dodano: 2010-08-12 11:23 | aktualizacja:
2010-08-12 13:57
autor: Anita Dąbek |
źródło: TVN
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przychody Grupy TVN w drugim kwartale wzrosły o
78 milionów złotych rok do roku, co stanowi tempo wzrostu na poziomie 13%. Wynik ten można przypisać głównie:
-
Poprawie przychodów n o 42 miliony złotych, przed wszystkim w efekcie 32% wzrostu liczby abonentów rok do roku;
-
Wzrostowi reklamy telewizyjnej i sponsoringu o 29 milionów złotych, dzięki przyspieszeniu tempa wzrostu rynku;
-
Zwiększeniu wpływów z reklam internetowych o 8 milionów złotych dzięki pozyskaniu nowych reklamodawców z kluczowych branż, którzy docenili wyjątkową treść i jakość naszej oferty.
Te doskonałe wyniki, zgodnie z oczekiwaniami, zostały w niewielkim stopniu skompensowane przez niższe przychody z Audiotele oraz opłat abonamentowych z kanałów tematycznych, wynikając odpowiednio ze zmian w regulacjach prawnych oraz wzmocnieniu rok do roku wartości złotego w stosunku do Euro.
Wskaźnik EBITDA wzrósł o 37 milionów złotych do poziomu 227 milionów złotych w drugim kwartale, czyli o 19% rok do roku. Poprawa EBITDA jest wynikiem wyżej wymienionego wzrostu przychodów we wszystkich segmentach, w połączeniu ze wzrostem kosztów zmiennych oraz wpływem działań oszczędnościowych.
Strata netto przypadający akcjonariuszom TVN SA wyniosła
98 milionów złotych. Wynik ten był spowodowany głównie przez spadek wartości złotego wobec Euro w trakcie drugiego kwartału prowadzący do niezrealizowanych strat z różnic kursowych netto w efekcie przeszacowania wartości denominowanych w Euro Obligacji TVN 10,75% Senior Notes. Koszty odsetkowe netto wzrosły o 25 milionów złotych rok do roku osiągając 74 miliony złotych stanowiąc kolejny ważny czynnik, który wpłynął na zysk netto.
Dług netto wyniósł 2,43 miliarda złotych, przekładając się na jego stosunek do wskaźnika EBITDA na poziomie 3,3. Grupa TVN utrzymuje bezpieczny poziom płynności w wysokości 655 milionów złotych w gotówce i płynnych aktywach
Komentując wyniki
Markus Tellenbach, Prezes Grupy TVN powiedział:
Jestem bardzo zadowolony, mogąc przedstawić naszym akcjonariuszom tak dobre wyniki drugiego kwartału. Są one lepsze nie tylko od osiągnięć rynku lokalnego w Polsce, ale także naszej konkurencji w regionie. Jest to najlepszy dowód, że osiągamy rezultaty konsekwentnego wdrażania naszych celów strategicznych: koncentracji na rynku polskim, wyjątkowej pozycji na rynku dzięki wyróżniającej się jakości naszych ofert, a także dywersyfikacji przychodów. Osiągnęliśmy wysoki i trwały wzrost przychodów, podczas gdy silny efekt dźwigni operacyjnej oraz ciągła kontrola kosztów wpływają na poprawę wskaźnika EBITDA. Jestem przekonany, że Grupa TVN jest w najlepszej pozycji by pozostać liderem rynku i dalej odnotowywać świetne wyniki w obliczu ożywienia gospodarczego. Wierzymy, że w bieżącym roku rynek reklamy pozostanie w trendzie wzrostowym z dynamiką w zakresie niższej jednocyfrowej stopy wzrostu, dlatego też nie zmieniamy naszej prognozy wyników.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.