dodano: 2012-01-03 10:11 | aktualizacja:
2012-01-03 10:13
autor: Anita Dąbek |
źródło: TVP
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
1 stycznia 2012 r.
Telewizja Polska zaczęła korzystać z badań widowni prowadzonych przez pracownię
Nielsen Audience Measurement, a więc takich samych, z jakich korzystały już stacje konkurencyjne. Pomiarem będą objęte nie tylko główne anteny TVP, ale też kanały tematyczne i programy nadawane w oddziałach terenowych Telewizji Polskiej. Dzięki badaniom NAM telewizja publiczna będzie mogła m.in. precyzyjniej określić widownię programów regionalnych i kanałów tematycznych.
W Nowy Rok najchętniej oglądanym programem w Polsce była
„Jaka to melodia?”, gromadząc
5 327 tys. osób. Wyniki udziałów w rynku widowni wskazują, że ta pozycja Jedynki zainteresowała ponad jedną trzecią osób mających w tym czasie włączony telewizor. Dużą widownię miały programy informacyjne TVP1.
„Teleexpress” zgromadził
5 215 tys. osób (udziały 35,2 proc.), a
„Wiadomości” 4 741 tys. - udziały 27,7 proc.(dla porównania „Fakty” TVN – 4 091 tys.). Z kolei
„Panorama” TVP2 przyciągnęła uwagę
3 416 tys. widzów. W Dwójce chętnie oglądano także film
„Asterix na Olimpiadzie” (
2 863 tys. widzów).
W zróżnicowanej ofercie TVP nie mogło zabraknąć transmisji
„Koncertu Noworocznego z Wiednia”, który w Nowy Rok o godz. 12.15 powrócił na antenę Dwójki. Koncert wiedeński tradycyjnie cieszył się powodzeniem nie tylko melomanów, gromadząc aż
1 307 tys. odbiorców.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.