dodano: 2011-08-25 20:22 | aktualizacja:
2011-08-29 15:31
autor: Janusz Sulisz |
źródło: satnews
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Według badania, 59 proc. niemieckich gospodarstw domowych miało telewizor HD w 2011 roku, podczas gdy odsetek ten wynosił zaledwie 21 proc. w 2008 roku. Większość nabywców (60 proc.) kupiła telewizor z płaskim ekranem, głównie ze względu na wyższą jakość obrazu, większy ekran TV (43 proc.) oraz chęć posiadania wizualnie bardziej atrakcyjnej alternatywy w porównaniu z konwencjonalnym odbiornikiem TV (30 proc.). Tylko jedna czwarta (25 proc.) gospodarstw domowych z płaskimi ekranami miała zewnętrzny lub wbudowany odbiornik HD będący w stanie odbierać
HDTV.
59 proc. osób w grupie wiekowej 14-64 lat słyszało o możliwości surfowania po Internecie z TV, ale tylko 8 proc. ma
hybrydowy telewizor, dekoder lub konsolę do gier z dostępem do Internetu, przez który mogą uzyskać dostęp do stron internetowych na ekranie telewizora.
3DTV jest znane przez 78 proc. gospodarstw domowych, ale tak naprawdę nie odgrywa znaczącej roli, gdyż wielu konsumentów jest zniechęcona koniecznością używania okularów 3D.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.