dodano: 2013-07-18 13:58 | aktualizacja:
2013-07-18 14:44
autor: Janusz Sulisz |
źródło: Newseria.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Według szacunków w użyciu jest wciąż około 4 mln odbiorników starego typu (CTR). Jak podkreśla
Piotr Golonka, koordynator ds. marketingu w
Toshibie, wyraźnie widać tendencję spadkową.
- Jeżeli ta tendencja się utrzyma, to szacujemy, że w przeciągu 4-5 lat te telewizory mogą całkiem zniknąć z rynku - powiedział Agencji Informacyjnej Newseria
Piotr Golonka.
Obecnie głównym typem telewizorów w polskich domach są urządzenia z ekranami LCD (ciekło-krystalicznymi). Wybór nowego modelu determinuje kilka czynników. Przede wszystkim liczy się dla nas cena oraz rozmiar ekranu.
- Polacy szukają telewizorów dużych i tanich. Mówiąc dużych, mam na myśli telewizory 40-calowe i większe. Do tej pory standardem w naszych domach były telewizory 32-calowe. To się zmienia, Polacy coraz bardziej przekonują się do dużych calaży i takich też poszukują - wyjaśnił przedstawiciel
Toshiby.
- Większość respondentów w badaniu, które przeprowadziliśmy, deklaruje zakup telewizora właśnie z półki cenowej między 1,5 tys. a 3 tys. zł - dodał.
Dwie trzecie badanych wskazuje, że istotna przy wyborze sprzętu jest także jego marka.
- Około 50 proc. naszych respondentów możemy określić jako osoby oddane marce. Z dużym prawdopodobieństwem możemy przyjąć, że wymieniając telewizor, wymienią go na sprzęt tej samej marki - powiedział
Piotr Golonka.
Badania przeprowadzone przez
TNS Polska dla
Toshiby pokazały również zróżnicowane preferencje kobiet i mężczyzn w wyborze nowego telewizora. Mężczyźni częściej deklarują chęć zakupu 46-calowych ekranów z dodatkowymi funkcjami (3D, smart), a co za tym idzie są gotowi wydać na sprzęt więcej. 9 proc. przebadanych mężczyzn zainteresowanych jest telewizorami kosztującymi ponad 5 tys. złotych. Z kolei kobiety najchętniej wybierają odbiorniki o przekątnej od 32 do 37 cali, relatywnie tanie - do 2 tys. złotych.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.