reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Znowelizowana ustawa o radiofonii i telewizji

dodano: 2011-05-24 08:44 | aktualizacja: 2011-05-24 12:21
autor: Paulina Nietrzpiel | źródło: Gazeta.pl/krrit

KRRiT.jpg Od poniedziałku, 23 maja br. zaczęła obowiązywać nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji, która wprowadza m.in. nowe przepisy dotyczące autopromocji stacji telewizyjnych i radiowych. Nowe rozporządzenia dotyczą także oznaczania audycji, w których będzie product placement. Informacja o nim od teraz będzie musiała się pojawić na początku i na końcu audycji, a także po przerwie reklamowej.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Według dotychczasowej ustawy stacje na promowanie swoich programów mogły przeznaczyć dowolną ilość czasu, gdyż ograniczenie dotyczyło tylko reklam - do 12 minut na godzinę. Zapowiedzi były zazwyczaj umieszczane właśnie w blokach reklamowych lub w postaci ruchomych pasków czy obrazków, które pojawiały się nagle w trakcie programu. Znowelizowana ustawa tego zabrania.

Od teraz zapowiedzi programowe zostaną podzielone na: spoty autopromocyjne i ogłoszenia nadawcy. Pierwsze mają się zmieścić w 12 minutach przeznaczonych na reklamy. Dodatkowe 2 minuty nadawcy mogą przeznaczyć na ogłoszenia własne (takie które nie zachęcają do oglądania programów). Przykładowo. "Ojciec chrzestny o godz. 23:00" - to ogłoszenie, a "Zapraszamy na Ojca chrzestnego o godz. 23:00" - to autopromocja.

W związku z wyżej opisanymi zmianami, nadawcy szykują się do promowania ramówek w specjalnych programach, które nie będą czerpać z limitów reklamowych czy autopromocyjnych. Własne programy w taki sposób zapowiada już TVP2, w ramach programu "Dwójkomania". Jego odpowiednik "Po pierwsze Jedynka" zamierza uruchomić też TVP1. Niewykluczone, że stacje komercyjne pójdą ich śladem .

Ponadto nowelizacja ustawy legalizuje product placement (lokowanie produktów w programach), jednak stacje są zobowiązane go wyraźnie zaznaczyć. Oznaczenie LP (lokowanie produktu) musi pojawić się na początku, na końcu oraz po każdym wznowieniu programu po przerwie na reklamę lub telesprzedaż. Znaczek ma być widoczny na ekranie przez co najmniej osiem sekund i zajmować nie mniej niż 5 proc. całości ekranu.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie wydała jeszcze rozporządzeń wykonawczych do nowych przepisów. Jak poinformowała Katarzyna Twardowska, rzeczniczki KRRiT, mogą być one gotowe do połowy czerwca tego roku. Nadawcy czekają na nowe rozporządzenia i na razie działają na mocy poprzednich z 6 lipca 2000 r.

 


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX R 4K

Homatics BOX R to najnowszy odtwarzacz multimedialny 4K firmy Homatics...

319 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Opticum AX LION NS H.265 HEVC

Najnowszy hybrydowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki Opticum firmy AX...

109 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX Q

Homatics BOX Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

319 zł Więcej...