reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Grupa Agora ogłasza wyniki finansowe za 2 kw. 2013

dodano: 2013-08-16 14:04 | aktualizacja: 2013-08-16 16:32
autor: Łukasz Knapik | źródło: Agora S.A.

Agora Grupa Agora, która wraz ze spółką Kino Polska TV ubiega się o koncesję dla kanału Stopklatka TV (więcej tutaj) w drugim konkursie na zagospodarowanie pierwszego multipleksu (MUX 1) naziemnej telewizji cyfrowej (NTC), a także jest nadawcą rozgłośni radiowych (m.in. Tok FM), ogłosiła wyniki finansowe. Przychody Grupy Agora w 2 kwartale 2013 roku wyniosły 271,9 mln zł i były niższe niż rok wcześniej o 4 proc. Negatywny wpływ kryzysu na rynku reklamy na przychody Grupy złagodził nieco wzrost przychodów Grupy ze sprzedaży biletów oraz z pozostałej sprzedaży. Koszty Grupy wyniosły 267,6 mln zł i spadły o 4,7 proc., głównie dzięki działaniom restrukturyzacyjnym prowadzonym w 2012 roku i zmniejszeniu wydatków reklamowych. Dzięki dyscyplinie kosztowej Grupa Agora, prowadząc dalsze działania rozwojowe, poprawiła jednocześnie wyniki operacyjne na poziomie EBIT (wzrost o 87 proc. do 4,3 mln zł), EBITDA (wzrost o 8,9 proc. do 28,2 mln zł), EBITDA operacyjna1 (wzrost o 7,8 proc. do 28,9 mln zł) oraz marżę EBITDA operacyjna (wzrost o 1,1 pkt proc. do 10,6 proc.).



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wyniki finansowe i osiągnięcia przedsięwzięć Grupy Agora w 2 kwartale 2013 roku (porównanie r/r):

Wyniki finansowe Grupy

Przychody Grupy wyniosły 271,9 mln zł (spadek o 4 proc.), w tym sprzedaż reklam wyniosła 148,3 mln zł (spadek o 15,6 proc.), sprzedaż wydawnictw wyniosła 33,4 mln zł (spadek o 12,8 proc.), sprzedaż biletów do kin zwiększyła się do 26,5 mln zł (wzrost o 23,3 proc.), a pozostała sprzedaż wzrosła o 33,8 proc. do 63,7 mln zł.

Koszty operacyjne netto Grupy zostały obniżone o 4,7 proc. do 267,6 mln zł. Największe oszczędności dotyczyły kosztów wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników (spadek o 11,5 proc.) oraz wydatków na reprezentację i reklamę (spadek o 21,8 proc.).

Grupa poprawiła wynik na poziomie EBITDA operacyjna1 do 28,9 mln zł (wzrost o 7,8 proc.) oraz wynik operacyjny EBIT do 4,3 mln zł (wzrost o 87 proc.). Zysk netto Grupy wyniósł 0,6 mln zł, a zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej był na poziomie sprzed roku i sięgnął 1,3 mln zł.

Na koniec czerwca 2013 roku Grupa dysponowała środkami pieniężnymi w wysokości 229,4 mln zł, na które składały się gotówka i jej ekwiwalenty w wysokości 79,6 mln zł oraz 149,8 mln zł zainwestowane w krótkoterminowe papiery wartościowe.

„Gazeta Wyborcza”

„Gazeta Wyborcza” była liderem wśród dzienników opiniotwórczych ze średnim rozpowszechnianiem płatnym na poziomie 225 tys. egz. (spadek o 12,7 proc.) oraz najpoczytniejszym dziennikiem opiniotwórczym w kraju docierając do 3,27 mln czytelników (10,9 proc. zasięgu, CCS). Przychody „Gazety” ze sprzedaży egzemplarzy wyniosły 25 mln zł (spadek o 3,8 proc.), przychody z reklam2,3 sięgnęły 38,5 mln zł (spadek o 33,3 proc.), a szacowany udział „Gazety” w wydatkach na reklamę wymiarową w dziennikach wyniósł ponad 36,5 proc.

W 2 kwartale 2013 roku „Gazeta Wyborcza” rozwinęła swoją ofertę czytelniczą m.in. o rubrykę z publicystyką polityczną w środy oraz o poszerzonej objętości magazyn „Duży Format”, który oferuje więcej reportaży i treści od nowego grona młodszych autorów. Wyborcza.pl zaproponowała nowy układ treści i layout dostosowujący się do rozmiaru wyświetlacza, a od czerwca 2013 roku uruchomiła serwis internetowy z krzyżówkami i jolkami. Magazyny „Wysokie Obcasy” i „Wysokie Obcasy Extra” otrzymały nagrody w konkursie Izby Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku GrandFront 2012.

