dodano: 2010-11-26 11:02 | aktualizacja:
2010-11-26 20:02
autor: Paulina Nietrzpiel |
źródło: DGP
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Według analityków GroupM polski rynek telewizyjny, który zakończy rok 2010 wzrostem przychodów o 8%,
w przyszłym zwolni do zaledwie 3%. Jak podaje
"Dziennik Gazeta Prawna", to fatalna wiadomość dla koncernów telewizyjnych:
TVP,
TVN i
Polsatu, ponieważ liczyły one na większy zastrzyk gotówki z reklam w 2011 r.
–
Pierwsza połowa roku była rzeczywiście bardzo dobra. Ale od września dynamika spadła. Na rynku jest teraz po prostu mniej pieniędzy. Listopad i grudzień to w telewizjach wydatki na poziomie podobnym do ubiegłorocznego. Po części spowodowane jest to gorszymi wynikami sprzedaży dóbr i usług – wyjaśnia Mirosław Kępiński, dyrektor zarządzający domu mediowego Maxus wchodzącego w skład GroupM.
Spowolnienie nastąpi nie tylko w telewizji ale również w internecie, a co za tym idzie przyhamuje cały rynek reklamowy w Polsce. Bardzo ucierpią również dzienniki, radia, a nawet kino.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.