcej tutaj), „Spider-Man”
(więcej tutaj i tutaj) oraz wiele innych.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.