„Metro”

Dziennik „Metro” uzyskał dobre wyniki czytelnictwa, docierając do 1,31 mln osób (4,3 proc. zasięgu, CCS) i uplasował się w czołówce najchętniej czytanych dzienników ogólnopolskich. Przychody pionu Prasa Bezpłatna4 ze sprzedaży reklam2 wyniosły 6 mln zł (spadek o 18,9 proc.), a wpływy „Metra” z ogłoszeń wymiarowych były niższe o 30 proc. Udział tytułu w wydatkach na reklamę w dziennikach wyniósł 5 proc. Pion wypracował zysk na poziomie EBITDA operacyjna1,5 w wysokości 0,3 mln zł.

W 2 kwartale 2013 roku „Metro” zaoferowało aplikację na urządzenia z systemem operacyjnym Windows 8, która pozwala na łatwe i intuicyjne czytanie codziennego wydania dziennika na tabletach i komputerach. Okładka gazety została wyróżniona w kategorii Dzienniki w konkursie GrandFront 2012.

Projekty specjalne

Pion zaproponował 13 projektów, w tym premierę DVD filmu „Drogówka” w reżyserii Wojciecha Smarzowskiego (więcej tutaj). W efekcie Agora sprzedała 0,2 mln książek i książek z płytami CD i DVD, uzyskując przychody w wysokości 8 mln zł. Wynik operacyjny EBIT5 pionu wzrósł do poziomu 0,2 mln zł (wzrost o 1,3 mln zł).

W 2 kwartale 2013 roku Projekty Specjalne w ramach „Biblioteki Gazety Wyborczej” jako pierwsze w Polsce zaoferowały minibooki - krótkie formy literackie zamknięte w formie elektronicznej książki, popularne na rynku amerykańskim i angielskim. Czytelnicy mogą kupić w księgarni internetowej Publio.pl w formie minibooków m.in. teksty Mariusza Szczygła i Jacka Hugo-Badera oraz Lapidaria Ryszarda Kapuścińskiego i opowiadania Stephena Kinga.

Kino

Przychody z działalności Heliosa6 wzrosły o 29,2 proc. do 44,3 mln zł dzięki wyższej o 25,8 proc. frekwencji w kinach sieci, która wyniosła blisko 1,5 mln widzów i przełożyła się na wzrost przychodów ze sprzedaży biletów (o 23,8 proc. do 26,5 mln zł) i na wzrost przychodów ze sprzedaży barowej (o 31,7 proc. do 8,3 mln zł). Wynik EBITDA i EBITDA operacyjna segmentu wyniósł 1,1 mln zł.

Reklama zewnętrzna

Przychody grupy AMS7 z reklam2 wzrosły o 4,9 proc. do 41 mln zł przy rynkowym spadku wydatków na reklamę zewnętrzną o prawie 18 proc. Tym samym szacowany udział grupy AMS w wydatkach na reklamę zewnętrzną wzrósł o blisko 7,5 pkt proc. do prawie 32,5 proc.. EBITDA operacyjna1 segmentu wzrosła do 7,6 mln zł.

W 2 kwartale 2013 roku AMS ponownie wygrał przetarg na reklamę w wagonach warszawskiego metra. Spółka została zwycięzcą konkursu Media Trendy 2013, w którym otrzymała też wyróżnienie w kategorii Open za kampanię RockPay - przygotuj telefon na rewolucję promującą zakupy za pośrednictwem mobilnej aplikacji. AMS zrealizował również pionierską kampanię niestandardową, w której zostały zaaranżowane całe konstrukcje cityscrolli.

Internet

W maju 2013 roku zasięg serwisów grupy Gazeta.pl wyniósł 58 proc., a grupa Gazeta.pl znalazła się w pierwszej trójce polskich portali. Liczba użytkowników serwisów grupy Gazeta.pl wyniosła 11,9 mln osób, a liczba odsłon sięgnęła 664,1 mln. Liczba odsłon wykonanych z urządzeń mobilnych na serwisach grupy Gazeta.pl wzrosła o 19,9 proc. do 82,5 mln, a ich odsetek wśród wszystkich odsłon wykonanych na serwisach grupy wyniósł 11,1 proc. i był najwyższy wśród polskich portali horyzontalnych. Przychody segmentu Internet8 Agory sięgnęły 29,8 mln zł, w tym przychody z reklam internetowych2,9 wyniosły 24,2 mln zł, a przychody ze sprzedaży ogłoszeń w wortalach10 wyniosły 4,1 mln zł. Segment poprawił swoje wyniki: EBITDA operacyjna1,5 wzrosła do 6,1 mln zł, a marża EBITDA operacyjna była wyższa o 5,8 pkt proc. i sięgnęła 20,5 proc..

