dodano: 2013-08-05 13:09 | aktualizacja:
2013-08-05 13:16
autor: Janusz Sulisz |
źródło: GfK Polonia, Consumer Choices
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Od lipca 2012 do czerwca 2013 na polskim rynku sprzedało się
prawie 2 mln tunerów DVB-T, o łącznej wartości
ok. 220 mln zł. Fakt ten nie jest zaskoczeniem, ponieważ w okresie listopad 2012 – czerwiec 2013 miały miejsce wyłączenia analogowego sygnału telewizji naziemnej na przeważającym obszarze Polski.
Polacy kupowali tunery w ostatniej chwili przed wyłączeniem ‘analogu’, o czym świadczyć może rekordowa sprzedaż
niemal 600 tys. sztuk odbiorników DVB-T w okresie maj-czerwiec 2013. W tych dwóch miesiącach miejsce miały dwa wyłączenia analogowej telewizji naziemnej, które objęły swoim zasięgiem niemal połowę kraju i spowodowały pojawienie się wielkiego popytu na ten sprzęt.
Badanie GfK Retail and Technology dla odbiorników DVB-T jest przeprowadzane w sklepach oferujących sprzęt elektroniczny, nie uwzględnia sprzedaży u operatorów tv-sat oraz zamówień realizowanych przez Pocztę Polską.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.