dodano: 2010-07-28 10:50 | aktualizacja:
2010-07-28 14:56
autor: Paulina Nietrzpiel |
źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W pierwszym półroczu 2010 udziały
TVP1,
TVP2,
TVP INFO,
Polsatu,
TVN,
TV Puls i
TV 4 zmniejszyły się z
75,26% do
71,78%. W tym samym czasie rósł stale udział kanałów tematycznych. Ponadto telewizja publiczna w porównaniu do ubiegłego roku zanotowała
wzrost sprzedaży z reklam właśnie w kanałach tematycznych aż o
121%. Warto przypomnieć także, że podczas tegorocznych mistrzostw świata w RPA,
rekordy popularności bił kanał TVP Sport i był liderem wśród wszystkich kanałów sportowych.
Telewizja Polska jest świadoma tego, że bez inwestycji w kanały tematyczne nigdy nie pozbędzie się długów. Wojciech Kowalczyk ze spółki At Media, zajmującej się sprzedażą czasu reklamowego w telewizjach tematycznych, jest prawie
pewien sukcesu TVP Seriale. Polacy uwielbiają oglądać seriale, a sam kanał nie wymaga wielkich nakładów finansowych, gdyż będzie głównie korzystać z istniejących już telewizyjnych archiwów. Nieco gorszym pomysłem wydaje się dla niego jednak kanał
TVP Parlament, który będzie pokazywał pracę Sejmu i Senatu, komisji sejmowych, NIK czy Trybunału Konstytucyjnego. Według Kowalczyka, to projekt bardziej polityczny i nie zainteresuje większego grona polskich widzów.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.