W 2 kwartale 2013 roku wystartowała innowacyjna aplikacja Gazeta.pl LIVE zapewniająca użytkownikom urządzeń z systemem Android codzienny strumień wiadomości i relacje na żywo, a użytkownicy iPhone'ów uzyskali dostęp do aplikacji sport.pl LIVE. Zadebiutował lifestylowy serwis blogowy foch.pl, a domiporta.pl jako pierwszy w Polsce serwis nieruchomości zyskała dynamiczny layout dostosowujący wyświetlanie strony do wielkości ekranu, na którym jest oglądana.

Radio

Stacje muzyczne Grupy zwiększyły swój udział w słuchalności o 0,1 pkt proc. do poziomu 3,7 proc.. Przychody segmentu radiowego11 z reklam2,12 wyniosły 22,1 mln zł (spadek o 13,3 proc.). Segment poprawił wyniki finansowe - EBIT wzrósł do 3,5 mln zł, EBITDA operacyjna1 wzrosła do 4,2 mln zł, a marża EBITDA operacyjna wzrosła do 18,5 proc.

W 2 kwartale 2013 roku Radio Tok FM zaproponowało nowe pasmo programowe - magazyn „Godziny Szczytu” podsumowujący polityczne, gospodarcze, sportowe i kulturalne wydarzenia dnia. Natomiast Radio Złote Przeboje rozpoczęło w czerwcu br. cykl weekendowych letnich koncertów w 10 miastach Polski. Imprezy pod hasłem Złote Przeboje na wakacjach prowadzą Zygmunt Chajzer, Jarek Budnik i Piotr Jaworski z Radia Złote Przeboje. Dla słuchaczy przygotowano konkursy, animacje i występy takich gwiazd jak m.in. Maryla Rodowicz, Lady Pank, Zakopower czy Kult.

Czasopisma

Przychody segmentu Czasopisma13 wyniosły 11,6 mln zł (spadek o 37,6 proc.), w tym sprzedaż wydawnictw wyniosła 4,3 mln zł, a przychody z reklam2 wyniosły 7,3 mln zł. Na dynamikę przychodów segmentu miały wpływ m.in. zmiany w portfelu magazynów Agory (sprzedaż „Poradnika Domowego” i nabycie pisma „Dom&Wnętrze”). Udział czasopism Agory w wydatkach reklamowych w miesięcznikach sięgnął 7,5 proc. Segment istotnie poprawił swoje wyniki: EBIT5 wzrósł do 1,2 mln zł, EBITDA1,5 operacyjna wzrosła do 1,4 mln zł, a marża EBITDA operacyjna sięgnęła 12,1 proc.

W 2 kwartale 2013 roku miesięcznik „Avanti” zaoferował wersję na iPada wzbogaconą o dodatkowe materiały: filmy z sesji zdjęciowych, aplikację make-up studio i interaktywne galerie. Magazyny „Kuchnia” i „Dziecko” zostały nagrodzone w kategorii Popularne czasopisma poradnicze dla kobiet w konkursie GrandFront 2012.

Perspektywy

Najważniejsze cele Grupy Agora w 2013 roku

Budując plany na przyszłość, Grupa Agora bierze pod uwagę zarówno spowolnienie gospodarcze, jak i fundamentalną transformację sektora mediów i jego modeli biznesowych. W tym kontekście, w 2013 roku Agora koncentruje swoje wysiłki na:

- przyspieszeniu transformacji cyfrowej swoich mediów,
- zwiększaniu zakresu cyfrowych treści udostępnianych odpłatnie,
- rozwoju głównych biznesów i poszerzaniu ich pola działalności w pokrewnych obszarach.

Celem Grupy Agora jest także dostosowanie struktury organizacyjnej do nowego otoczenia rynkowego tak, aby zapewnić maksymalne wykorzystanie istniejących zasobów.

