dodano: 2010-10-26 21:34 | aktualizacja:
2010-10-26 22:27
autor: Jerzy Kruczek |
źródło: wp.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Oczywiście, klient będzie miał prawo wypowiedzenia umowy o świadczeniu usług, jeśli w związku z podwyżką VAT wzrośnie jej cena. Jednak będzie musiał zwrócić operatorowi ulgę, jaką uzyskał podczas zawierania umowy - wypowiedział się ekspert prawa telekomunikacyjnego z Uniwersytetu Warszawskiego dr hab. Stanisław Piątek.
Co to oznacza w praktyce?
W praktyce oznacza to, że po zakupieniu telefonu w promocji i wypowiedzeniu umowy w związku z podwyżką stawki VAT, operator telefonii komórkowej będzie miał prawo domagać się od klienta zwrotu kosztu subsydiowanego telefonu komórkowego.
Teoretycznie w nieco lepszej sytuacji są abonenci platform cyfrowych i sieci kablowych. W tym przypadku wystarczy wypowiedzieć umowę i zwrócić dzierżawiony dekoder. Jeśli dekoder dedykowany został kupiony to abonent będzie musiał mieć nowy dekoder od innej platformy, ale tu promocje będą tak agresywne, że nie powinno być problemów. Z tej teoretycznej okazji skorzystają zapewne Ci abonenci, którzy z jakichś powodów uznają, że ich promocja lub umowa była niekorzystna. Wypowiedzą więc umowę, by przejść do innej, "lepszej" platformy lub zyskać 10-30% od dotychczasowej platformy/kablówki. Programy lojalnościowe operatorów będą musiały w okresie po 1 stycznia 2011 zadziałać o wiele skuteczniej niż dotąd.
Zmiana VAT i tak spowoduje gigantyczne pośrednie koszty dla operatorów kablówek i platform, w tym m.in.
wielomilionowe nakłady na zakup papieru, druk aneksów do umów, wysyłkę. A im większa platforma tym większy problem, a tych po 1 stycznia nie braknie. Zmiana VAT przyniesie tylko niepotrzebne koszty dla wielu firm z branży tv-sat.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.