dodano: 2010-05-26 08:58 | aktualizacja:
2010-05-26 11:39
autor: Anita Dąbek |
źródło: Televes
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Polska oferuje atrakcyjny krajowy rynek około 38 mln konsumentów, silne tempo wzrostu, niski wskaźnik bezrobocia i korzystne warunki dla inwestycji. Krajowe wydatki na technologie informatyczne i komunikacyjne (ICT) stanowią ok. 1,5% produktu krajowego brutto (PKB), o wartości rynkowej ponad 7 mld euro. Jedna trzecia gospodarstw domowych to abonenci telewizji kablowej. Użytkownicy telewizji satelitarnej osiągają teraz podobne wyniki po trzech latach trwałego wzrostu.
-
Polski rynek jest pod wieloma względami podobny do hiszpańskiego rynku i jest punktem odniesienia dla tych krajów, które przystąpiły do UE w 2004 roku (Węgry, Czechy, Słowacja i kraje bałtyckie), jak również dla tych narodów, z którymi ma historyczne i kulturowe połączenia, takich jak Ukraina i Białoruś - podkreślił, Luis Romero Suárez, dyrektor zarządzający Televes Polska.
Polska to ostatni kraj Unii Europejskiej, który rozpoczął przejście do naziemnej telewizji cyfrowej (DVB-T) - proces, który ma by myć kontynuowany do lipca 2013 roku. Televes, dzięki ważnej roli, którą odgrywał w Hiszpanii podczas pomyślnego zakończenia nadawania analogowego, jest dobrze przygotowany do przekazania swoich doświadczeń i wiedzy technologicznej w służbie sukcesu naziemnej telewizji cyfrowej w Polsce. -
Aktywne uczestnictwo w tym procesie jest jednym z naszych celów średniookresowych - stwierdził pan Romero Suárez.
Polska, tak samo, jak przy wdrażaniu DVB-T, dużo zainwestowała także w swoją infrastrukturę hoteli w celu zapewnienia wystarczających możliwości dla Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej w 2012 roku. Te dwa czynniki razem powinny stanowić poważny impuls dla popytu i stworzyć szerokie możliwości biznesowe w kraju.
Krótkoterminowymi celami polskiej filii Televes mają być
stworzenie własnej sieci sprzedaży i obsługi technicznej w celu dostarczenia rozwiązań i urządzeń w zakresie
SMATV/CATV, transmisji i pomiaru sygnału, oraz rozszerzenie katalogu produktów o
najnowszy sprzęt stworzony przez firmę dla stacji czołowych dystrybucji sygnału cyfrowego, m.in. w wielorodzinnych budynkach mieszkalnych.
Innym ważnym elementem krótkoterminowej strategii Televes Polska jest
zapewnienie wsparcia dla instalatorów, organizując im szkolenia i dając zaplecze techniczne potrzebne do umożliwienia oferowania produktów Televes i profesjonalnych narzędzi.
Televes Polska jest ostatnim filarem w międzynarodowej strukturze Televes Corporation, która obecnie ma już oddziały w ośmiu innych krajach:
Portugalia, Francja, Niemcy, Wielka Brytania, Włochy, USA, Chiny i Zjednoczone Emiraty Arabskie. Otwarcie polskiego oddziału jest częścią strategicznego celu firmy, dotyczącego zwiększenia międzynarodowej sprzedaży
do ponad 50% całkowitego obrotu uzyskanego w średnim okresie.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.