Utrzymanie dyscypliny finansowej jest niezbędne w obecnych warunkach gospodarczych i rynkowych, ale przyszłość zależy od skutecznej transformacji, która wymaga inwestycji w niezbędne zasoby, w tym technologiczne.

Rynek reklamy w 2013 roku

W 2 kwartale 2013 roku wartość wydatków reklamowych w Polsce była niższa niż rok wcześniej o ponad 6,5 proc. Sytuacja na rynku reklamy zależy od kondycji polskiej gospodarki, a zahamowanie spadków wartości wydatków na reklamę w Polsce ma szansę nastąpić wraz z poprawą koniunktury gospodarczej.

Biorąc pod uwagę sytuację na rynku reklamy po pierwszych dwóch kwartałach 2013 roku, spółka zdecydowała się skorygować swoje szacunki dotyczące dynamiki zmian wartości wydatków reklamowych w wybranych segmentach rynku. Istotne ograniczenie wydatków reklamowych realizowanych na nośnikach reklamy zewnętrznej w 1 i 2 kwartale 2013 roku, prowadzi do wniosku, iż reklamodawcy mogą ograniczyć wydatki na reklamę zewnętrzną w 2013 roku o 11-14 proc. W związku z utrzymującym się negatywnym trendem w wydatkach na reklamę w dziennikach, spółka obecnie szacuje, iż wartość tych wydatków w 2013 roku może zmniejszyć się o 24-27 proc. W 2 kwartale 2013 roku istotnie zmniejszyła się wartość wydatków na reklamę w kinach, głównie ze względu na dużą presję rabatową. Jeśli ten trend się utrzyma, zmiana wartości wydatków na reklamę w kinach w 2013 roku może wynieść od -2 proc. do +1 proc. Wzrost wartości wydatków na reklamę w internecie może być wyższy niż pierwotnie szacowano i wynieść około 5-8 proc. w 2013 roku.

Sprzedaż prasy w 2013 roku

W 2013 roku negatywne trendy dotyczące spadku sprzedaży egzemplarzowej dzienników i czasopism w wersji drukowanej utrzymują się. Obecnie trudno ocenić wpływ wprowadzonej od 1 lipca 2013 roku podwyżki ceny „Gazety Wyborczej” na poziom sprzedaży egzemplarzy dziennika w 2 połowie 2013 roku.

Frekwencja w kinach

W opinii spółki liczba biletów sprzedanych w polskich kinach w 2013 roku nie powinna znacząco różnić się od tej z 2012 roku. W 2 kwartale 2012 roku ze względu na mistrzostwa EURO 2012 frekwencja w polskich kinach była na niskim poziomie. Z tego powodu, 2 kwartał 2013 roku przyniósł wzrost liczby sprzedanych biletów o prawie 19 proc., natomiast w całym pierwszym półroczu 2013 roku liczba biletów sprzedanych w polskich kinach wyniosła ponad 17,6 mln i wzrosła o prawie 1,5 proc.

Koszty operacyjne

Grupa będzie kontynuować politykę kontroli wszystkich kosztów operacyjnych w celu szybkiego reagowania na ewentualne zmiany w sytuacji gospodarczej kraju, a w szczególności na dalsze ewentualne ograniczenia wydatków reklamowych w segmentach rynku, w których funkcjonują media Grupy Agora.

Uwaga: Powyższe dane finansowe pochodzą z komentarza zarządu i sprawozdania finansowego Grupy Agora za 2 kwartał 2013 roku. Obejmują okres kwiecień-czerwiec 2013 roku, zaś porównania mówią o dynamice w stosunku do analogicznego okresu 2012 roku.

Przypisy:

1 z wyłączeniem niegotówkowych kosztów związanych z płatnościami w formie papierów wartościowych rozliczanymi w instrumentach finansowych.

2 dane nie zawierają przychodów z wzajemnej promocji pomiędzy różnymi segmentami Grupy Agora (jedynie bezpośrednie koszty zmienne kampanii na nośnikach reklamy zewnętrznej), jeżeli taka promocja jest realizowana bez wcześniejszej rezerwacji.

3 podane kwoty uwzględniają tylko część wpływów z reklamowych ofert dwumedialnych (publikowanych zarówno w tradycyjnej Gazecie, jak i wortalach internetowych gazetapraca.pl, gazetadom.pl, domiporta.pl, komunikaty.pl oraz serwisie nekrologi.wyborcza.pl) przypisaną drukowanemu wydaniu „Gazety”.

