reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

TVN odświeża logo. Podobne do TVN z Chile?

dodano: 2024-03-01 09:11 | aktualizacja: 2024-03-22 17:44
autor: Łukasz Knapik | źródło: TVN Warner Bros. Discovery/satkurier.pl

TVN nowe logo 1.03.2024 TVN Warner Bros. Discovery W piątek, 1 marca br. widzowie TVN zobaczyli stację w nowej kolorystyce i oprawie. - To nie tylko zmiana wizualna, ale także symboliczny przekaz podkreślający, że stacja niezmiennie zaskakuje innowacyjnością. Elementy graficzne zastosowane w nowej oprawie reprezentują połączenie, różnorodność oraz pionierski charakter stacji. Znakiem rozpoznawczym TVN pozostaje koło, które przyciąga, magnetyzuje a wprawione w ruch w nowej oprawie ma siłę sprawczą i pokazuje, że „TVN to coś, co nas łączy” - informuje nadawca. Za projekt odpowiadają Dział Kreacji i Autopromocji TVN Warner Bros. Discovery i Superestudio.

TVN Warner Bros. Discovery
TVN nowe logo 1.03.2024 TVN Warner Bros. Discovery


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jak zapewnia nadawca, telewizja niezmiennie odgrywa istotną rolę w życiu odbiorców, kształtuje nasze spojrzenie na rzeczywistość i wpływa na codzienne życie. Odświeżona oprawa wizualna TVN to nowoczesna odpowiedź na zmieniające się trendy. Punktem wyjścia do zmiany była koncepcja jedności dla procesu tworzenia nowego wizerunku marki. Elementy graficzne zastosowane w nowej oprawie reprezentują połączenie, różnorodność oraz pionierski charakter stacji. Podkreśla ona również rolę TVN jako istotnego medium promującego pozytywne zmiany.

Dział Kreacji i Autopromocji TVN Warner Bros. Discovery w ścisłej współpracy z argentyńską agencją Superestudio (pracowała także przy logo TVN7 - więcej tutaj) podjął zadanie odświeżenia oprawy.
 

- Przy projektowaniu nowej oprawy musieliśmy pamiętać o jednym kluczowym aspekcie - spójności wizerunku TVN na wszystkich polach. Chcemy, aby nasza marka była atrakcyjna zarówno dla widzów, jak i reklamodawców. Dlatego nowa oprawa graficzna wykracza poza obszar telewizji i obejmuje wszystkie możliwe kanały i formy przekazu. Mamy nadzieję, że widzowie poczują, tak jak my, argentyńskie słońce i optymizm, które wybijają się z nowej identyfikacji wizualnej TVN

- mówi Piotr Rucki, dyrektor Działu Kreacji TVN Warner Bros. Discovery.

Jak zapewnia nadawca, w rezultacie powstała oprawa, która jest zarówno świeża, jak i pełna energii. Nowe logo TVN jest minimalistyczne, ale jednocześnie dynamiczne - „idealnie oddaje charakter marki TVN”.
 

- Już na wczesnych etapach projektowania zdaliśmy sobie sprawę, że subtelne zmiany w logo sprawią, że będzie ono bardziej odpowiednie dla marki, ale nie chcieliśmy stracić jego ikoniczności, wpływu i rozpoznawalności na polskim rynku telewizyjnym. Uprościliśmy więc logo, zastępując żółty kolor białym i zmodyfikowaliśmy kolor niebieski, aby znak był bardziej nowoczesny, ale jednocześnie zachował swoje dziedzictwo

- wyjaśnia Ezequiel Rormoser, dyrektor wykonawczy Superestudio.

