reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Przyszłość BBC Worldwide - Tim Davie o planach

dodano: 2013-10-30 11:46 | aktualizacja: 2013-11-03 21:11
autor: Janusz Sulisz | źródło: BBC Worldwide

BBC Worldwide Prezes BBC Worldwide, Tim Davie, przybliżył nową wizję przyszłości spółki BBC Worldwide. Zakłada ona tworzenie nowych marek BBC, np. BBC First, generowanie przychodu z przedsięwzięć komercyjnych na całym świecie oraz wykorzystanie nowych sposobów pozyskiwania widzów. Podstawą planów BBC Worldwide ma być zwiększenie inwestycji w ofertę programową, stworzenie trzech marek konsumenckich oraz zwiększenie zaangażowania w innowacje cyfrowe. Dzięki tym działaniom BBC Worldwide planuje zwiększyć swój zasięg i uruchomić nowe metody dotarcia do odbiorców.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przyszłość BBC Worldwide - Tim Davie opowiada o planach rozwoju spółki:

•    Zwiększenie inwestycji w ofertę programową
•    Wprowadzenie na światowe rynki nowych marek konsumenckich BBC
•    Rozwój innowacji cyfrowych, mających na celu pozyskiwaniu nowych odbiorców
      w Wielkiej Brytanii i nie tylko.


- BBC Worldwide osiąga znakomite rezultaty w upowszechnianiu najlepszych brytyjskich produkcji na świecie – powiedział Tim Davie.
– Jest to korzystne zarówno dla widzów, osób płacących abonament telewizyjny jak i dla samego przemysłu telewizyjnego. Teraz przyszła pora na zmiany, które będą odzwierciedlać szybki rozwój globalnych rynków. Zwiększymy inwestycje w ofertę programową, która stanowi napęd wszystkich naszych działań. Pragniemy w pełni wykorzystać potencjał marek BBC na całym świecie.

200 mln funtów – inwestycja w ofertę programową typu Premium
BBC Worldwide zamierza zwiększać inwestycje w ofertę programową – według prognoz mają one wzrosnąć o 30 milionów funtów rocznie, do poziomu 200 milionów. Dzięki temu spółka będzie mogła zacieśnić współpracę z partnerami, którzy odpowiadają za powstawanie zawartości programowej: z BBC Productions, producentami niezależnymi oraz własną bazą producencką BBC Worldwide. Jej efektem będzie składanie zamówień przez BBC Worldwide zarówno na produkcję i koprodukcje programów tworzonych z myślą o kanałach nadawcy, jak i rozwój oferty nielinearnej. BBC Worldwide zamierza inwestować w typowo brytyjskie produkcje najwyższej jakości.

W związku z tymi planami BBC Worldwide ogłosiła, że zostaje głównym partnerem koprodukcyjnym Działu Historii Naturalnej BBC. Nadawca ujawnił również kolejne inwestycje, między innymi w nowy serial fabularny Intruders, tworzony na zamówienie BBC America przez BBC Worldwide Productions z Los Angeles.

- Wyraźne zwiększenie inwestycji w ofertę programową będzie miało korzystny wpływ na sprzedaż naszych produktów, jak i na rozwój usług BBC – wyjaśnił Tim Davie.
– Chcemy pozyskać jak najszerszą grupę odbiorców i zapewnić jej dostęp do zarówno naszych produkcji jak i tych brytyjskich producentów niezależnych. Okazją do tego będą nasze doroczne targi BBC Showcase, którym pragniemy nadać jeszcze większą rangę. Tegoroczna edycja będzie największą z dotychczas organizowanych, spodziewamy się rekordowej liczby uczestników.

Nowe marki konsumenckie
Oprócz intensywnego wspierania produkcji, BBC Worldwide planuje dodać trzy nowe pozycje do istniejącego portfolio kanałów i usług. Nowe marki zostaną wprowadzone na rynek w formie kanałów oraz usług nielinearnych oraz dzięki procesowi re-brandingu. Nowości pojawiać się będą na kolejnych rynkach w ciągu przyszłego roku.

Nowe marki będą bazować na reputacji BBC – nadawcy, który słynie ze znakomitych produkcji dokumentalnych, paradokumentalnych oraz fabuł. Widzowie będą mieli do nich dostęp zarówno poprzez stacje telewizyjne jak i platformy cyfrowe. Dzięki temu nadawca zyska nowe kanały dotarcia do potencjalnych grup odbiorców. Na niektórych rynkach BBC Worldwide utrzyma istniejące kanały – dotyczy to m.in. BBC America.