4 dane zawierają całkowite wpływy pionu Prasa Bezpłatna rozumiane jako wpływy z ogłoszeń oraz insertów w dzienniku „Metro”, przychody z akcji specjalnych realizowanych w ramach projektów specjalnych „Metra” oraz wpływy z akcji realizowanych przez mTarget.

5 EBIT, EBITDA i EBITDA operacyjna dla Prasy Codziennej, Internetu i Czasopism wyliczane są po kosztach bezpośrednio przypisanych do danego segmentu operacyjnego Grupy, bez alokacji kosztów ogólnofirmowych Spółki (np. kosztów zarządu, większości kosztów pionów wspomagających Spółki), które są zawarte w pozycjach uzgadniających.

6 segment Kino zawiera dane spółki Helios S.A. oraz Next Film Sp. z o.o. (od 14 września 2012 roku), tworzących grupę Helios.

7 segment Reklama Zewnętrzna zawiera skonsolidowane pro-forma dane spółek AMS S.A. i Adpol Sp. z o.o., wchodzących w skład grupy AMS.

8 segment Internet obejmuje skonsolidowane pro-forma dane pionu Internet Agory S.A., LLC Agora Ukraine, Trader.com (Polska) Sp. z o.o., AdTaily Sp. z o.o. oraz Sport4People sp. z o.o.

9 dane uwzględniają eliminację wzajemnej sprzedaży pomiędzy pionem Internet Agory S.A., LLC Agora Ukraine, Trader.com (Polska) Sp. z o.o., AdTaily Sp. z o.o. i Sport4People sp. z o.o.

10 dane zawierają m.in. alokowane wpływy z reklamowych ofert dwumedialnych (publikowanych zarówno w tradycyjnej Gazecie, jak i wortalach internetowych gazetapraca.pl, domiporta.pl i komunikaty.pl oraz w serwisie nekrologi.wyborcza.pl).

11 segment Radio zawiera skonsolidowane pro-forma dane pionu radiowego w Agorze S.A., radiostacji lokalnych i stacji ponadregionalnej Tok FM, wchodzących w skład Grupy Agora, czyli: 20 stacji lokalnych nadających pod marką Złote Przeboje, 7 stacji lokalnych nadających pod marką Roxy FM, radiostacji lokalnej oferującej muzykę w formacie AC (Adult Contemporary) oraz ponadregionalnej stacji Tok FM obejmującej 16 największych obszarów miejskich.

12 dane obejmują sprzedaż własnego i obcego czasu antenowego związaną ze świadczonymi usługami pośrednictwa.

13 segment Czasopisma zawiera dane pionu Czasopism Agory S.A.

Źródła danych:

Rynek reklamy: dane dotyczą reklam i ogłoszeń w sześciu mediach (prasa, radio, telewizja, reklama zewnętrzna, internet, kino). Spółka skorygowała dane dotyczące rynku reklamy telewizyjnej oraz wartości wydatków na reklamę w internecie i czasopismach w 2 kwartale 2013 roku. O ile nie zaznaczono inaczej, dane dotyczące poziomu rynkowych wydatków na reklamę w prasie i radiu są szacowane przez Agorę z uwzględnieniem poziomu średniego rabatu i podawane w cenach bieżących. Biorąc pod uwagę presję rabatową i wyprzedaż przez media czasów/powierzchni reklamowych, dane te mogą być obarczone pewnymi błędami, które mogą być korygowane na bieżąco. Dane dla prasy dotyczą jedynie ogłoszeń wymiarowych, z pominięciem insertów, ogłoszeń drobnych i nekrologów. Jako podstawę do szacunków użyto wydatków cennikowych z monitoringu Kantar Media i monitoringu Agory S.A. Wydatki na reklamę w telewizji, kinie i w internecie oparte są na szacunkach domu mediowego Starlink; szacunki rynku telewizyjnego obejmują kwoty związane z emisją regularnej reklamy oraz sponsoringu, nie zawierają natomiast kwot związanych z telezakupami, product placement lub innymi formami reklamowymi. Szacunki rynku internetowego obejmują wydatki na reklamę graficzną (display) oraz wydatki na reklamę w wyszukiwarkach (Search Engine Marketing), e-mail marketing i wydatki na reklamę wideo. Szacunki rynku reklamy zewnętrznej pochodzą z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej (IGRZ).

Sprzedaż dzienników: dane dotyczące liczby rozpowszechnianych egzemplarzy dzienników według Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy (ZKDP). Używane w niniejszej informacji pojęcie „rozpowszechnianie" oznacza „rozpowszechnianie płatne razem" z deklaracji składanych przez wydawców do ZKDP.

