dodano: 2008-02-22 12:41 | aktualizacja:
2008-02-24 12:02
autor: Jerzy Kruczek |
źródło: gazetaprawna.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Firmy medialne wierzą w przychody z telewizji mobilnej i internetowej. Spółka 4fun Media, która chce zadebiutować na warszawskiej Giełdzie, pozyskane 20-25 mln zł zamierza zainwestować nie tylko w ofertę programową, ale też na akwizycję firm zajmujących się produkcją treści i programów na komórki oraz IPTV, czyli telewizję internetową.
- Za 4-5 lat przychody reklamowe z telewizji mobilnej będzie można liczyć w milionach złotych. Na początku dominować będzie finansowanie z reklamy, płatne treści będą w mniejszości - powiedziała GP Ewa Czekała, dyrektor zarządzająca 4fun.tv.
Już teraz płatne treści to około 11 proc. jej wszystkich przychodów, pochodzących głównie z wysyłanych przez widzów SMS-ów i ściąganych dzwonków czy piosenek.
- Mamy bazę 750 tys. użytkowników telefonów, którzy skorzystali z oferty za pośrednictwem komórki, w 2007 roku przybyło 350 tys. - dodaje Ewa Czekała.
Telewizja jest dostępna na żywo w sieci Orange. W ciągu roku usługa miała 50 tys. unikalnych użytkowników, a średni czas oglądania przez nich telewizji wyniósł ponad 9 minut. 4fun. tv uważa, że to dobry wynik, biorąc pod uwagę koszty transmisji i wciąż słabą jakość przekazu, w porównaniu z mobilną telewizją (DVB-H), której jakość nie różni się prawie od tradycyjnej.
Spółka planuje wzmacniać kanał 4funt.tv, który w 2007 roku zwiększył oglądalność o 30 proc., a wpływy reklamowe o 130 proc. W ubiegłym roku udział w oglądalności - według AGB Nielsen Media Research - wyniósł jednak zaledwie 0,11 proc.
Kanał zarobił natomiast 62 mln zł (dane cennikowe, bez uwzględnienia rabatów).
Teraz 4fun.tv chce wejść m.in. na rynek w Wielkiej Brytanii i Irlandii w dwóch wersjach językowych.
Niekodowana 4fun.tv nadaje z satelity Hot Bird - 13E z częstotliwości 10,719 GHz, pol. V (SR 27500, FEC 3/4). Rozdzielczość 544x576, audio 256kBit/s. Dostępna jest w we wszystkich trzech polskich platformach satelitarnych oraz najlepszych sieciach kablowych w Polsce.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.