reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Orange ostrzega przed oszustami

dodano: 2012-06-03 12:11 | aktualizacja: 2012-06-03 12:16
autor: Łukasz Knapik | źródło: biuroprasowe.orange.pl/tygodnik Kronika Beskidzka

Orange Orange ostrzega swoich klientów przed nieuczciwymi handlowcami niektórych operatorów, którzy próbują wykorzystać zmianę marki z TP na Orange, przez co abonenci Orange stają się, choć nieświadomie, klientami innej sieci. W związku z tym Orange Polska rozpoczął kampanię informacyjną, dzięki której klienci dowiedzą się jak postępować w przypadku próby oszustwa i gdzie uzyskać pomoc. Do ich dyspozycji uruchomiono bezpłatną infolinię: 800-500-005.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Oszuści dotychczas podszywali się pod naszych handlowców lub informowali klientów, że Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) zlikwidował TP. Po zmianie marki TP na Orange, twierdzą, że Telekomunikacja Polska przestała istnieć i teraz oni przejmują wszystkich jej klientów. To oczywiście nieprawda i celowe działanie na szkodę klientów. W związku z rozszerzeniem marki Orange na usługi stacjonarne TP nie trzeba podpisywać żadnych nowych umów - powiedział Maciej Witucki, prezes Orange Polska.

Praktyki oszustów dotykają najczęściej osoby starsze. Wykorzystując ich łatwowierność podsuwają do podpisu rezygnację z usług TP oraz nową umowę. Często nie pozostawiają żadnego potwierdzenia podpisanych dokumentów. Zdarza się, ze po fakcie klient nie ma pojęcia z kim naprawdę podpisał umowę.

Dla klientów, którzy padli ofiarą oszustów bądź chcą się dowiedzieć o zasadach zmiany operatora, Telekomunikacja Polska uruchomiła bezpłatną infolinię: 800-500-005 (czynną od poniedziałku do piątku w godzinach 8-20, w sobotę 8-16). Każdy klient może zgłosić nadużycie i pisemnie upoważnić TP do reprezentowania go przy wyjaśnianiu konkretnych spraw z operatorami. Bez takiego upoważnienia Telekomunikacja Polska nie może podjąć żadnych kroków w imieniu klienta. TP składa również zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa do prokuratury.

Skala zjawiska jest znacząca. Pracownicy infolinii otrzymują tygodniowo setki telefonów z różnymi pytaniami i wątpliwościami na temat podszywania się innych operatorów pod sprzedawców TP. Większość klientów poprzestaje na rozmowie i wyjaśnieniach konsultanta. Jednak rośnie liczba klientów, którzy decydują się upoważnić TP do podjęcia kroków wyjaśniających u innych operatorów, jak również do podjęcia w ich imieniu kroków prawnych. Część z poszkodowanych kierowana jest do rzeczników konsumentów, delegatur UKE czy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Każdy klient zawierający umowę poza siedzibą firmy ma prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni bez podania przyczyny i bez żadnych konsekwencji. Musi jednak posiadać dokument umowy sprzedaży i może to zrobić wyłącznie u operatora, z którym podpisał umowę, nie w Telekomunikacji Polskiej. Sprawę można załatwić także pisemnie, wysyłając listem poleconym oświadczenie o odstąpieniu od umowy.

Do TP wpływają także wystąpienia bezpośrednio z ww. urzędów i instytucji, które proszą o pomoc w wyjaśnieniu sprawy.

Należy pamiętać aby zawsze czytać umowę, sprawdzić dokładnie nazwę firmy, która widnieje na umowie. Powinniśmy bezwzględnie żądać jednego egzemplarza umowy i pamiętać, że na każdej umowie znajduję się nazwa i logo Orange.

W związku z tym Orange Polska rozpoczął kampanię informacyjną. Obejmuje ona media lokalne i ogólnopolskie. W informacjach, które pojawią się w 117 regionalnych oraz 9 ogólnopolskich tytułach prasowych, Orange Polska ostrzega oraz daje wskazówki jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami.

Dla przykładu, w jednej z prasowych reklam widać przekreśloną postać Pinokia i podpis: "Uwaga, oszuści mają nosa... a nam zależy, aby nie wprowadzano naszych klientów w błąd. Dlatego prosimy, zwracaj uwagę na nieuczciwych handlowców niektórych operatorów, próbujących wykorzystać zmianę marki TP na Orange. Pamiętaj, że wszystkie usługi świadczone przez Telekomunikację Polską są teraz dostępne w Orange bez konieczności podpisywania nowych umów. Nie daj się wodzić za nos i nie podpisuj żadnych dokumentów, jeśli nie masz pewności. Pamiętaj, aby zgłosić oszustwo lub próbę oszustwa ze strony innego operatora pod numerem 800-500-005. Orange Polska"


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Orange TV


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics Dongle R 4K

Homatics Dongle R to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

259 zł Więcej...

Odbiornik AB CryptoBox 752HD Combo

Odbiornik HD Combo DVB-S2X, DVB-T2, DVB-C z kieszenią na moduły...

349 zł Więcej...

Stojak ścienny regulowany 60-100cm

stojak ścienny boczny, ocynkowany

129 zł Więcej...