reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

TVP wobec tragedii narodowej

dodano: 2010-04-21 20:47 | aktualizacja: 2010-04-21 22:51
autor: Paulina Nietrzpiel | źródło: TVP

tvp W dniach żałoby narodowej po katastrofie samolotu prezydenckiego pod Smoleńskiem Telewizja Polska była nadawcą, który uczynił wszystko, by rzetelnie i wyczerpująco informować widzów zarówno o państwowym, jak i prywatnym wymiarze tragedii. Programy TVP były utrzymywane w atmosferze powagi i smutku, z czym łączyło się całkowite zaprzestanie emisji reklam i przekazów komercyjnych.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W sobotę 10 kwietnia br., o godz. 9.27:32 na antenie TVP Info Sławomir Siezieniewski jako pierwszy dziennikarz telewizyjny podaje wstępną informację o wypadku samolotu prezydenckiego pod Smoleńskiem. O godz. 9.27:51 w TVP Info pojawia się pasek z lakoniczną jeszcze informacją o wypadku. O godz. 9.34 Krzysztof Ziemiec prowadzący w TVP1 „Studio Katyń” ogólnie informuje o katastrofie. TVP1 emituje pasek „trwa akcja ratunkowa”, a chwilę później - dramatyczne, pełne niedowierzania relacje reporterów. O 9.44 pada słowo „tragedia”. Krzysztof Ziemiec w studio Jedynki zapowiada przełączenie się na TVP Info.

10 kwietnia br., w dniu katastrofy pod Smoleńskiem, Telewizja Polska – reagując natychmiast na dramatyczne informacje spod Smoleńska - przerwała nadawanie programu w zaplanowanym kształcie. Począwszy od godz. 9:44 programy Telewizji Polskiej sukcesywnie przełączały się na TVP Info, w którym na bieżąco relacjonowano okoliczności katastrofy. Następnie na antenie TVP1 program przejęło specjalne studio poświęcone bieżącym relacjom. Także 11 kwietnia br. i we wszystkie kolejne dni, aż do 18 bm., program TVP całkowicie zmienił swój układ, odpowiadając potrzebom chwili i oczekiwaniom widowni.

Telewizja Polska przez dziewięć dni utrzymywała swój program w nastroju powagi i smutku, koncentrując się na stworzeniu wszechstronnego przekazu informacyjnego. Logotypy programów oraz portalu internetowego zmieniono na żałobne. Wszystkie przekazy komercyjne i reklamy zostały wstrzymane aż do 18 bm., choć decyzja ta ze względu na skomplikowaną sytuację ekonomiczną TVP nie była łatwa.

Specjalne wydania głównych serwisów informacyjnych były bardzo ważnym elementem przebudowanego programu TVP – np. 10 kwietnia br. zespół „Wiadomości” przygotował 6 wydań specjalnych, zaś „Panoramy” - 5 wydań specjalnych. 11 kwietnia br. „Wiadomości” miały specjalne, 4 wydłużone wydania. „Panorama” w TVP2 miała 6 wydań specjalnych. Ponadto nadano 4 wydania specjalne programu „Gorący temat”.

Przez cały okres żałoby narodowej serwisy informacyjne TVP były głównym źródłem wiedzy dla widzów, co poświadczają rekordowe wyniki oglądalności. Na liście 20. programów o najwyższej widowni w okresie żałoby zdecydowanie najwięcej jest pozycji wyemitowanych w TVP1. Należą do nich przede wszystkim relacje z oficjalnych uroczystości odbywających się w czasie żałoby oraz główne wydania serwisów informacyjnych.

Najwyższą oglądalnością spośród serwisów informacyjnych głównych stacji telewizyjnych cieszyły się „Wiadomości” o godz. 19:30, których widzami średnio w dni żałoby było 5 mln 200 tys. Polaków, zaś średni udział wyniósł 35,3 proc. Wydania specjalne „Panoramy” o godz. 18:00 obejrzało średnio 1 mln 755 tys. widzów. To sukces dziennikarzy i wydawców tych serwisów.

W czasie żałoby narodowej po katastrofie nad Smoleńskiem, w każdy dzień tygodnia, TVP uzyskiwała najwyższe udziały. Szczególnie wysokie udziały TVP skupiła w sobotę 17 kwietnia br. – udz. % 42,2 proc. i niedzielę 18 bm. – 43,2 proc., kiedy transmitowane były uroczystości żałobne w Warszawie i pogrzeb Pary Prezydenckiej w Krakowie. W niedzielę 18 kwietnia br. TVP największą widownię skupiła w paśmie 17:15 - 17:45. Anteny TVP oglądało wtedy 8,9 mln ogółu widzów.
Z inicjatywy Telewizji Polskiej realizacja ceremonii pogrzebowej Prezydenta Rzeczypospolitej Lecha Kaczyńskiego i Jego Małżonki w Krakowie, na Wawelu oraz uroczystości żałobnych w Warszawie przy Placu Piłsudskiego była wspólnym przedsięwzięciem trzech głównych stacji telewizyjnych w Polsce: TVP, TVN i Polsatu.

TVP dziękuje swoim partnerom - TVN i Polsat za wspólne wykorzystanie zaplecza logistyczno-technicznego, dzięki czemu sobotnio-niedzielne transmisje mogły być zrealizowane sprawniej i z większej ilości miejsc.

W ramach współpracy telewizja publiczna i jej partnerzy przekazały na rzecz tego przedsięwzięcia swoje środki techniczne i produkcyjne oraz emitowały na swoich antenach wspólny sygnał w standardzie HD. Sygnał HD został udostępniony stacjom telewizyjnym w Europie i na całym świecie.

Telewizja Polska wyraża nadzieję, że współpraca przy obsłudze ważnych wydarzeń publicznych będzie możliwa również w przyszłości pro publico bono.

Telemetria- dane TNS OBOP (0,14 MB)


Programy o najwyższej widowni w czasie żałoby narodowej 10-18.04.2010 (0,06 MB)


Oglądalność głównych serwisów informacyjnych w czasie żałoby narodowej 10-18.04 (0,03 MB)


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TVP


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 1-2/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 1-2/2023

12 zł Więcej...

Odbiornik PULSe 4K Mini

PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...

449 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R 4K

Homatics BOX R to najnowszy odtwarzacz multimedialny 4K firmy Homatics...

319 zł Więcej...