dodano: 2008-10-01 23:09 | aktualizacja:
2008-10-02 14:27
autor: Rafał Tomasiak |
źródło: adtv
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
ItMedia Consulting szacuje, że włoski rynek telewizyjny będzie w 2010 roku wart 9,6 mld euro, w 2008 jest to 8,75 mld euro (wzrost o 5 proc.). Wartość rynku płatnej telewizji wzrośnie o 12 proc. w ciągu roku czego przyczyną jest rywalizacja pomiędzy platformami.
DVB-T uzyska największy wzrost abonentów - z 6 mln w 2008 roku do 11,9 mln w 2010. 4,2 mln klientów skorzysta z co najmniej jednego płatnego serwisu w DVB-T, a płatna telewizja satelitarna będzie posiadała 5 mln abonentów.
Zgodnie z badaniami, serwisy IPTV nie będą miały tak wielkiego wpływu na włoski rynek telewizyjny. W 2010 roku ma z nich korzystać około 1,8 mln klientów (600 tys. w 2008).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.