dodano: 2013-06-18 12:41 | aktualizacja:
2013-06-18 15:13
autor: Łukasz Knapik/Anita Dąbek |
źródło: Tele Tydzień/media2.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Telewizja Polska ubiega się w drugim konkursie na zagospodarowanie pierwszego multipleksu (
MUX 1) naziemnej telewizji cyfrowej (
NTC) o miejsce dla nowego kanału dziecięcego
TVP ABC (więcej tutaj). Prawdopodobnie w czerwcu br. poznamy jego wyniki
(więcej tutaj). Ramówkę
TVP ABC mają wypełnić przede wszystkim polskie programy dla dzieci, w tym kreskówki oraz spektakle teatralne. Ewentualny start kanału planowany jest w 2014 roku.
Czy uruchomienie nowego kanału dla dzieci spowoduje, że
„Wieczorynka" zniknie z ramówki telewizyjnej
Jedynki?
- Myślę, że ten koniec musi niestety nastąpić jeszcze wcześniej. „Dobranocki” mają już dziś niewielką widownię, składającą się w dodatku głównie z osób starszych. Dzieci to zaledwie 10 proc. widzów - 30 proc. stanowią emeryci. Nieuchronnie skończyła się epoka, w której „Wieczorynka” wyznaczała rytm dnia w polskich domach: o godz. 19 dzieci siadały przed telewizorem, a potem szły spać - powiedział w wywiadzie dla „Tele Tygodnia”
Juliusz Braun, prezes
TVP.
Dodał, że codzienne pasmo dla dzieci (o 19:30) emituje kanał
TVP Kultura.
Przed
Telewizją Polską gorące miesiące związane nie tylko z niskimi przychodami z abonamentu, restrukturyzacją w spółce czy też inwestycjami w nowe technologie. Najbliższy plan to spore zmiany w kanale
TVP Info, który ma stać się pełnowartościowym kanałem informacyjnym
(więcej tutaj).
- Kanał informacyjny (nowe TVP Info), bez pasm regionalnych, ma ruszyć jesienią, po zakończeniu procesu cyfryzacji telewizji naziemnej. Będzie w nim też miejsce na publicystykę, aktualny reportaż. Chciałbym, aby codziennie wieczorem był czas na poważną rozmowę o ważnych problemach - powiedział w wywiadzie dla „Tele Tygodnia”
Juliusz Braun.
Start nowego
TVP Info jest związany z uruchomieniem 1 września 2013 roku kanału
TVP3 (więcej tutaj), który będzie wspólną anteną wszystkich ośrodków regionalnych
TVP.
Telewizja Polska coraz bardziej otwiera się także na media interaktywne. Coraz więcej programów
TVP będzie dostępnych w Internecie, bo coraz więcej młodych widzów telewizję ogląda bez użycia telewizora - na ekranie komputera czy tabletu. Szef
TVP dodaje jednak:
„żeby coś znalazło się w Internecie, najpierw musi zostać wyprodukowane”, a do tego potrzebne są pieniądze. Internet to także telewizja hybrydowa, cały czas rozwijana przez
TVP. Przypomnijmy, że korzystając z telewizji hybrydowej można oglądać program jednocześnie mając dostęp do dodatkowych informacji.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.