reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

16,3 mln abonentów pay-tv w Rosji

dodano: 2010-10-12 10:56 | aktualizacja: 2010-10-14 13:10
autor: Rafał Olchowik | źródło: comnews.ru

Rosja Pod koniec 2010 roku, z płatnej telewizji będzie korzystać 16,3 mln rosyjskich gospodarstw domowych, czyli o 13% więcej niż w roku ubiegłym, szacują analitycy firmy zajmującej się badaniem rynku J'son & Partners. Obecna wartość sektora Pay-TV w Rosji wynosi około 940 mln dolarów i jest wyższa o 14% niż w 2009r. Rosnąca popularność płatnych usług jest związana z dużym popytem na TV naziemną, jako niedrogą formę rozrywki. 10 gospodarstw domowych w Rosji posiada trzy telewizory podłączone do telewizji płatnej, podaje J'son & Partners.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Według spółki Comstar-UTS, wzrost wartości sektora Pay-TV wiąże się z kryzysem w 2009r. Obecnie więcej osób spędza czas w domu, zwłaszcza w regionach, gdyż wykorzystanie wolnych chwil poza domem jest bardziej kosztowniejsze. W Moskwie wzrost jest mniejszy niż w innych regionach Rosji. Wynika to z tego, iż w stolicy dostępnych jest wiele kanałów bezpłatnych, natomiast na obszarach pozamiejskich często jeden lub dwa kanały federalne. Z tego powodu ludzie są bardziej skłonni do subskrypcji płatnej telewizji. Owa tendencja ma swoje odzwierciedlenie w 2010r.

Operator telekomunikacyjny VimpelCom docenia perspektywy rozwoju telewizji cyfrowej w Rosji. Format cyfrowy jest w stanie zaoferować szerszy wachlarz programów i inne usługi, jak możliwość dokonywania transakcji pieniężnych przez Internet. W maju 2009r. w Moskwie operator uruchomił projekt Beeline TV, a w grudniu ub.r. w Sankt-Petersburgu. W obecnym czasie w obu miastach z usług Beeline TV korzysta 60 tys. abonentów. Beeline TV, który m.in. daje dostęp do mobilnego Internetu, sukcesywnie pojawia się w innych miastach Rosji.

Największymi graczami na rynku płatnej telewizji w Federacji Rosyjskiej są: Tricolor TV, Comstar-UTS, ER-Telecom, Multiregion, NTV+ i Svyazinvest. Liderem jest Tricolor TV, który w II połowie 2010r. miał 4,6 mln abonentów. W I połowie 2010r. dochody operatora ze świadczenia usług telewizji płatnej wyniosły 92 mln dolarów. W samym 2010r. baza abonencka Tricolor TV powiększyła się o 1,5 mln klientów.

Dochody Comstar-UTS wyniosły 112 mln dolarów (przy liczbie abonujących usługę - 2,1 mln). Baza abonencka powiększyła się 3% w II kwartale 2010r., w porównaniu z I kwartałem. Zdaniem Comstar-UTS, czynnikami rosnącego zainteresowania Pay-TV jest stałe poszerzanie oferty programowej, wprowadzanie interesujących kanałów, a także różne akcje promocyjne obniżające abonament.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 9-10/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 9-10/2022

12 zł Więcej...

Odbiornik AB CryptoBox 752HD Combo

Odbiornik HD Combo DVB-S2X, DVB-T2, DVB-C z kieszenią na moduły...

349 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO 4K

Vu+ ZERO 4K - najtańszy odbiornik Ultra HD od koreańskiego...

669 zł Więcej...