reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Media-Polska 2001 - raport

dodano: 2001-02-25 23:00 | aktualizacja: 2001-02-25 23:00
autor: Marcin Wabik | źródło:

W dniach 22 - 24 lutego w Krakowie (w Centrum Targowym Chemobudowa Kraków S.A.) odbyły się I Targi Media-Polska 2001, połączone z V Targami Telekomunikacji, Techniki Komputerowej i Multimedialnej: Info-Krak 2001.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wystawa zgromadziła niewielu wystawców. Zabrakło przedstawicieli platform cyfrowych (Cyfra+, Wizja TV i Polsat 2 Cyfrowy), stacji telewizyjnych (właściwie była tylko Telewizja Polska), operatorów telekomunikacyjnych, a także producentów sprzętu (na szczęście z małymi wyjątkami).

Prasę codzienną reprezentowały 3 gazety: Dziennik Polski, Gazeta Krakowska i Gazeta Wyborcza. Ta ostatnia skupiła się na promowaniu własnego portalu: Gazeta.pl , a dokładniej udostępniła 2 komputery, na których można było przeglądać zawartość portalu gazety. Najwięcej ludzi gromadziło się wokół stoisk Dziennika Polskiego i Gazety Krakowskiej, gdyż zaprosiły one znane osoby, niekoniecznie związane z tematykom mediów. Na stoisku Gazety Krakowskiej autografy rozdawali: Piotr Cyrwus, aktor znany z telewizyjnego serialu ,Klan" oraz koszykarki "Wisły" - Anna Wielebnowska i Patrycja Czepiec, reprezentantki Polski, a także Janusz Kulig, mistrz kierownicy... Można było także spróbować swoich sił i pod okiem dziennikarzy GK napisać artykuł do specjalnego działu utworzonego specjalnie na tą okazję w GK. Nie mniej interesująco prezentowało się stanowisko Dziennika Polskiego. Autografy na nim rozdawał min. serialowy Ferdynand Kiepski czyli Andrzej Grabowski. Demonstrowano także techniki składu gazety, a także drukowano na miejscu wykonane strony gazety. Zaprezentowała się także gazeta Twoja Komórka, na jej stanowisku dostępne były archiwalne numery tej gazety "do wzięcia".

Jedynym przedstawicielem telewizji była Telewizja Polska S.A. Na jej stoisku zaprezentowano przenośne urządzenie do montażu programów telewizyjnych. Znalazły tu się także 2 komputery z dostępem do Internetu i ekran, na którym można było oglądać obraz z kamery umieszczonej na stoisku lub programy TVP. Telewizja Polska zaprezentowała filmy wybitnego dokumentalisty Andrzeja Fidyka. Takie jak "Defilad" czy "Prezydent".

Z przedstawicieli radia można wymienić tutaj Radio Plus, które zaprezentowało swój wóz transmisyjny. Dużym zainteresowaniem cieszyło się stanowisko Radia Kraków, na którym można było zobaczyć, jak powstaje program radiowy (nagrywanie, montaż, emisja). RK prowadziło także warsztaty reporterskie i można było sprawdzić swoje predyspozycje reporterskie (najlepsi otrzymywali upominki).

Nie zabrakło także firm zajmujących się Internetem i komputerami. Na Targach swoich przedstawicieli miały takie firmy jak: Onet.pl (prezentował programy edukacyjne Onet Pascal), ISP Super Media, Matrix.pl (z systemem zarządzenia - Symfonia), Multicomp (z prezentacjami notebooków, projektorów monitorów LCD i komputerów z procesorami Pentium IV i Athlon 1,2 GHz) i inne.

Zaprezentowała się także firma Wamm, wdrażająca systemy montażu nieliniowego firm: Matrox Video, INCITE oraz Medea Corporation. Natomiast Telkom-Telos S.A. zaprezentował telefony ISDN, systemy komunikacji bezprzewodowej i wideofony. Należy także wspomnieć o urządzeniach Motion Pro, służących do generowania trójwymiarowych obrazów.

Jednym z lepszych i bardziej treściwych aspektów Wystawy było seminarium: "Technologie informacyjne a media: nowe wyzwania?" Składające się z czterech sesji: "Mediamorfoza", "Etyka mediów na rozdrożu", "Prawo i media - nowe dylematy", "Nowe media - szanse i zagrożenia". Interesująca okazała się także seria prezentacji o tematyce medialnej.

Została przedstawiona pierwsza polska wersja Big Brother ( ta w TVN nie jest pierwsza :))) . Została ona przygotowana przez studentów dziennikarstwa na UJ. Otóż zamknęli się oni w pomieszczeniu na 2 dni z kamerą, nagrywali wszystko, tak jak w prawdziwym BB. Prezentacja studenckiej wersji BB była częścią wstępu (zaprezentowano także niemiecką wersję BB i nawiązanie do powieści Georga Orwella "Rok 1984") do dyskusji dotyczącej Wielkiego Brata, zagrożeń z nim związanych, jego fenomenu i szans na powodzenie programu i jego klonów w Polsce. Wywiązała się z tego bardzo interesująca wymiana zdań i poglądów, której tematyka miejscami odchodziła od BB na rzecz telewizji, książek i innych form rozrywki. I tu należą się brawa dla studentów za bardzo dobre przygotowanie i prowadzenie dyskusji.

Targi nie wzbudziły zbyt wielkiego zainteresowania zarówno wśród wystawców, jak i wśród odwiedzających. Zabrakło niestety "wielkich firm" w medialnym świecie. Mimo to można zaliczyć targi do udanych. Tematyka targów i rosnące zainteresowanie mediami pozwala na stwierdzenie lub raczej przypuszczenie, iż za rok będzie lepiej.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Raporty


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik PULSe 4K Mini

PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...

449 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Edision Nano T265+ HEVC (hotelowy)

Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki EDISION dla Naziemnej Telewizji...

119 zł Więcej...

Odbiornik Ferguson Ariva 9000 4K CI+ HDR Dolby Vision

Ariva 9000 4K CI+ to uniwersalny odbiornik typu Combo z...

449 zł Więcej...