reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

TV Puls edukuje w Dzień Babci i Dzień Dziadka

dodano: 2024-01-18 19:51
autor: Łukasz Knapik | źródło: Telewizja Puls

TV Puls „Lombard. Życie pod zastaw” Trwa ogólnopolska kampania społeczna „#ZnamTeNumery”, zainicjowana w październiku 2023 roku przez Telewizję Puls, Komendę Główną Policji (KGP), ekipę serialu „Lombard. Życie pod zastaw” (emisja na kanałach TV Puls i Puls 2) i Fundację TV Puls „Pod Dębem”. Celem kampanii jest „edukacja osób starszych i ich bliskich oraz zwrócenie uwagi na grożące im próby wyłudzenia danych osobowych czy pieniędzy”. Akcję wspierają Polskie Koleje Państwowe (PKP), Polski Związek Kół Gospodyń Wiejskich, Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów, Poczta Polska, Związek Banków Polskich (ZBP) i FinCERT.pl oraz aktorzy - Małgorzata Szeptycka, Dominik Dąbrowski i Henryk Gołębiewski.

TV Puls „Lombard. Życie pod zastaw”


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Do akcji „#ZnamTeNumery” dołączyli kolejni partnerzy, wspierając ją poprzez konkretne inicjatywy i działania informacyjne. Znalazły się wśród nich Polskie Koleje Państwowe, które tuż przed Dniem Babci i Dniem Dziadka rozpoczęły kampanię informacyjną na wybranych nośnikach na dworcach kolejowych, a także Polski Związek Kół Gospodyń Wiejskich oraz Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów. Kampanię od listopada 2023 roku wspierają także Poczta Polska, Związek Banków Polskich i FinCERT.pl. Na potrzeby akcji powstała specjalna strona internetowa (przejdź na stronę).

Jak zapowiada nadawca, Dzień Babci i Dzień Dziadka to szczególny moment do podjęcia kolejnych działań w ramach akcji, które zwrócą uwagę na zagrożenia czyhające na osoby starsze oraz na metody oszustów, służące wyłudzeniu danych czy oszczędności życia seniorów. Skala i metody tej przestępczości wymagają doboru różnych kanałów komunikacji z seniorami i ich najbliższymi. W ramach kampanii animacje związane z akcją i plakaty informujące o najważniejszych zasadach bezpieczeństwa pojawiły  się na dworcach Polskich Kolei Państwowych. Wcześniej plakaty trafiły do wybranych placówek pocztowych, komend policji i miejsc spotkań kół gospodyń wiejskich w całej Polsce. W 2024 roku planowane są szerokie, ogólnopolskie działania, a także konkursy i spotkania dla społeczności lokalnych przy wsparciu Polskiego Związku Kół Gospodyń Wiejskich oraz Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów. Ponadto Telewizja Puls, we współpracy z tiktokerami, planuje wyzwanie, dzięki któremu na problem zwrócą uwagę także dzieci i wnuki, co stanie się pretekstem do dyskusji między pokoleniami.

- Telewizja Puls po raz kolejny zabiera głos w ważnej społecznie kwestii. Dzięki zasięgom i naszym partnerom jesteśmy w stanie mieć realny wpływ na bezpieczeństwo seniorów. Cieszymy się, że kampanię „#ZnamTeNumery” wspierają Polskie Koleje Państwowe S.A., Polski Związek Kół Gospodyń Wiejskich, Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów czy Związek Banków Polskich. W nowym sezonie serialu „Lombard. Życie pod zastaw”, który przygotowujemy na wiosnę, pojawią się między innymi specjalne odcinki, poruszające ten temat. Pierwsze odcinki związane z kampanią, które powstały w 2023 roku, można oglądać on-line na znamtenumery.pl

- powiedziała Justyna Ganczarek, dyrektorka sprzedaży i marketingu Telewizji Puls.

- Otrzymujemy liczne głosy poparcia dla kampanii „#ZnamTeNumery”. Ten pozytywny odzew niezmiernie nas cieszy a nadchodzące Dzień Babci i Dzień Dziadka to tylko okazja do dodatkowych działań, by chronić naszych seniorów

- dodaje Erin Dąbska, prezeska Fundacji TV Puls „Pod Dębem”.


Fundacja od 10 lat działa na rzecz seniorów (więcej tutaj).

