Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Według różnych źródeł, AMC Networks International optymalizuje portfolio kanałów linearnych, prowadząc przygotowania do zamknięcia większej liczby kanałów w Europie. Brakuje informacji, które kanały, kiedy i w jakich krajach zostaną wyłączone.
Niedawno spółka
AMC Networks International wstrzymała produkcję nowych programów
CBS Reality w Polsce od 2024 roku. Wspomniano także, że kanał pozostanie na rynku i to samo można powiedzieć o wersji dla Afryki po ostatniej ekspansji do platformy
StarSat.
Gdy międzynarodowy oddział
AMC Networks usuwał nazwę CBS z oferty linearnej w Wielkiej Brytanii, spekulowano o powtórzeniu tego kroku w innych krajach. Bez znaczenia, czy jest to całkowita przebudowa treści, czy też zaprzestanie działalności.
Koniec telewizji linearnej?
Wśród innych wydarzeń, koncern
Warner Bros. Discovery chce zamknąć Discovery Science i DTX w 33 krajach regionu od 1 stycznia 2024 roku. Ta likwidacja zbiega się z upadkiem oferty linearnej
Disney'a w niektórych krajach Europy po wycofaniu
National Geographic i
National Geographic Wild.
Czy jednak nie tak do końca?
Powyższe działania nadawców mogą pokazywać sytuację, że nadchodzi koniec przekazu linearnego. Jednak nie do końca tak jest. Koncerny na bieżąco korygują swoje portfolia kanałów tematycznych, których oglądalność spada poniżej progu oczekiwań. Na rynek wciąż wchodzą nowe kanały. Przykładem są m.in. rozrywkowy
Story4 (Czechy), dokumentalny
JOJ Svet (Słowacja) czy sportowy
Premier Sport 4 (Czechy, Słowacja), a także nadchodzące w tych samych krajach kanały
Canal+ Sport 2 i
Premier Sport 3. W sąsiednich Węgrzech
grupa RTL uruchomiła 4 nowe kanały z serialami, filmami, lifestyle i kreskówkami. W Niemczech
High View dodało 13 kanałów telewizyjnych, które nadaje na całą Europę bezpłatnie z
Astry 19,2°E.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.