Czytelnictwo dzienników: dane o czytelnictwie dzienników pochodzą z Polskich Badań Czytelnictwa, badania realizowanego przez Millward Brown na losowej, ogólnopolskiej próbie Polaków powyżej 15 roku życia. Użyto wskaźnika CCS - Czytelnictwa Cyklu Sezonowego informującego o odsetku respondentów deklarujących czytanie przynajmniej jednego wydania tytułu w ciągu poprzedzających 7 dni. Wielkość próby ogólnopolskiej: kwiecień-czerwiec 2013 roku N = 10 480.

Reklama zewnętrzna: dane na podstawie raportu IGRZ o wielkości przychodów wybranych spółek reklamy zewnętrznej: AMS S.A., Business Consulting, CAM Media, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Defi Poland, Gigaboard Polska, JETline, Liftboards, Mini Media, Ströer Out of home oraz Warexpo. Raport ten jest opracowany przez IGRZ w oparciu o faktyczne dane finansowe przekazywane przez wymienione podmioty i dotyczące rynku reklamy zewnętrznej definiowanego jako rynek out-of-home, obejmującego reklamę stacjonarną, mobilną i cyfrową.

Zasięg serwisów internetowych: grupa Gazeta.pl obejmuje serwisy internetowe udostępniane pod domenami, których abonentem jest Agora, w tym serwisy partnerskie. Dane dotyczące liczby użytkowników (real users), odsłon i odsłon mobilnych pochodzą z badania Megapanel PBI/Gemius i obejmują użytkowników w wieku 7 lub więcej lat, łączących się z serwerów znajdujących się na terenie Polski, i dotyczą domen przypisanych do Agory S.A. w prowadzonym przez Gemius SA Rejestrze Usługodawców i Grup Usługodawców. Dane dotyczące liczby użytkowników serwisów grupy Gazeta.pl audytowane są przez Gemius SA. Od kwietnia 2013 roku obowiązują nowe reguły łączenia witryn w grupy wydawców, według których grupa Gazeta.pl obejmuje wyłącznie serwisy internetowe przypisane przez Gemius S.A. w Rejestrze Usługodawców do Agory S.A. Tym samym wyniki nie są porównywalne z okresami poprzednimi. Od kwietnia 2013 roku zmianie uległa także metoda wyliczania wskaźnika użytkownicy (real users) - od podstawy szacowania odjęte zostały pliki cookies pochodzące z urządzeń mobilnych. Wskaźnikowi użytkownicy (real users) odpowiadają nowe wskaźniki odsłon i czasu niemobilnego, nie występujące w badaniu przed kwietniem 2013 roku.

Sprzedaż biletów do kin: dane dotyczące sprzedaży biletów w kinach Helios są danymi księgowymi, raportowanymi zgodnie z pełnymi okresami kalendarzowymi. Dane dotyczące sprzedaży biletów są szacunkami grupy Helios sporządzanymi w oparciu o dane boxoffice.pl na podstawie danych przekazywanych od dystrybutorów kopii filmowych. Sprzedaż biletów do kina raportowana jest w okresach, które nie są tożsame z kalendarzowym miesiącem kwartałem czy rokiem. Liczba sprzedanych biletów w danym okresie mierzona jest począwszy od pierwszego piątku danego miesiąca, kwartału czy roku do pierwszego czwartku przypadającego w następnym miesiącu, kwartale czy roku raportowym.

Udział w słuchalności radiostacji: dane pochodzą z badania RadioTrack przeprowadzanego przez firmę MillwardBrown (wszystkie miejsca słuchania, wszystkie dni słuchania i wszystkie kwadranse); dla radiostacji muzycznych Agory w całej populacji i grupie wiekowej 15+ za okres kwiecień-czerwiec: próba dla 2012: N = 21 080, dla 2013: N = 21 035.

Reklama w miesięcznikach: dane cennikowe dotyczące czasopism pochodzą z monitoringu Kantar Media; reklama komercyjna brandowa; pominięto miesięczniki specjalistyczne; uwzględniono 115 tytułów w okresie kwiecień-czerwiec 2013 roku.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX R Plus 4K

Homatics BOX R Plus to najnowszy wzbogacony m. in. o...

559 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.0 4K Light 3,0m

Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI Light z oświetleniem LED z...

35 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle G Google TV

Homatics Dongle G to odtwarzacz multimedialny 4K o kompaktowej konstrukcji...

269 zł Więcej...