Tim Davie potwierdził również, że BBC Earth ma stać się główną marką dla prezentowanych przez nadawcę najlepszych produkcji dokumentalnych. Ich tematyka obejmować będzie zagadnienia przyrodnicze, historyczne, kulturoznawcze, jak również produkcje poświęcone nauce. Nadawca uruchomi także BBC First – tu będą pojawiać się najlepsze filmy i seriale fabularne, a także brytyjskie premiery. Debiut BBC First odbędzie się na australijskiej platformie Foxtel w sierpniu przyszłego roku. W ciągu najbliższych miesięcy poznamy kolejną markę, tym razem skierowaną do mężczyzn. W jej ofercie znajdą się wyjątkowe produkcje dokumentalno-rozrywkowe.

- BBC Earth pozwala nam dzielić się najlepszymi produkcjami dokumentalnymi BBC z widzami na całym świecie. Produkt ten sprawdził się już na kanale YouTube, w Japonii, gdzie prowadziliśmy partnerską współpracę przy organizacji niezwykłej imprezy na żywo, oraz jako blok programów zarówno na platformach linearnych, jak i cyfrowych na całym świecie. Na 2014 rok planujemy premierę bloku BBC Earth w ramach BBC America. – powiedział Davie.
–To odpowiedni moment by pozycjonować BBC jako wiodącego na świecie producenta programów dokumentalnych o bardzo różnorodnej tematyce – od antropologii i przyrody, po szeroko pojętą naukę i wiedzę o wszechświecie.
- Pracujemy także nad rozwojem nowej propozycji: BBC First, której oś stanowić będą produkcje fabularne. Dzięki niej widzowie na całym świecie zyskają dostęp do oryginalnych, wybitnych brytyjskich produkcji.

Innowacje cyfrowe
Międzynarodowa wersja stron internetowych brytyjskiego nadawcy BBC.com, przejdzie w ciągu najbliższych trzech lat poważną transformację. Ma ona umożliwić nadawcy realizację planów, w myśl których do 2022 roku chce on podwoić światowy zasięg z 250 do 500 milionów odbiorców na tydzień. Planowane zmiany w serwisie zakładają nadanie większego znaczenia treściom wideo oraz zebranie wszystkich komercyjnych propozycji nadawcy z przestrzeni Internetu w jedno miejsce. Na nowych stronach BBC.com użytkownicy będą mogli oglądać dłuższe materiały wideo, a same strony będą stanowić spójną platformę dotarcia dla partnerów serwisu i reklamodawców. W ramach tych działań podjęto decyzję by nie poszerzać zasięgu testów globalnej aplikacji iPlayer (obecnie odbywają się one w 16 państwach). Z czasem usługa ta zostanie włączona do oferty BBC.com.

Częścią inicjatywy BBC.com – zgodnie z obwieszczeniem Dyrektora Generalnego BBC, Tony’ego Halla – jest BBC Store, nowa usługa, dzięki której brytyjscy konsumenci mogą dokonywać zakupów oraz oglądać i zapisywać wybrane programy BBC. Ambicją nadawcy jest stworzenie międzynarodowej wersji sklepu internetowego.

- Plany rozwoju BBC Worldwide, o których mówimy – powiedział – zapewnią nam sukcesy na najbliższe trzy lata a nawet dłużej. Łączą one zwiększone zaangażowanie w tworzenie oferty programowej i nowych marek, oraz prace nad rozwojem potężniejszej, ujednoliconej platformy cyfrowej. Te trzy priorytety inwestycyjne pomogą zwiększyć obecność BBC na całym świecie, zarówno dzięki należącym do nadawcy usługom, jak i za sprawą ważnych umów handlowych. Rezultatem wszystkich tych działań będzie zapewnienie widzom lepszego dostępu do oferty programowej, tworzonej przez BBC oraz producentów brytyjskich, a także generowanie stałych przychodów dla BBC.

Plany rozwoju BBC.com oraz globalnej aplikacji iPlayer zależeć będą od uzyskania odpowiednich licencji i pozwoleń.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Telewizja


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik SatLink WS-6933 dla DVB-S/S2

Miernik, do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S z pomiarem PWR,...

239 zł Więcej...

Stojak ścienny regulowany 60-100cm

stojak ścienny boczny, ocynkowany

129 zł Więcej...

Miernik Satlink ST-6986 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem i testerem optycznym

Miernik Satlink ST-6986 do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, naziemnych...

1 630 zł Więcej...