- Zaangażowaliśmy się w promocję kampanii „#ZnamTeNumery”, wiedząc, jak bardzo potrzebne jest to działanie. Polskie Koleje Państwowe S.A. od lat dbają o bezpieczeństwo podróżnych na dworcach kolejowych, a wsparcie kampanii #ZnamTeNumery wpisuje się w naszą strategię działań CSR-owych. Materiały promujące akcję są wyświetlane na dworcach w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Katowicach. W ramach kampanii powstaną także między innymi materiały poświęcone bezpiecznemu poruszaniu się pasażerów po dworcach kolejowych oraz umożliwiające zlokalizowanie znajdujących się na nich ważnych punktów

- powiedział Michał Stilger, rzecznik prasowy Polskich Kolei Państwowych.

- Cieszymy się, że Polski Związek Kół Gospodyń Wiejskich może przyczynić się do rozpropagowania akcji „#ZnamTeNumery” wśród lokalnych społeczności. Obecnie Polski Związek KGW zrzesza ponad 3000 kół gospodyń wiejskich z całej Polski i wciąż pojawiają się nowi członkowie, więc docieramy, często w ramach bezpośrednich spotkań, z przekazem do bardzo licznej grupy

- powiedziała Katarzyna Korus, prezeska Polskiego Związku Kół Gospodyń Wiejskich.

- Uważajmy na niepokojące SMS-y i telefony, będące próbą wyłudzenia danych osobowych czy pieniędzy. Chwila nieuwagi i brak czujności mogą nas bowiem bardzo drogo kosztować. Jesteśmy dumni, że Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów jest partnerem tak bardzo ważnej akcji

- dodaje Elżbieta Ostrowska, przewodnicząca Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów.


W ciągu 2022 roku seniorzy stali się celem ponad 12 000 prób oszustw. Niesławna metoda „na wnuczka”, podszywanie pod pracownika banku czy urzędnika to tylko niektóre sposoby, aby wykorzystać łatwowierność osób starszych. Projekt Telewizji Puls, Komendy Głównej Policji, ekipy serialu „Lombard. Życie pod zastaw”, przy merytorycznym wsparciu Fundacji TV Puls „Pod Dębem”, ma na celu edukację osób starszych i ich bliskich oraz zwrócenie uwagi na grożące im niebezpieczeństwa. Akcję „#ZnamTeNumery” promują aktorzy z serialu „Lombard. Życie pod zastaw” - Małgorzata Szeptycka, Dominik Dąbrowski i Henryk Gołębiewski.

Kampania „#ZnamTeNumery” wystartowała 4 października 2023 roku. Obejmuje szereg działań, między innymi kampanię autopromocyjną nadawcy na antenach kanałów TV Puls i Puls 2, outdoorową, mailingową, działania on-line oraz w mediach społecznościowych serialu „Lombard. Życie pod zastaw”, Telewizji Puls, Policji i Fundacji TV Puls „Pod Dębem”, a także liczne aktywności wśród partnerów akcji. Na potrzeby kampanii stworzono specjalną stronę internetową, na której znajdują się m.in. materiały edukacyjne i instruktażowe, jak uniknąć oszustwa, a także odcinki serialu „Lombard. Życie pod zastaw” poruszające wątek niebezpieczeństw, na jakie narażeni są seniorzy (przejdź na stronę).

„Lombard. Życie pod zastaw” to produkcja Telewizji Puls i Studia A (ATM Grupa). Serial otrzymał pięć „Telekamer Tele Tygodnia”, w tym „Złotą Telekamerę” oraz jubileuszową „Telekamerę” na 25-lecie plebiscytu. Każdy odcinek związany jest z innym przedmiotem pod zastaw (więcej tutaj).
 
„Lombard. Życie pod zastaw”: Małgorzata Szeptycka, Dominik Dąbrowski i Henryk Gołębiewski promują akcję „#ZnamTeNumery”, foto: Telewizja Puls
„Lombard. Życie pod zastaw”: Małgorzata Szeptycka, Dominik Dąbrowski i Henryk Gołębiewski promują akcję „#ZnamTeNumery”, foto: Telewizja Puls
Małgorzata Szeptycka, Dominik Dąbrowski i Henryk Gołębiewski na plakacie promującym akcję „#ZnamTeNumery”, foto: Telewizja Puls
Małgorzata Szeptycka, Dominik Dąbrowski i Henryk Gołębiewski na plakacie promującym akcję „#ZnamTeNumery”, foto: Telewizja Puls


„Lombard. Życie pod zastaw” - emisja na kanałach TV Puls i Puls 2.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Propozycje


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik Satlink ST-6986 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem i testerem optycznym

Miernik Satlink ST-6986 do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, naziemnych...

1 630 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 3,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 3,0m w wersji v2.1 dla...

65 zł Więcej...

SAT Kurier - 5-6/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-6/2022

12 zł Więcej...