- Cała idea nowej oprawy, opiera się o słowo „United”. Poprzez oprawę graficzną pokazujemy widzom, że TVN jest miejscem spotkań, gdzie różne perspektywy, kultury i idee łączą się w jedno. Logo, typografia, zdjęcia - wszystkie te elementy są ze sobą harmonijnie połączone, tworząc dynamiczne i wielokolorowe layouty. Oprawa oparta jest o zdjęcia gwiazd, ponieważ to one są autorytetami dla wielu widzów, niosą za sobą przekaz

- dodaje Robert Przyszlak, dyrektor Departamentu Kreacji i Autopromocji TVN Warner Bros. Discovery.

Poprzez połączenie różnych elementów marki oraz akcentowanie idei wspólnego celu i emocji, Dział Kreacji i Autopromocji TVN Warner Bros. Discovery wraz z Superestudio stworzyli nową tożsamość marki TVN. Zmiany prowadzono wraz ze startem wiosennej ramówki TVN (więcej tutaj).

Za projekt odpowiadali - z TVN Warner Bros. Discovery - executive creative director: Robert Przyszlak, executive creative director: Piotr Rucki, producer: Bartosz Malina, art director: Bartosz Przepiórkiewicz, executive producer: Marcin Bogłowski, z Superestudio - executive creative director: Ezequiel Rormoser, creative director: Juan Pablo Cionci, production director: Ignacio Rojo, producer: Virginia Palacios, art director: Octavio Pollono, music composition: Lucas Totino, executive producer: Marcos Torres, executive producer: Nikki Bentley (Perfect Tribe).
 

W dotychczasowym logotypie TVN nazwa stacji była zapisana kolorem żółtym, w odświeżonej wersji jest to kolor biały. Jako ciekawostkę dodajmy, że w Chile od lat 60. XX wieku funkcjonuje także telewizja TVN (polski TVN ma blisko 30 lat - więcej tutaj), niezależna od polskiej i poza nazwą niezwiązana z nią (więcej tutaj).
 

- W połowie lat 60. w Chile pojawiła się telewizja stanowiąca doskonałą możliwość włączenia całej populacji w życie społeczne, kulturalne i polityczne kraju. Dzięki tej inspiracji pod koniec tamtej dekady zaczęło nabierać kształtów utworzenie Televisión Nacional de Chile, TVN. Kanał publiczny, który od początku swojej działalności pozostaje w czołówce lokalnej branży telewizyjnej. I którego kamienie milowe idą w parze z historią telewizji w Chile

- informuje chilijski nadawca.

Zapis nazwy w chilijskiej wersji logo TVN jest podobny do zapisu w logotypie polskiej wersji (inaczej zapisana jest litera „T”, polska wersja jest „pogrubiona”, w polskiej wersji napis zawarty jest w kole, na niebieskim tle, w chilijskiej wersji napis funkcjonuje samodzielnie). Na stronie internetowej nadawcy z Ameryki Południowej nazwa TVN zapisana jest kolorem czerwonym, jednak gdy przejdziemy na profile stacji w mediach społecznościowych (TikTok, Instagram, X, Facebook i YouTube) odnajdziemy tam logotyp chilijskiej wersji z białym napisem TVN (przejdź na stronę). Czy logotypy obydwu TVN-ów są podobne? Pozostawiamy to opinii naszych Czytelników. Jeszcze bardziej podobne wydaje się logo TVN Panama...
 
Logo kanału TVN (Chile)
Logo TVN Panama, źródło: facebook.com/tvnpanama/
Małgorzata Rozenek-Majdan i nowa oprawa antenowa TVN (Polska), fot. TVN Warner Bros. Discovery
Dotychczasowe logo TVN (Polska), foto: archiwum
Dotychczasowe logo TVN (Polska), fot. archiwum


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik AB CryptoBox 752HD Combo

Odbiornik HD Combo DVB-S2X, DVB-T2, DVB-C z kieszenią na moduły...

349 zł Więcej...

nc+ telewizja na kartę + moduł CI+

CAM CI+ 4K (bez ECP) z kanałami Museum 4K i...

299 zł Więcej...

Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5520) EVOBOX

Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...

219 zł Więcej...